Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bakgårdstips...

Kjøler den dårlig kommer det til å skje igjen, kjølemediet blir borte....

Kjølemedie mister ikke effekt over tid.

Så da kan det faktisk være hverdt å gi 3000 til noen som finner lekkasjen og fikser det (Er det snakk om å bytte deler i AC p.g.a lekkasje er ikke det billig, eller enda dyrere om du vil) men er det en skrue løs så strammes den.

For lekker det så må du fylle på igjen innen kort tid (avhengig av hvor stor lekkasjen er)

Skrevet

Jeg har blitt fortalt at om jeg ikke lot AC stå på (lyset på "snøkrystallen" skal lyse) så vil pakninger kunne tørke og gass sive ut og kjøleeffekten reduseres. Fikk i sommer kun etterfylt gass på mitt anlegg hos Stjerneservice på min 04-modell. Mener jeg betalte rundt 700,- for det. Kjører nå med AC på og håper at den vil fortsette å kjøle. Uansett såpass rimelig at det er verdt et forsøk før jeg evt. må prøve å skifte gass og tilsette kontrastgass for å avdekke evt. lekkasjer.

Skrevet

Ja, men har en pakning først tørket og blitt "brukt" er faren stor for at den har blitt slitt\brent og er defekt for alltid (men ingen regel uten unntak)

Heldigvis så fikk jeg ihvertfall pakningen som en reservedel til en OK pris, kontra helt ny pumpe til 7 laken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...