A1eks Skrevet November 7, 2009 Skrevet November 7, 2009 Hehe, at reperasjoner kan ødelegge bilgleden er jeg fullstendig klar over, nåværende bil måtte ha rep til over 8 000 til EU-kontroll.. Dette svir godt for en student i russetiden.. Nå er alt på bilen min relativt ok, det den trenger er nytt batteri og nytt senkesett, men dette skal den nye eieren få kjøpe Forøvrig gode tips og tanker dere kommer med her, noe av det første jeg sjekker for tiden er serviceheftet. Har sendt mail til samtlige på FINN om servicer, når den er tatt o.l. Nå har det seg slik at fruen ønsker seg en Audi A4 stvg. fremfor en e46 T. Dette blir vel som å velge mellom et eple og en pære, vil jeg tro?
jalo Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 Kjøpte bilen min med km.stand på 182000 Jeg har valgt å skru selv siden jeg har ordnet meg et lite verksted og i tillegg har tilgang på store verksteder med alt mulig av utstyr på jobb. Vedlegger hva jeg har gjort frem til idag, her kan dere se hvordan historikken er fra 182000 km til 250000 km. Legger også ved hva som jeg skal bestille og utføre på bilen nå i sommer/høst før eu på nyåret.
Fredrik Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 Vår 2003 E46 318d Touring har nå rundet 275000 Km og alt virker stadig 100%. Siden mitt siste innlegg i denne tråden har bilen fått en ny frontrute, nye bremseskiver/klosser og fire nye støtdempere inkl. tilhørende gummi. Totalt en kostnad på ca. 16K. Ingen av delene er originale, men i såkalt OE kvalitet (f.eks Koed/Schmiedmann) og jeg har etterhvert meget god erfaring med slike deler. Som nevnt tidligere i tråden er det primært to måter å oppfatte en slik kostnad på. 16000 kroner er mange penger, men hvis man legger til at bilen har kjørt ca. 45000 Km siden mitt siste innlegg i tråden er de ekstraordinære driftskostnadene temmelig lave. 0,36 kroner pr. Km er ikke mye å hoppe i taket over. Den største utfordringen med vår E46 nå er div. mindre rustbobler på høyre fremdør samt foran på panseret. Bilen trenger også en antirustbehandling før vinteren. Jeg vurderer å få dellakkert døren selv om det neppe blir helt pent. På den annen side er bilen over 8 år gammel og har nesten 300000 Km på telleren. Det er begrenset hva man bør koste på slike biler kosmetisk. Jeg prioriterer teknisk standard høyere.
[space] Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 Tok 3-4 sider lesing før jeg oppdaget at tråden er fra 2009 Skjønte ikke at det skulle være et problem å finne en e46 til den prisen Husk også å ikke se dere blinde på prisene på finn. Det bør være lett å prute ned 10-15.000 i denne prisklassen. Selv er jeg latterlig dårlig til å prute, og det fikk jeg ta konsekvensen av når jeg ble tvunget til å selge z4en "off season". Det ble et større tap enn jeg hadde håpet...
Fredrik Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 ":b1z8w3jo]Husk også å ikke se dere blinde på prisene på finn. Det bør være lett å prute ned 10-15.000 i denne prisklassen. Selv er jeg latterlig dårlig til å prute, og det fikk jeg ta konsekvensen av når jeg ble tvunget til å selge z4en "off season". Det ble et større tap enn jeg hadde håpet... Det er bare å prute som best man kan. Det er såpass mange E46 modeller til salgs at man har lite å tape på å være firkantet når det gjelder kjøpesummen. Husk også at det snart kommer en ny 3-serie (F30) og at E46 dermed med et slag er hele to generasjoner gammel. For de litt eldre av oss.... tenk bare på hvor umoderne E30 var da E46 kom på markedet. E46 er nok marginalt mindre teknisk utdatert enn E30 var på samme tidspunkt, men gammel er det helt sikkert at E46 begynner å bli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå