Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en treig BMW '99 316 1.9 E46 jeg vil bytte motor på.

Jeg tenker på å få kjøpt en 325/328 motor avhengig av hva som kommer til å passe.

I tillegg er jeg interessert i å putte på en turbo på det hele.

Noen som har noen erfaringer eller tips?

Takk! :D

Skrevet

Hei,

Jeg har en 318i E46 som jeg holder på å bygge om til 328. Jeg kjøpte en pakke med motor, girkassa, mellom aksling, kardang, drivakslinger, bremser, hjerne, ledningsnet, instrumenthus osv.

Blei faktisk ikke så dyrt. :D

Kjør på :wink:

Skrevet
Hei!

Jeg har en treig BMW '99 316 1.9 E46 jeg vil bytte motor på.

Jeg tenker på å få kjøpt en 325/328 motor avhengig av hva som kommer til å passe.

I tillegg er jeg interessert i å putte på en turbo på det hele.

Noen som har noen erfaringer eller tips?

Takk! :D

Du kan få et tips!

Kjøp deg en 325/328 og prøv den, så ser du om du har behov for å "putte på en turbo"

Skrevet

Jeg har vært i kontakt med biltilsynet. Han jeg snakka med ville godkjenne bilen hvis jeg skiftet alt som jeg nevnte, men jeg må til Trondheim. Du MÅ ha papir på at du har samme råkarroseri som 325/328.

Skrevet

Er du sikker på det? Du skal ha ganske mye deler, du skal gjøre jobben - og skal du ha det godkjent blir det virkelig dyrt.

I tillegg blir den neppe lettere å selge når den er ombygd, som om du totalt sparer noe er jeg litt njaaa skeptisk til. :)

Skrevet

På en 99 modell må vel også en hk avgift medregnes..

Er det stygt å si at hvis du er nødt til å spørre på et forum om hva som trengs til en slik ombygging så har du sannsynligvis for liten kunnskap til å klare en slik ombygging..?

En ting er å spørre om hvilken bensinpumpe man trenger eller om et motorfeste må byttes, men slike generelle spørsmål syntes jeg er litt tvilsomme. Særlig med utsagn som å "hive på en turbo"

Men skal ikke dømme noen, har ingen grunn til å betvile en persons evner og kunnskap.. er bare sånn generellt..

Skrevet

Har sjekket med tollvesenet om avgift. Eneste du må betale er hk avgift som blei ca 8000,- for 1,5 mnd siden. Så det er ikke så dyrt som folk skal ha det til. Hadde nok vært mye verre med en nyere bil. Jo lenger du venter jo billigere blir det.

Det er samme bensinpumpe, travers, bærebro, hjulspindel osv som på 328 (hvertfall på min). Har sammenlignet hver minste del.

Det du må skifte i tillegg til motor & drivverk er stag foran & bak (billig om du kjøper OEM, jeg kjøpte Eibach), motorfeste, bremser, demper/fjører, eksos osv.

Jeg kan sende deg en pm i morgen om hvor jeg har fått tak i delene & litt tips om sider du kan handle godsaker fra :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...