Gå til innhold

Ny bil... Bør man foreta en lakkforsergling

Hakon
 Share

Anbefalte innlegg

Bør man få en lakkforsegtling på en helt ny bil, eller holder lakken seg greit når bilen er helt ny?

Hvor bør man isåfall gjøre dette?

Jeg har god erfaring med Eivind Knardahl hos Autocosmetics AS (rett ved stenshagen) som vel bruker Lahega Toughguard. Ander som kjenner til dette?

Andre erfaringer?

Dette er til en E70 X5.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk påført Ditec lakkbeskyttelse på vår den gangen nye Mercedes-Benz W124 230E i 1990. Det var i og for seg et bra produkt, men stenslag etc. må repareres umiddelbart med ny lakk og påføring av Ditec beskyttelse hvis garantien skal være gyldig... det er litt omstendelig kanskje ?... :?... Ellers er det ingen tvil om at beskyttelsen virker... selv etter en lang tur sydover til Marbella i Spania var det bare å rette hageslangen mot bilen så var den ren... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster ditec behandling av f.eks en E46 coupé?

Her ser du prisene fra Haugens bilshine i Oslo. Regn med ca 4000 for din bil for førstegangs behandling:

http://www.haugensbilshine.no/ditec-prisliste.html

For rebehandling på min touring koster det ca 1700 kr. Jeg kjøpte bilen brukt tidligere i år, og den var da Ditec behandlet fra den var ny. Mitt inntrykk er at lakken har holdt seg meget bra. Derfor velger jeg å fortsette med dette. Vasking går som en lek når lakken er behandlet på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eivind og Co er jo ganske dyktige de, men tror de har masse å gjøre nå. Kan trygt anbefale de. Har selv ikke brukt de, men sett mange biler de har jobbet med. Hva med noen bilder av den nye bilen?

Var det til meg?

Bilen skal inn på onsdag.. Kan godt slenge inn et bilde, men merk at det (dessverre) ikke er min bil det dreier seg om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...