Arban Skrevet Juni 16, 2010 Skrevet Juni 16, 2010 Hei.. Har en 530dA som er chippet fra TS racing. 240 hk og 510 NM... har nå holdt som gull i 3 år.. men nå har den visse problemer... Er ikke noe motstand i kassa igjen.. og det høres ut som oljen sirkulerer på en syk måte.. Noen som har en Ide?? Men har kjørt med 510 Nm i 3 år.. da dette har fungert topp, så da kan vel ikke 100 Nm opp vere så gale.. blen har når rullet 156 000...
Bmw 523iat Skrevet Juli 12, 2010 Skrevet Juli 12, 2010 Du bør bytte olje og filter umiddelbart! Hvis ikke det er for seint? Du må bytte hele olja/flushe og bytte filter! Du kan følge min diy: viewtopic.php?f=1&t=155539 En liten kommentar: Hadde en chippet 530da 99 mod pre facelift tidligere, den var chippet med fy(powerboks fra chiptuningdirect.dk) Skulle gi 232hk og 490nm på gm sin kasse. Denne bilen var gått ca 200 tusen da jeg chippet den, når jeg solgte den var den gått 220000km, sist jeg så den til salgs var den gått 240000km. Ingen defekter på den bilen... Kan si at den gikk som ett uvær e34 m5 nurnburging med 3,8l hadde problemer med å kjøre i fra meg fra 100-200. Brukte helt ned i 0,45 på landevei etter chipping, men er en risiko eier må vurdere sjøl.. Det er pre facelift som har max 390nm moment begrensing på kassen facelift har 410nm som max. Men som odd-m sier opplys om at bilen har vært chippet før evt.salg mvh
DanielMK Skrevet Juli 12, 2010 Skrevet Juli 12, 2010 Svar fra RStuning.no , som har chippet min 530da 2004mod, da eg spurte om girkassa må chippes i tilegg til motor: "Chipping av gearkassen er ikkje noe tema, det er et noe misforstått begrep. Det er mulig å gjøre dette, men dette vil belaste kassen meir, og vil ikkje ha noen positiv funksjon. Bakgrunnen for chipping av kasser kommer fra autobahn i Tyskland, der en måtte gjøre det på enkelte Audier som gikk med høye hastigheter (dette på slutten av 90-tallet!), der en fikk problemer med veksling mellom gir. I etterkant har en del tunere brukt dette for å tjene litt ekstra.... Dette sjekket vi grundig opp med store tunere i hele Europa + utenfor Europa for ca. 3 år siden. Har tatt mange av disse bilene med automat, uten noen form for bivirkninger på kassen." Eg har hørt litt rundt, blant annet med BMW, og det anbefales IKKJE å chippe girkassa når man skal chippe ein diesel-bil, men kun chippe motor. BMW anbefalte meg å chippe bilen. Faktisk anbefalte dei å bruke chipping på alle e60 diesel modeller. Det skulle ikkje ha noen negativ effekt, heller motsatt. Dette på grunn av at motorene er 'presset ned', på grunn av avgifter osv. En 530da med 218hk og 500nm originalt er EGENTLIG laget for 250hk + og ca 600nm, MEN er 'tunet NED' til "bare" 218hk. Ang. e39 så veit eg ikkje...da både motor og girkasse nok er ein del bedre bygd på nyere årsmodeller.
sealt0n Skrevet September 28, 2010 Skrevet September 28, 2010 Eg har en 525dat 03 mod. Denne blei chippet når den var gått rundt 60.000. Den er no gått 114.000 og går uten problemer. merker heller ikkje noe til slitasje elle andre problemer. Denne er software chippet.
Arban Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 Du bør bytte olje og filter umiddelbart! Hvis ikke det er for seint?Du må bytte hele olja/flushe og bytte filter! Du kan følge min diy: viewtopic.php?f=1&t=155539 En liten kommentar: Hadde en chippet 530da 99 mod pre facelift tidligere, den var chippet med fy(powerboks fra chiptuningdirect.dk) Skulle gi 232hk og 490nm på gm sin kasse. Denne bilen var gått ca 200 tusen da jeg chippet den, når jeg solgte den var den gått 220000km, sist jeg så den til salgs var den gått 240000km. Ingen defekter på den bilen... Kan si at den gikk som ett uvær e34 m5 nurnburging med 3,8l hadde problemer med å kjøre i fra meg fra 100-200. Brukte helt ned i 0,45 på landevei etter chipping, men er en risiko eier må vurdere sjøl.. Det er pre facelift som har max 390nm moment begrensing på kassen facelift har 410nm som max. Men som odd-m sier opplys om at bilen har vært chippet før evt.salg mvh Det var i seneste laget, tappet ned olja, som forøvrig var kullsort og filteret var helt potte tett av spon :S satt inn splitter ny kasse funker fjell, men er litt bekymret på hvor lenge dette kan holde med oppjustert motor?? Kassa girer nå som en drøm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå