Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da er rådene på vei og stemplene er satt i produksjon 8)

Har begynt på demonteringen nå, og nå står kun en ribbet motor igjen i bilen. Denne skal nå ut. Har også gjort bensin systemet baki helt ferdig. Sveiset fester og boltet alt fast. Laget utlufting på tanken med -8AN slange som går ut under bilen og har et lite søtt K&N filter på enden så ikke smuss skal havne i tanken.

Ellers skal jeg til og få maskinert svinghjulet samt få tilpasset tilton clutchen og få laget utløsehylse for tilton lagret.

xojgc9dy1cv1ls8pvqmq.jpg

Skrevet

Da var NOK en ny turbo på plass. Valget ble en Turbonetics GT-K 850. Denne er god for 850-875 på bensin og 940-975 på etanol :twisted:

Har også demontert motoren nå i helga, og gjort alt klart for og sende bort til maskinering.

Motor rommet ble nå sveiset og slipt ferdig. 2 lag med "etch-primer" syregrunning, så et par realle lag med 2-K fyller. Dette skal finslipes imorgen så lakkeres blank svart.

upk3pf3kyefgpjip1tbj.jpg

k0zuxw0tkhve8w6t0gap.jpg

mxbbwot1phqz9zj7cscn.jpg

yud8feu8ogavpbsgvwfz.jpg

2sp85aga9ccmxb8vgord.jpg

Skrevet

T66`n ga jeg tilbake i innbytte. Garretten har jeg solgt. Den skal i en datsun 240z med v8.

Destroy, s4 motoren tåler ikke mere enn 350-400hk, pluss at disse turboene er så store at en 2.2l skulle jobbet hardt for og turne de snurrene hehe.

Men han skulle helt klart hatt en GT3071R eller en 60-1 steg 3.

Skrevet

Bilder av nye turboen jeg har kjøpt. Angrer kansje litt på at jeg ikke kjøpte GT-K 1000, men vi får se hva motoren klarer nå i første omgang, og evnt. strekke strikken lengre til neste sessong. Kansje kjøpt selhoms sekvensiell kasse 8)

lmkvwt6n3m0vo0jnvscp.jpg

3puj5ezk2x6prib3huvv.jpg

Skrevet

Skulle ønske jeg hadde like mye peiling når jeg leser igjennom tråden din! Ser frem til oppstart av bilen :)

Skrevet
Skulle ønske jeg hadde like mye peiling når jeg leser igjennom tråden din! Ser frem til oppstart av bilen :)

Er ikke annet enn selv lært. Learning By Doing, Det er tingen.

Da er vi minst to som gleder oss til oppstart :) Håper sommeren bringer masse fartsfylt morro, og ikke total havari. Det vil tilsvare personlig konkurs :? haha

Skrevet

Over gromt bygg det der. :D Har du kjøpt grom kasse også?? Når du kjøper så mye gromme motor deler, så skal det vel mye til total havari, når du for mappet den i en grom benk. Hvem skal få æren å ha den i benken sin?? :D Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...