Odd-M Skrevet August 30, 2007 Skrevet August 30, 2007 Det er en snodig ting med målingen for gjennomsnittlig bensinforbruk. Den viser i og for seg ganske korrekte resultat, dvs så lenge forbruket er stabilt eller øker. Problemet kommer når jeg går fra bykjøring til langkjøring hvor forbrukstallet går svært tregt nedover. I dag startet jeg dagen med 8.0 i snittforbruk, altså 0.8 pr mil. Etter 45 mil langkjøring har den ikke gått lengre ned enn 0.75, enda jeg målte 0.64 i forbruk etter tanking. Dette gjentar seg hele tiden. Ved bykjøring går computer raskt opp til det samme forbruket jeg måler ved tanking. Skal ikke denne snittmåleren beregne på de siste 10 milene? Er det en måte jeg kan nullstille den ved hver tanking?
R.S Skrevet August 30, 2007 Skrevet August 30, 2007 Er ikke helt sikker på hvordan den er på -99 mod. Men på min -00 er det bare å bla seg frem til gjennomsnittsmåling for så å holde knappen inne et par sekunder. Displayet går da i ---, og er klar for nye målinger etter tanking.
Odd-M Skrevet August 31, 2007 Forfatter Skrevet August 31, 2007 Snodig... Hvis jeg holder inne knappen på stikka bak rattet står det en eller annen bokstavkombinasjon der. Ingen data slettes. Skal sjekke hva som står der i ettermiddag.
Odd-M Skrevet August 31, 2007 Forfatter Skrevet August 31, 2007 Når jeg holder inne den knappen kommer ordet "PROG" opp i displayet. Ingen verdier slettes.
R.S Skrevet August 31, 2007 Skrevet August 31, 2007 Høres rart ut ja Er den sånn at du klikker deg igjennom flere data, feks ute temp. rest antall kilometer på tank, snitthastighet og snittforbruk? Jeg får opp først utetemp. nesteklikk gir gjennværende km på tank, så snitthastighet og til slutt snittforbruk. Data for snittforbruk og snitthastighet nuller jeg ved å holde knappen inne ved hver av de funksjonene. De andre er rene data. Utover det er må jeg melde pass,, sorry,, håper du finner ut av det, finnes ikke noe mere irriterende enn å gå gruble på sånne ting.
Kjennern Skrevet August 31, 2007 Skrevet August 31, 2007 har du navi? i såfall resetter du snitt forbuk via menyen der.
Odd-M Skrevet September 1, 2007 Forfatter Skrevet September 1, 2007 Høres rart ut ja Er den sånn at du klikker deg igjennom flere data, feks ute temp. rest antall kilometer på tank, snitthastighet og snittforbruk?Jeg får opp først utetemp. nesteklikk gir gjennværende km på tank, så snitthastighet og til slutt snittforbruk. Data for snittforbruk og snitthastighet nuller jeg ved å holde knappen inne ved hver av de funksjonene. De andre er rene data. Utover det er må jeg melde pass,, sorry,, håper du finner ut av det, finnes ikke noe mere irriterende enn å gå gruble på sånne ting. Tror jeg har en større computer da jeg har langt flere funksjoner enn deg. Men det fungerer forsåvidt på samme måten, trykker på knappen så blar den gjennom de forskjellige funksjonene. Men hvis jeg holder inne knappen en stund kommer bare som sagt bokstavene "PROG" opp.
Odd-M Skrevet September 1, 2007 Forfatter Skrevet September 1, 2007 har du navi? i såfall resetter du snitt forbuk via menyen der. Ikke navi..
jolly Skrevet September 1, 2007 Skrevet September 1, 2007 Hvis du trykker BC på computeren din så får du opp verbrauch 1 og 2. Jeg bruker 1 til gjennomsnitt og 2 til faktisk eller "akkurat nå" forbruk. Da har du jo full kontroll hele tiden.
Odd-M Skrevet September 1, 2007 Forfatter Skrevet September 1, 2007 "BC"? Jeg kobler ikke helt hva du mener...
jolly Skrevet September 1, 2007 Skrevet September 1, 2007 Har du den store compen ? Da får du også info i stereoen. BC er på samme bryter som klokkefunksjonen. Forutsetter at du har buisiness utgaven. Du sa ikke det. Men selv om du ikke har det , så mener jeg du skal ha forbruk 1 og 2. Har du ingen info i stereo displayet ? (altså info om forbruk-kjørt dist.-drivstoff igjen-hvor langt du kommer med aktuelt forbruk-osv. ?)
Odd-M Skrevet September 1, 2007 Forfatter Skrevet September 1, 2007 Jepp, får opp infoen i stereodisplayet også.
jolly Skrevet September 1, 2007 Skrevet September 1, 2007 Har du en knapp der det er bilde av en klokke på venstresiden og "BC" på høyresiden ? Hvis du har det så trykker på der det står BC, Hva får du opp da ?
Storkaren Skrevet September 1, 2007 Skrevet September 1, 2007 Skjønner ka du mener, nullstill gjennomsnittsmåleren når du går fra bykjøring til langkjøring, da får du mer korrekt forbruk... tar lang tid før den går ned igjen etter bykjøring... Du finner alt av informasjon i instruksjonsboken, forutsatt at du har den da..
Odd-M Skrevet September 2, 2007 Forfatter Skrevet September 2, 2007 Har du en knapp der det er bilde av en klokke på venstresiden og "BC" på høyresiden ? Hvis du har det så trykker på der det står BC,Hva får du opp da ? Da får jeg opp computeren i stereo-displayet selvsagt. Kan bla gjennom alle funksjonene med tastene under displayet. Fan ikke noe om nullstilling i instruksjonsboken, men får ta en grundigere titt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå