Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

fulgte nå framgangsmåten til odd-m, og det gikk som fot i hose. luften forsvant sakte men sikkert og varmeanlegget ble varmere og varmere. viste seg at det manglet nesten 5 liter kjøleveske på systemet,,, :roll:

takker for hjelpen :D

Skrevet
Joda, det går mye mer enn 5 liter på M50. Jeg mener å huske det er ca 8 liter totalt.

Kjølesystem Kapasitet 10,5 liter, i følge castrol sine tabeller. :shock:

• 3 months later...
Skrevet

Lurer på om jeg har luftet feil her.... altså jeg må ha dette inn med teskje...

Ser at påfyllingstanken skal fylles helt opp til det renner ut av luftehullet.

Så starte motor og varmeanlegg på fullt (har klima).

MEN, mens motor går seg varm... skal lufteskruen...være skrudd HELT av da...eller bare litt åpen?? OG skal det kontinuerlig etterfylles vann når motor går og lufteskruen er åpen?

Hos meg sprutet det jo vann ut av lufteskruen( hadde den åpen hele tiden mens jeg fylte på vann kontinuerlig) samt at det blir sugd vann fra påfyllingstanken når bilen går. Var redd det skulle bli for lite vann når motor gikk... så jeg fylte på...

Har jeg gjort dette helt feil da?

Altså er det slik at lufteskruen skal være åpen... påfyllingslokk åpent. Starte motor...la den gå seg varm...klemme på slanger. Så til slutt etterfylle vann?

Ja jeg må ha det inn med teskje. :roll:

Skrevet

Varm motor med litt åpnet lufteskrue, og etterfyll med 50% frostveskeblanding konstant helt til det ikke kommer mer luft.

Hold gjerne litt turtall på motor mens du holder på. (1500-2000 rpm)

Skrevet

sistnevnte er den beste løsninga jeg har erfart..

holde gass me den ene handa å skru me den andre å helle vann på innimellom med den andre.. blir som regel noe jævla griserier..

hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...