Gå til innhold

BMW City - en kommende småbil

Chriso
 Share

Anbefalte innlegg

• 3 months later...
  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

BMW gruppen´s totale omsetning økte med 5% i 2006 og landet på ca. 49 milliarder Euro. Av denne omsetningen bidro bilproduksjonen med ca. 48 milliarder Euro... den siste milliarden kommer fra motorsykkelproduksjonen. Antall produserte BMW, Mini og Rolls-Royce modeller var til sammen 1373970 enheter (opp 3,5%), men ikke alle modellene solgte like godt i 2006. Salget av 3-serien gikk opp 5,2%, 5-serien gikk opp 1,7%, 1-serien gikk opp 1,6%, X3 gikk opp 3,0%, X5 gikk ned 25,8% (det var nok på tide med en ny modell), 7-serien gikk opp 0,6%, Z4 gikk opp 7,4%, 6-serien gikk ned 6,0%, Mini gikk ned 6,2% og Roll-Royce gikk opp 1,1% med et salg på 796 stk. Phantom´s. Det ble forøvrig solgt 2,7% flere motorsykler i 2006 enn i 2005. BMW gruppen har for 2007 et budsjett som tilsier en produksjon på godt og vel 1,4 millioner biler til sammen, men stigende kapital og finanskostnader... samt flere medarbeidere gjør at de har budsjettert med et marginalt mindre overskudd for 2007.

Iht. Der Spiegel skal BMW i 2008 sparke 8000 medarbeidere, men hverken fagforeninger eller medarbeiderorganisasjonene klager over avgjørelsen da de mener at det dreier seg om naturlig avgang og modell/sykliske endringer. En litt annen virkelighet enn i Norge... :roll:

http://www.spiegel.de/wirtschaft/0,1518,524891,00.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig tøff, og en riktig modell for BMW å komme med mener nå jeg 8) .

kan ikke se for meg at de vil vinne noen kunder på å begynne med fwd, tror heller det er et steg i feil retning=\

Ikke enig med deg. Kundegruppen som denne modellen er myntet på, er opptatt av parktiske løsninger, plass(liten bil med god plass, derfor FWD) og design(farge, ikke styling :lol: ). Så jeg tror at denne kan bli en stor utfordrer i småbilklassen :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei å nei. Kunne nesten like godt kjøpt golf her i dette tilfelle. Framhjulstrekk har jeg på mondeo og ikke artig kjøre stil selv om den er god å kjøre til famile kjøring. Nei skal bmw utvikling være framhjulinger er jeg veldig skuffet. Her syntes jeg ikke enn skulle hatt bakhjulsdrift. Skulle jeg valgt framhjulsdrift i ny bil klasse hadde jeg valgt billigste, for det da kun blir et framkomstmiddel og ikke en BIL. Vel mitt syn på denne saken/konseptet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...