Gå til innhold

Info ang X5

///Magnus
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som kan gi litt info ang X5?

Tenker da på ting som hva man bør prioritere av utstyr, om facelift er mye bedre enn pre-facelift, hva innebærer sportspakken, er den lavere med sportspakke, typiske feil/problemer osv...

Tenker da først og fremst på E53.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Den største forskjellen er vel kanskje at faceliften har det glimrende xDrive systemet. Dieselmotoren i 3.0d på 231hk er kraftigere enn pre-faceliftens 3.0d på 184hk. Har du pengene ville jeg definitivt gått for facelift, som også har xDrive og i tillegg et nyere utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var 218hk i facelift jeg? Men er jo uansett mer enn pre-facelift.

Så xDrive er et mye bedre system enn det tidligere 4wd-systemet?

Utseeendemessig ser facelift noe bedre ut forran, men det er vel stort sett forskjellen?

Beklager, gikk fort i svingene. Var selvfølgelig 218 hesteren jeg mente. xDrive skal etter det dem sier være vesentlig bedre. Faktisk bedre enn quattro-systemet til Auda. E46 325xi tapte test mellom A4 eller A6 2.5 quattro, men E60 530xi tok A8 med quattro. Mellom tester får også BMWs xDrive usedvanlig godt med skryt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye å si om X5'en. Har du råd bør du velge en facelift-versjon. Denne ser mye finere ut, og holder alderen mye bedre enn de gammle. Hold deg LANGT unna biler med "sportspakken". Disse bilene sitter relativt godt på veien, men er en katastrofe mht komfort. Alt for stive og det harmonerer veldig dårlig med X5'ens ellers så rolige pace. I alle fall om man tenker på en med dieselmotor.

Jeg anbefaler deg å ta en titt på bilene med v8 motor. X5 4,4 er en veldig fin bil som har et meget fint drag og ganske mye punch. Når faceliften kom fikk X5 4,4 320 hester. Selv har jeg bare prøvd den gammle med 286 hester kan jeg med sikkerhet si at dette er en av de beste motorene du kan få i X5'en.

Prøvekjør en X5 med V8, så vil du se at den ikke bruker så forferdelig mye bensin om du kjører pent. Kjører du rått vil den ruinere deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips i denne tråden, men har nå lagt tankene om X5 litt på hylla.

Blir en unødvendig stor og klumpete bil for meg. Iallefall akkurat nå.

Dette gikk opp for meg da jeg hadde hatt en X5 i et døgn, for så å kjøre M3en igjen... Respons, kraft og lyd. Herlig. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...