Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hva slags trigger bruker du på innsugskammen?

Fingern bruker den orginale,men vidar påstår det ikke vil funke. Han vil borre hull i vanosdekselet mitt å sette inn trigger der,men det har jeg ikke veldig mye lyst til. Kommer til å se helt jævlig ut!

Hvordan kan vidar si det ikke fungerer? Det er jo bremset alt. jeg har halvgiver på veiva og org. trigger på kam synken

• Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
har sakt det før og sier det igjen, det er synd å sette et luftfilter på den turboen der.. :P

hvorfor har du ikke "bandasjert" hele grenrøret? :)

Har en 50 foter med bandasjo liggende. Alt til sin tid :D Ja turboen burde fått gliset uten filter, bare en stor trompet på enden.

Skrevet
Kan du fortelle meir om denne vakum-boksen og innsuget ditt? Funksjonen det har?

Innsuget er jo org, bare sveiset det igjen og sveiset på en 90 grader. Vakum boksen henter jeg vakum fra vakumrailen som er på m3 motoren. Fra vakum boksen til vakum manifolden\fordeleren som igjen skal gi vakum til WG, BOV, MAP, BTR osv.

Skrevet

Da var endelig motor og gir på plass. Fikk den etterlengtede mellomakslingen idag også. Den skal monteres imorgen. Alt det mekaniske er nå på plass, så nå gjennstår bare litt småslager og div. små plukk igjen før oppstart.

Bilde av mellomaksel og adapter plate. Garanti på 1500HK :twisted:

a4vmk4yisv7em2jvks59.jpg

wxn8f1bh0icuo7oakm39.jpg

Utløser mekanismen og cluth\svinghjul

fvsxj8aio1lra12lquex.jpg

m5wt0tzhsu2bvmvmqhss.jpg

Motoren på plass :D

hq27x6x8rwy753j2bqdu.jpg

8cku6y1flc1a96in03jr.jpg

exvcxqdngvh1nvj38mrs.jpg

Monterte forøvrig B&M shortshifteren idag. Den kan annbefales på det sterkeste. Utrolig tight og fin, dog ikke den billigeste.

Skrevet
Se der ja, nå begynner det virkelig å ligne noe. Men skal du ikke mappe med motoren ute av bilen da??

Hjelper på nå. Jo den skal mappes ute i benk, men jeg skal varmkjøre, etterdra toppen og luke ut evnt barnesykdommer før jeg drar til vidar. Trist og stå med en motor som lekker vann eller olje og betale 1000kr timen for og stå der og skru selv. Gatemapper den nå bare for og kjøre inn noen kilometer samt sørge for at alt er som det skal. Kansje prøvekjøring til helgen alt, hvem vet :roll:

Skrevet
men åssen funker det med alu hardy kobling?? vil det gå bra med tanke på ledd, vibrasjoner o.l??

Hvis det er noen trøst, så er den i solid stål. Det funker som faen. Mellomakslingen er så solig, at den knekker iallefall ikke. men er nok ikke og anbefale på org. aksel

Skrevet

Idag sveivet motoren for første gang, men på starteren :lol:

Motorteknikk som har maskinert glemte og sette i en plugg i fremkant etter de var ferdige med motoren, så olje spruten stod ut i front :evil:

Ellers er mellomaksel og opplagring på plass. Siste rest av eksos\WG rør er sveiset.

Laget ånding for motor, vannslanger til 2 sonet klima, koblet opp givere til instrumenter osv.

Litt småplukk igjen nå pluss dekk så er mye gjort.

Skrevet

hehe se her ja :) ikke mye igjen før du legger igjen plenty med gummi langs norske riksveier :wink: ble ikke mye plass til overs i motor rommet til slutt heller :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...