Klovny Skrevet August 20, 2007 Skrevet August 20, 2007 Hallo. Jeg har tenkt å kjøpe meg e46 320d og lurte på vanlige problmer med disse? Og Km stand, ser mange av de som ligger på nettet er gått rundt 200 000 om dette mye for en slik bil ell om de vil gå noen hundre til? Rust problemer? mvh Kim
bmwsel Skrevet August 20, 2007 Skrevet August 20, 2007 Tror jeg ville sett etter en som er kjørt halvparten rundt 100.000km -Se etter rust på panser over lyktene fremme -Se etter rust på bakluke (Sjekk i underkant av glassluka) -Er luftmassemåleren byttet
e46diesel Skrevet August 20, 2007 Skrevet August 20, 2007 visst du finner rust så går det på garantien så ingen problemer der. sjekk opphengskulene i forstillingen, eventuelt kakkel stagene framme, men disse er uansett billi å bytte. stort sett gode biler.
larserso Skrevet August 20, 2007 Skrevet August 20, 2007 Frem til og med 2003 er det 6 år rustgaranti og 12 år etter, om jeg ikke tar helt feil.
Klovny Skrevet August 20, 2007 Forfatter Skrevet August 20, 2007 Ser du skriver luftmassemåler? er det sykt på disse? evt er den dyr å kjøpe?
Fredrik Skrevet August 20, 2007 Skrevet August 20, 2007 Tror jeg ville sett etter en som er kjørt halvparten rundt 100.000km-Se etter rust på panser over lyktene fremme -Se etter rust på bakluke (Sjekk i underkant av glassluka) -Er luftmassemåleren byttet Det siste pumktet bør knapt være så kategorisk... enten virker LMM´en som den skal eller så gjør den det ikke. Ergo gir det ingen mening i å bytte den før den evt. ikke virker som den skal... Kostbare reparasjoner på M47D20 motoren uten common-rail er typisk dieselpumpen... på versjonene med common-rail (M47TUD20) er det mer alminnelig med turboproblemer (spesielt tidlige versjoner med facelift). Rust forekommer dessverre på både E46 og E39, men i forhold til ant. produserte biler er problemet ikke urovekkende stort. Generelt bør man kjøpe biler som er mest mulig nye og med færrest mulig kilometer på telleren, men en kjørelengde på 200000 Km behøver ikke å bety at bilen er klar for hugger´n... langt derifra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå