Mexos Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 Da jeg vet veldig lite om turbo motorer spør jeg Hvilken funksjon har pyramideringene?
EdgePerformance.no Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Skrevet Desember 24, 2007 Da jeg vet veldig lite om turbo motorer spør jeg Hvilken funksjon har pyramideringene? Disse erstatter topp pakningen i teorien. Jeg velger og kjøpre med toppakinng, men freser ut spor i pakninger for og gjøre plass til pyramide ringen. Denne felles ned i sylinderen, og toppen av ringen har en skarp kant som skjærer seg inn i toppen når den skrus nedtil. Dette sørger for en skuddsikker tettning mellom sylinder og topp. Er mange som har brukt piano tråd på bmw, dette funker til en viss grad, men lager kun en trygg forsegling mellom blokk og pakn. men ikke imellom pakningen og toppen. Det gjør en pyramidering i motsetning. Men ringer kan man i praksis lade 4-5kg uten det minste problem. Veldig ofte felles disse ned i sylinderen så kun skjærekantet ligger over, og man benytter pakn. klister eller freser o-ring spor rundt alle vann\olje kanaler. Jeg skal helle la ringen litter 1.2mm over blokka så jeg kan bruke en modda toppakning uten stålringer i til og tette for vann\olje, men ringen stikker rett over pakninga og tygger seg inn i godset på toppen. Håper dere skjønner litt mere hva det dreier seg om nå
EdgePerformance.no Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Skrevet Desember 24, 2007 Stjelt et bilde fra Turbotore da han monterte ringer.
Mexos Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 Ja da vet jeg det Forsto alt du sa hadde sett for meg at den sto i toppen av sylinderen som en forsterkning mellom sylinder, toppakning og topp for å unngå å blåse toppakningen så lett så var ikke helt på bærtur da Høres rart ut å kjøre uten toppakning, kun med pyramideringer og oringer så tror jeg hadde gjort det samme som deg skulle jeg bygd en slik motor. Da vil jo alt bli mer plant i mitt hode.
EdgePerformance.no Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Skrevet Desember 24, 2007 Ja da vet jeg det Forsto alt du sa hadde sett for meg at den sto i toppen av sylinderen som en forsterkning mellom sylinder, toppakning og topp for å unngå å blåse toppakningen så lett så var ikke helt på bærtur da Høres rart ut å kjøre uten toppakning, kun med pyramideringer og oringer så tror jeg hadde gjort det samme som deg skulle jeg bygd en slik motor. Da vil jo alt bli mer plant i mitt hode. Altså freser man inn o-ring sport rundt alle vann og olje kanaler så ligger den halveis ned i blokka og det som ligger over blokka forselger mot toppen når den tiltrekkes. Kjører man med klister, så limer det og tetter for vann\olje. Høres kansje ikke helt tilstrekkelig ut, men fungerer GODT i praksis
Mexos Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 Ja da vet jeg det Forsto alt du sa hadde sett for meg at den sto i toppen av sylinderen som en forsterkning mellom sylinder, toppakning og topp for å unngå å blåse toppakningen så lett så var ikke helt på bærtur da Høres rart ut å kjøre uten toppakning, kun med pyramideringer og oringer så tror jeg hadde gjort det samme som deg skulle jeg bygd en slik motor. Da vil jo alt bli mer plant i mitt hode. Altså freser man inn o-ring sport rundt alle vann og olje kanaler så ligger den halveis ned i blokka og det som ligger over blokka forselger mot toppen når den tiltrekkes. Kjører man med klister, så limer det og tetter for vann\olje. Høres kansje ikke helt tilstrekkelig ut, men fungerer GODT i praksis Fikk ikke med meg biten med å frese spor i forrige innlegg. Da høres det straks mye bedre ut
Johnny Bravo Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Skulle ønske jeg hadde like mye penger, kunnskap og pågangsmot som deg!.. Dette blir rått!!
kazynor Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 pengene skal mi nå altids ordne hehe. bare stille seg i hockey på kaia noen helger i måneden, så er nok de pengene raskt inntjent kan jo seff gjøre noen brekk og da. er sikkert slik Edge her fikk råd til sin... si meg Edge...er det du som er "mesterhjernen" eller var det Toska?
EdgePerformance.no Skrevet Desember 25, 2007 Forfatter Skrevet Desember 25, 2007 Skulle ønske jeg hadde like mye penger, kunnskap og pågangsmot som deg!..Dette blir rått!! Takk for det Kazinor: Ettersom jeg enda er fri mann, spørs det nok om ikke jeg er litt smartere enn som så
EdgePerformance.no Skrevet Desember 25, 2007 Forfatter Skrevet Desember 25, 2007 Fått gjort litt idag også gitt Har kontrollmålt alle rådene. Montert "carbon" dashplate med chrome ringer. Byttet alle deffekte pærer i instrumentpanelet. Trekkt kabler, slanger til målere. Laget ny midtkonsoll plate, som skal fintrimmes og kleès med carbon. Monter A-Stolpe holder og byttet høyttalere i dørene og under ved beina. Har også pelt toppen i atomer samt porta og polert alle innsug\eksos kanaler og høyglanspolert alle ventiler. Polerte ventiler: intrument panelet: Innvendig: A-stolpen med Oljetrykk og Bredbåndslamda - EGT: 4 målere også skal jeg ha brytere og evnt. sikringer ved siden: Oljetrykk\oljetemp\vanntemp, boost og EGT ferdig strukket opp: Råder målt og kontrollert:
Azeton Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 hmm, jeg blir homo idag. å nyttårsforesttet mitt er å bli din mann!
EdgePerformance.no Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Skrevet Desember 26, 2007 hmm, jeg blir homo idag. å nyttårsforesttet mitt er å bli din mann! Haha, bra sagt. Du kan bli Garasje meldhjelpern min
kazynor Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 hehe garasje slave med full lærsele og kjetting : )
EdgePerformance.no Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Skrevet Desember 26, 2007 hehe garasje slave med full lærsele og kjetting : ) Du har mange syke tanker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå