Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Spørr igjen jeg, hvordan er det når en 316 har gått 180 000km http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... z9-T227342

denn har gått langt, men er en pris som passer meg.. Men er det ikke litt dyrt når den har gått så langt?

Anders

Den er nok i det øvre prisskiktet for en slik modell, men generelt representerer ikke en kilometerstand under 250-300000 Km et problem på moderne biler. Som alltid bør man imidlertid sikre seg at alle servicer er gjennomført og kan dokumenteres. Pass på med ungdomskjørte biler... de behøver ikke å være dårlig behandlet, men er det dessverre ofte. Personlig ville jeg nok satset på en E46 318i Touring med 143 HK, men en tilsvarende 316i er absolut ingen dårlig bil. Det er mest et spørsmål om temperament... :wink:

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

ja synes den selv er litt drøy i pris med tanke på km stand. har veldig lyst på 143hk, men den er så mye dyrere... 30000kr er mye ekstra for en student :(

Men hvis du/dere vet om noen bra biler av faceliften så rop ut :) Kan kanskje strekke meg litt lenger, men vet ikke helt ennå..

Men bare legg ut biler som ser bra ut..

• 2 years later...
Skrevet

Heisann!

Låner denne tråden jeg!

Det har seg slik at det ikke bare er meg lengre, vi er nå totalt tre stykker, og min 318is er dessverre for liten for oss.

Da tar vi opp lån, og kjøper ny bil!

Har sett på mye forskjellig, men har vært mest innom Audi a4 og BMW e46.

Da trenger jeg litt hjelp. Om du har peiling, list gjerne opp for/imot begge merkene (blir mye å spørre om på et BMW-forum, meeeen..)

Lurer også på hva jeg skal kjøpe (snakker BMW nå), det er så mye forskjellig. 316, 318, 320, det er disse tre jeg har sett meg ut i min prisklasse.

Her er mine kriterier:

3-serie

under 150.000 kr

2000+ -modell

max 150.000 km

Stasjonsvogn

Manuell

Har funnet et relativt greit 320-forslag, med fullt servicehefte og turbo (?):

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19292250

Har funnet masse annet også, men har helst sett på biler under 100 000km. Setter pris på om noen kunne kommet opp med et par forslag til meg, eventuelt ting jeg bør passe meg for med e46.

Edit: har lest hele tråden nå, men om det er flere ting en bør passe seg for, så skrik ut.

Si også gjerne hvilken motor som er det bedre valget i disse bilene.

-A1eks

Skrevet

jeg kikket etter en slik bil for ett år siden. Og jeg fant ikke en bil som dekket mitt behov for 150k. Så jeg havnet litt lengre opp i pris og fikk en bil jeg er kjempe fornøyd med. En 318 touring med 143 hk. Men det er vel pga km stand, utstyr osv.. Elektriske sportseter, ryggesensor og m-tech II pakke. Var faktisk Fredrik her som anbefalte å kjøpe facelift modellen. Så takk for anbefalingen. Bilen drar greit, men kan ikke måles med en 325i feks. Bilen bruker ca 0.78 på mila.

i9fncqfajumjrho9vg6d.jpg

tuhgv2l7lpurh6abbb45.jpg

Skrevet

Om det var din bil du slengte ut bilder av, Bare_egil, så er det litt av en bil du har skaffet deg, sånn sett herfra.

Vel, har ikke sjanse til å gå så altfor mye opp i pris, er 19 år og skal ta billån, blir "sparsommelig" da.

Men, antar jo at prisene har sunket litt, så bilene som lå i klassen over det du hadde tenkt i fjor, ligger kanskje i min prisklasse i år;)

At den bruker 0.78 på mila er jo bra, kjører over 2 mil hver dag i jobbsammenheng, så at den ikke bruker mye mer, er jo bra.

Skrevet
Om det var din bil du slengte ut bilder av, Bare_egil, så er det litt av en bil du har skaffet deg, sånn sett herfra.

Vel, har ikke sjanse til å gå så altfor mye opp i pris, er 19 år og skal ta billån, blir "sparsommelig" da.

Men, antar jo at prisene har sunket litt, så bilene som lå i klassen over det du hadde tenkt i fjor, ligger kanskje i min prisklasse i år;)

At den bruker 0.78 på mila er jo bra, kjører over 2 mil hver dag i jobbsammenheng, så at den ikke bruker mye mer, er jo bra.

er min bil jeg har bilde av.. men satt kjempe lenge å leita etter bil, men fant ikke noe som jeg ville ha, så gikk jeg opp litt i pris, så fant jeg "drømme"bilen.. men syns ikke den bruker allverden av bensin.. fin bil å leke seg med om vintern også :lol:8)

Skrevet

Kan du titte innom finn raskt og sjekke om det er lignende biler, som du så på for 1 år siden?

