Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det at M3 GT ble kunn levert i british racing green er er både sant og ikke sant. Frustrert? Grunnen til at BMW byggde gt`n var fordi de måtte ha en produksjonsbil skreddersydd med deler for å gjøre den egnet for konkurransekjøring i IMSA GT-serien i USA og FIA`s internasjonale GT-serie. Så de europeiske M3 GT ble levert kunn i british racing green, og det ble byggd kunn 350 eks. Men det ble også produsert en utgave kunn for det amerikanske markedet dog ikke med navnet GT men LTW. Også kommer poenget: Den amerikanske utgaven ble levert kunn i hvitt med rutemønster i BMWs motorsport farger.

Leste det i et gammelt bilsportblad, sto ingen produksjonstall for den amerikanske utgaven.

Den amerikanske utgaven, M3 Lightweight, er en standard 240hk M3 USA-utgave med aludører, mindre utstyr, og lavere utveksling i diffen. Den har derfor ingenting med M3 GT å gjøre. De kan ikke sammenlignes med M3 GT, som hadde fullblods S-motor, masse lette detaljer og kun ble levert i BRG, og som flere her har vært inne på, aldri med GT-merke bak på luka.

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Det at M3 GT ble kunn levert i british racing green er er både sant og ikke sant. Frustrert? Grunnen til at BMW byggde gt`n var fordi de måtte ha en produksjonsbil skreddersydd med deler for å gjøre den egnet for konkurransekjøring i IMSA GT-serien i USA og FIA`s internasjonale GT-serie. Så de europeiske M3 GT ble levert kunn i british racing green, og det ble byggd kunn 350 eks. Men det ble også produsert en utgave kunn for det amerikanske markedet dog ikke med navnet GT men LTW. Også kommer poenget: Den amerikanske utgaven ble levert kunn i hvitt med rutemønster i BMWs motorsport farger.

Leste det i et gammelt bilsportblad, sto ingen produksjonstall for den amerikanske utgaven.

Den amerikanske utgaven, M3 Lightweight, er en standard 240hk M3 USA-utgave med aludører, mindre utstyr, og lavere utveksling i diffen. Den har derfor ingenting med M3 GT å gjøre. De kan ikke sammenlignes med M3 GT, som hadde fullblods S-motor, masse lette detaljer og kun ble levert i BRG, og som flere her har vært inne på, aldri med GT-merke bak på luka.

Selv om de ikke er helt like blir det feil å si at de har ingenting med hverandre å gjøre da de begge ble bygget til samme formål. Det var nå iallefall det jeg leste svart på hvitt, men mulig du tålker det annerledes.

Da kan du jo også si at GT bare er en vanlig europeisk M3 med aludører, noe trimma osv.

Skrevet
Selv om de ikke er helt like blir det feil å si at de har ingenting med hverandre å gjøre da de begge ble bygget til samme formål. Det var nå iallefall det jeg leste svart på hvitt, men mulig du tålker det annerledes.

Da kan du jo også si at GT bare er en vanlig europeisk M3 med aludører, noe trimma osv.

Ja, det er jo nettopp det den er. Den er basert på en europeisk M3, med ekte S-motor, mens LTW-utgaven er basert på en USA M3, som overhodet ikke kan sammenlignes med en euro M3. USA M3ene ble levert med kun 240hk, og bl.a. automatgir. Oppsprita 328i som heller burde hatt navnet 330i.

Skrevet

Ja, det er jo nettopp det den er. Den er basert på en europeisk M3, med ekte S-motor, mens LTW-utgaven er basert på en USA M3, som overhodet ikke kan sammenlignes med en euro M3. USA M3ene ble levert med kun 240hk, og bl.a. automatgir. Oppsprita 328i som heller burde hatt navnet 330i.

Helt enig i det, men disse to bilene ble byggd til samme formål, selv om usa M3en er en snikversjon/fake av euro M3en og burde heller het noe som 330i eller til nød M330i :wink:

Ligger forøvrig en USA M3 til salgs på finn, skjønte ikke helt hvilken bil det var snakk om til å begynne med da den hadde automat og kunn 240hk :?

Skrevet

Fikk gleden av å kappkjøre mot denne bilen på tur til tromsø. Hadde ikke nubbesjans da:P Tok eieren igjen på en bensinstasjon og fikk slått av en prat og inspisert bilen. Helt rå bil asså, hadde rundt 400 hk påsto han. Eieren var av utenlandsk opprinnelse, men snakket godt norsk. Er en 1995 modell som han ga ca 400 000 kr ferdig importert for, var vel gådd i underkant av 100 000 km mener jeg å huske. Skikkelig pen bil med mye gamp:D

Skrevet
.. en USA M3, som overhodet ikke kan sammenlignes med en euro M3. USA M3ene ble levert med kun 240hk, og bl.a. automatgir. Oppsprita 328i som heller burde hatt navnet 330i.

mmmkay..i mine øyne er US M3 en "ned-tunet" Euro M3, og dermed like mye M-bil som noen annen; kunne godt tenkt meg en sånn jeg 8)

http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=14 The European and U.S. versions of the S50 B30 powerplant share similar cast iron engine blocks and have an identical capacity of 2990cc. However, the U.S. version (known as the S50 B30 USA) retains the less complex head design and two-stage (non-stepless)VANOS valve timing system of the normal M50 engine upon which it is based. It also does without the European-spec model's individual throttle plates for each cylinder. Compression is slightly lower at 10.5:1. One benefit of the U.S. version is that it retains hydraulic lifters, thus periodic valve adjustments are not needed.

Nuvel - det var vel GT som var temaet nå. Skulle likt å vite hva som var gjort med denne siden han hadde "rundt 400 hk" :roll:

Skrevet

En US M3 har mer til felles med en E36 325 en Euro E36 M3. Altså i mine øyne ikke noe annet en en trimmet 325. Rødmerket på 325\US M3 begynner på 6500 mot Euro sin 7000 på 3l og 7500 på 3.2(Har prøvd en slik).

Jeg så denne M3 gt'en på langnes på Torsdag når jeg var å avleverte 328n til nye eier som kom med flyet.

Skrevet
En US M3 har mer til felles med en E36 325 en Euro E36 M3.

Ok - når du sier det så :roll::lol:

Stemmer det CrZyWiz sier. USA modellen av M3 er i bunn og grunn en stroket 325 motor. Har bl.a. langt fra så avansert topp som euroversjonen.

Edit: Men 400 hk i den GT`n..? Det tror jeg ikke på! :roll:

Skrevet

400hk i den er isåfall me kompressor eller turbo, hørte ikke antydning til noen av delene når den kjørte forbi nerstranda. Skjønner ikke at folk skal skryte på seg hester, råere å si at man har mindre hester og enda kjøre ifra vedkommende :wink:

Skrevet

ja ikke vet jeg, men mener han ganske nøyaktig sa ca 390 hk. Han sa i allefall at han lå i 5 gir hele tiden og trengte bare tråkke litt på gassen for å dra ifra meg, men det spørs for jeg kjørte ganske hardt for å holde følge med han og 171 diesel hk og 320 nm sparker det og;)

Skrevet

Kansje han er en heste-tyv? Stjålet noen hester rundtomkring fra andre og stappa dem nedi stallen sin? :lol:

Spørs om alle de hestene han snakket om er noe un-stable(where the three-legged horse lives :lol: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...