bjolav Skrevet August 31, 2007 Skrevet August 31, 2007 Hva faen er vitsen å produsere senkesett il en bil som ikke har såpass med justeringsmuligheter at et verksted kan sørge for at den kommer innenfor de lovlige rammene som de jævla driterne på det - på en god dag - sinnsyke biltilsynet? Dem av dere som har en senka E34 520 der ute, fortrinnsvis en 90' mod, hva har dere gjort? Er det noen som har en ide? Eller har lyst på Jamex 40/40 fjærer til en ok pris? Helvetes jævla dritt! Bud. P.s. Unnskyld språket, men er 'litt' forbanna....
Strnd Skrevet August 31, 2007 Skrevet August 31, 2007 Er samme problemet på E30 også, du får ikke justert camberen verken foran eller bak. Jeg fikk bilverkstedet mitt til å skrive på verdier innenfor de lovlige grensene selv om de var litt utenfor. Er vel det som er den vanlige løsningen. Prøv et annet verksted
bjolav Skrevet August 31, 2007 Forfatter Skrevet August 31, 2007 Altså blir det å sette på igjen standard-fjærene. Gidder ikke få en eller annen stakkar til å bøffe talla for meg hvis det ikke på noe som helst vis lar seg gjøre på en lovlig måte. Det er jo å be om bråk. Litt som å trykke off falske sedler i 233 kroner og sånn.... Lei av bilen nå, gitt. Bare utgifter. Bud
bjolav Skrevet September 3, 2007 Forfatter Skrevet September 3, 2007 Seriøst Er det ingen her som har en lovlig senka E34 520??
a_hansen Skrevet September 3, 2007 Skrevet September 3, 2007 jeg har lovlig senke sett på min 90mod 520.var hos biltilsynet for ikke så lenge siden og fikk det i vognkortet mitt
Torbjørn H Skrevet September 3, 2007 Skrevet September 3, 2007 Jamex justerer desverre seg selv med årene.
Torbjørn H Skrevet September 3, 2007 Skrevet September 3, 2007 Forresten ikke det beste salgstrikset jeg har hørt i dag.. bjolav skrev: ...Eller har lyst på Jamex 40/40 fjærer til en ok pris?Helvetes jævla dritt!
elling Skrevet September 3, 2007 Skrevet September 3, 2007 Jeg hadde H&R 30/15 fjører og sachs gassdempere på 520 e34'n min, og fikk det i vognkortet uten issues hos biltilsynet. De sjekka aldri noe camber etc dengangen ihvertfall.
Waldez Skrevet September 3, 2007 Skrevet September 3, 2007 Finns justerings mulighet. Er både + og - fjærbenslager.
S.Arnesen Skrevet September 3, 2007 Skrevet September 3, 2007 har supersport 40/35 senkesett på min 90 520, hadde ikke noe problem med godkjenning...
Jealous_much Skrevet September 3, 2007 Skrevet September 3, 2007 Strnd skrev: Er samme problemet på E30 også, du får ikke justert camberen verken foran eller bak. Jeg fikk bilverkstedet mitt til å skrive på verdier innenfor de lovlige grensene selv om de var litt utenfor. Er vel det som er den vanlige løsningen.Prøv et annet verksted Jeg har 90mod e30 godkjent, ingen problem.
Yngvejos Skrevet September 3, 2007 Skrevet September 3, 2007 Det biltilsynet er ute etter er ikke om camberen er utenfor grenseverdiene, men at spissing er justert sånn at bilen ikke er trafikkfarlig. Så lenge ikke kontrolløren har en dårlig dag, burde det gå fint så lenge spissinga er bra og de andre vinklene stemmer nogelunde med motsvarende side. Jeg hadde castervinkel på over 7 grader forran, jeg går ut ifra at det er utenfor grenseverdiene, men det ble godkjent uten problemer.
CSM Skrevet September 3, 2007 Skrevet September 3, 2007 Jeg har samme oppfatning som flere av de ovenfor. Desverre varierer nivået på kontrollen stort både mellom ulike trafikkstasjoner og kontrollører, inkl. disses instilling og humør. Har dessuten dårlig erfaring med Jamex. På SAAB 900'n var de ubehaglig myke. Og mener å ha hørt at de mangler godkjenning på noen av settene sine. Feks. til Volvo 240.
S.Hafsmo Skrevet September 4, 2007 Skrevet September 4, 2007 Har Jamexfjærer med Tüv papirer på min. sikkert samme som du har. 40/40mm. men bilen ser jo helt rævva ut med 40/40. så nytt sett må vel bestilles snart. med 50/30 eller noe..
bjolav Skrevet September 7, 2007 Forfatter Skrevet September 7, 2007 Jeg syns bilen ble bra, jeg. Passe lav både foran å bak. Men han på verkstedet sa at jeg kunne bare glemme at dem ville godkjenne den... Selv om det sinnsykt lille avviket fra grenseverdinene ikke hadde noe som hels innvirkning på kjøreegenskapene. Men for å presisere spørsmålet litt - Er det noen av dere som faktisk har fått alle verdiene rett - og dermed godkjent senkesettet - uten å måtte ty til 'spesialavtaler' med mekanikeren? Bud
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå