Gå til innhold

H***** senkesettdrit!!!! (E34 520)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva faen er vitsen å produsere senkesett il en bil som ikke har såpass med justeringsmuligheter at et verksted kan sørge for at den kommer innenfor de lovlige rammene som de jævla driterne på det - på en god dag - sinnsyke biltilsynet?

Dem av dere som har en senka E34 520 der ute, fortrinnsvis en 90' mod, hva har dere gjort? Er det noen som har en ide? Eller har lyst på Jamex 40/40 fjærer til en ok pris?

Helvetes jævla dritt! :evil:

Bud.

P.s. Unnskyld språket, men er 'litt' forbanna....

Skrevet

Er samme problemet på E30 også, du får ikke justert camberen verken foran eller bak. Jeg fikk bilverkstedet mitt til å skrive på verdier innenfor de lovlige grensene selv om de var litt utenfor. Er vel det som er den vanlige løsningen.

Prøv et annet verksted :)

Skrevet

Altså blir det å sette på igjen standard-fjærene. Gidder ikke få en eller annen stakkar til å bøffe talla for meg hvis det ikke på noe som helst vis lar seg gjøre på en lovlig måte. Det er jo å be om bråk. Litt som å trykke off falske sedler i 233 kroner og sånn....

Lei av bilen nå, gitt. Bare utgifter.

Bud

Skrevet

Jeg hadde H&R 30/15 fjører og sachs gassdempere på 520 e34'n min, og fikk det i vognkortet uten issues hos biltilsynet. De sjekka aldri noe camber etc dengangen ihvertfall.

Skrevet
  Strnd skrev:
Er samme problemet på E30 også, du får ikke justert camberen verken foran eller bak. Jeg fikk bilverkstedet mitt til å skrive på verdier innenfor de lovlige grensene selv om de var litt utenfor. Er vel det som er den vanlige løsningen.

Prøv et annet verksted :)

Jeg har 90mod e30 godkjent, ingen problem.

Skrevet

Det biltilsynet er ute etter er ikke om camberen er utenfor grenseverdiene, men at spissing er justert sånn at bilen ikke er trafikkfarlig.

Så lenge ikke kontrolløren har en dårlig dag, burde det gå fint så lenge spissinga er bra og de andre vinklene stemmer nogelunde med motsvarende side.

Jeg hadde castervinkel på over 7 grader forran, jeg går ut ifra at det er utenfor grenseverdiene, men det ble godkjent uten problemer.

Skrevet

Jeg har samme oppfatning som flere av de ovenfor. Desverre varierer nivået på kontrollen stort både mellom ulike trafikkstasjoner og kontrollører, inkl. disses instilling og humør.

Har dessuten dårlig erfaring med Jamex. På SAAB 900'n var de ubehaglig myke. Og mener å ha hørt at de mangler godkjenning på noen av settene sine. Feks. til Volvo 240.

Skrevet

Har Jamexfjærer med Tüv papirer på min. sikkert samme som du har. 40/40mm.

men bilen ser jo helt rævva ut med 40/40. så nytt sett må vel bestilles snart. med 50/30 eller noe..

Skrevet

Jeg syns bilen ble bra, jeg. Passe lav både foran å bak. Men han på verkstedet sa at jeg kunne bare glemme at dem ville godkjenne den... Selv om det sinnsykt lille avviket fra grenseverdinene ikke hadde noe som hels innvirkning på kjøreegenskapene.

Men for å presisere spørsmålet litt - Er det noen av dere som faktisk har fått alle verdiene rett - og dermed godkjent senkesettet - uten å måtte ty til 'spesialavtaler' med mekanikeren?

Bud

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...