Har lest i et par annonser på finn at de nevner turbo, men dette er kun 320 D. Kommer all e46 320D med turbo? Mye gøy en kan gjøre med denne turboen, eller er det begrenset?

Og de 316-modellene, hvor spreke er disse? Vil jeg kjede meg? Er det noe å gjøre med dette for å få litt sprekere motor?

Håper at Fredrik hiver seg inn i denne tråden og skriver litt til, kunne virkelig trengt litt hjelp fra de av dere som har peiling nå ;)

Skrevet
Kan du titte innom finn raskt og sjekke om det er lignende biler, som du så på for 1 år siden?

Har lest i et par annonser på finn at de nevner turbo, men dette er kun 320 D. Kommer all e46 320D med turbo? Mye gøy en kan gjøre med denne turboen, eller er det begrenset?

Og de 316-modellene, hvor spreke er disse? Vil jeg kjede meg? Er det noe å gjøre med dette for å få litt sprekere motor?

Håper at Fredrik hiver seg inn i denne tråden og skriver litt til, kunne virkelig trengt litt hjelp fra de av dere som har peiling nå ;)

Alle BMW´s moderne dieselmotorer har turbo og intercooler. Den store forskjellen er at noen av de eldste M47D20 motorene (E46 318d/320d og E39 520d) også kom uten common-rail... i praksis litt mindre effekt.

Hvorvidt E46 316i evt. vil kjede deg ihjel er mest et spørsmål om temperament. Det er begrenset hva 115 HK kan gjøre, men 0-100 Km/t på 10,9 sekunder er i samme liga som f.eks dagens E87 116d, E46 318d og E39 520d. Det beste med E46 316i er kjøpsprisen og bensinforbruket... et gjennomsnitlig forbruk på 0,71 liter/mil ved blandet kjøring er meget bra. Det er først etter at BMW i 2008 implementerte teknikken med at motorene stopper når man står stille at drivstofforbruket ble drastisk redusert.

Jeg vil nok allikevel, som tidligere, anbefale en E46 318i med facelift. Det er litt mer fart i 143 HK... og et gjennomsnitlig drivstofforbruk på 0,74 liter/mil ved blandet kjøring er meget bra det også.

Skrevet
Takk for hjelpen:)

Da skal jeg se etter N42-motor med 143 hk, eller en 320D..

En 320D, som har litt gamp i seg, kan lett med chipping bli enda sprekere?

Denne, f.eks.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19592564

Dom? :)

Ja... hvis du kan få pengene til å strekke til er en E46 320i med M54B22 motoren på 170 HK absolutt et godt valg. Akkurat denne rekkesekseren er uten tvil blandt BMW´s mest harmoniske og fine konstruksjoner når det gjelder standardmodellene. Jeg ville ikke ha kjøpt en E46 320d idag. Det er for mange problemer med denne modellen og prisen er generelt for høy i forhold til f.eks nettopp E46 320i med M54B22 motoren.

Skrevet
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18850914

143hk, facelift og ser ut som et greit kjøp?

Hvordan ville dere bestemt dere for et kjøp av bil?

Forrige gang var det kun for å kjøpe, men nå må jeg jo ha litt magefølelse når det kommer til bilen, ettersom jeg sannsynligvis kommer til å reise et stykke for å kjøpe bilen.

Hmmm... Leangkollen er et relativt dyrt område rett utenfor Oslo og kombinert med enkelte skrivefeil i annonsen vil jeg derfor tippe at bilen er ungdomskjørt. Dette behøver ikke å bety at bilen er dårlig behandlet, men dessverre er det ofte tilfellet. Du får evt. ta en tur til Asker (nesten)... en bomtur koster mindre enn et feilkjøp.

Skrevet

Ser den, sant som du sier, bomtur koster mindre enn bomkjøp..

Det er så mye å velge i, men vanskelig å velge noe..

En ting som absolutt kan avgjøre valget mitt er følgende;

Hva kan en gjøre med en motor som i denne:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19620377

?

Er det eneste nytt innsug/grenrør og småfix, eller er det noe som jeg ikke vet om?

Har lyst på en bil som sier familie, men som også sier at jeg kan få ha mine lekestunder alene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...