EdgePerformance.no Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 Da er rådene på vei og stemplene er satt i produksjon Har begynt på demonteringen nå, og nå står kun en ribbet motor igjen i bilen. Denne skal nå ut. Har også gjort bensin systemet baki helt ferdig. Sveiset fester og boltet alt fast. Laget utlufting på tanken med -8AN slange som går ut under bilen og har et lite søtt K&N filter på enden så ikke smuss skal havne i tanken. Ellers skal jeg til og få maskinert svinghjulet samt få tilpasset tilton clutchen og få laget utløsehylse for tilton lagret.
EdgePerformance.no Skrevet Desember 16, 2007 Forfatter Skrevet Desember 16, 2007 Da var NOK en ny turbo på plass. Valget ble en Turbonetics GT-K 850. Denne er god for 850-875 på bensin og 940-975 på etanol Har også demontert motoren nå i helga, og gjort alt klart for og sende bort til maskinering. Motor rommet ble nå sveiset og slipt ferdig. 2 lag med "etch-primer" syregrunning, så et par realle lag med 2-K fyller. Dette skal finslipes imorgen så lakkeres blank svart.
j_b Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 ser bra ut dette her. hva skjer med de andre turbo'ene som du har tidligere?
destroyy Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 hah, enda en turbo? Nå må du bare selge en av de andre til brodern så han får litt pulver i børssa også.
EdgePerformance.no Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 T66`n ga jeg tilbake i innbytte. Garretten har jeg solgt. Den skal i en datsun 240z med v8. Destroy, s4 motoren tåler ikke mere enn 350-400hk, pluss at disse turboene er så store at en 2.2l skulle jobbet hardt for og turne de snurrene hehe. Men han skulle helt klart hatt en GT3071R eller en 60-1 steg 3.
EdgePerformance.no Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 Bilder av nye turboen jeg har kjøpt. Angrer kansje litt på at jeg ikke kjøpte GT-K 1000, men vi får se hva motoren klarer nå i første omgang, og evnt. strekke strikken lengre til neste sessong. Kansje kjøpt selhoms sekvensiell kasse
RoaldJ Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 hmm.. hva gjør de "hulla" i sidene på innsuge?
EdgePerformance.no Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 hmm.. hva gjør de "hulla" i sidene på innsuge? Det er "Anti-Surge" mater turbinhjulet med ekstra luft inn fra siden.
mrbatnes Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 tør jeg spørre om prisen på en sånn herlighet av en turbo?
Haug Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Skulle ønske jeg hadde like mye peiling når jeg leser igjennom tråden din! Ser frem til oppstart av bilen
EdgePerformance.no Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 Skulle ønske jeg hadde like mye peiling når jeg leser igjennom tråden din! Ser frem til oppstart av bilen Er ikke annet enn selv lært. Learning By Doing, Det er tingen. Da er vi minst to som gleder oss til oppstart Håper sommeren bringer masse fartsfylt morro, og ikke total havari. Det vil tilsvare personlig konkurs haha
M3 Yngve Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Over gromt bygg det der. Har du kjøpt grom kasse også?? Når du kjøper så mye gromme motor deler, så skal det vel mye til total havari, når du for mappet den i en grom benk. Hvem skal få æren å ha den i benken sin?? Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå