Padi Skrevet September 3, 2007 Skrevet September 3, 2007 Hei. Jeg lurer på en ting,jeg parkerte i en liten bakke her om dagen og når jeg gikk ut av bilen så jeg at det randt ut vann fra kanalen på bilen.Vannet kom ut fra der som klossen til jekken er(jekkfeste).Etter en stund kom jeg tilbake og jeg så da at det hadde rendt en god del med vann.Jeg har i ettertid også sett dette på andre siden. Hva er dette??? Har jeg bilen full i vann i kanalene !!!, det kan da ikke være bra for kanalene mine??? Hva bør jeg gjøre??? Skal jeg bore noen hull og drenere ut vannet for å etterpå fått inn litt tektyl, eller skal jeg ikke bry meg. Dette er en 320 dat touring 03 mod... Glenn.
vegard89 Skrevet September 3, 2007 Skrevet September 3, 2007 Hei.Jeg lurer på en ting,jeg parkerte i en liten bakke her om dagen og når jeg gikk ut av bilen så jeg at det randt ut vann fra kanalen på bilen.Vannet kom ut fra der som klossen til jekken er(jekkfeste).Etter en stund kom jeg tilbake og jeg så da at det hadde rendt en god del med vann.Jeg har i ettertid også sett dette på andre siden. Hva er dette??? Har jeg bilen full i vann i kanalene !!!, det kan da ikke være bra for kanalene mine??? Hva bør jeg gjøre??? er vel ikke så farlig trur jeg.. kanalene tåler nok en del.. men er jo litt dumt da hvis du tenker på å unngå rust osv kanskje:P Skal jeg bore noen hull og drenere ut vannet for å etterpå fått inn litt tektyl, eller skal jeg ikke bry meg. Dette er en 320 dat touring 03 mod... Glenn...
BreitBau Skrevet September 3, 2007 Skrevet September 3, 2007 tjah... vet ikke med E46, men det er noen drenrør som ender opp i kanalene.. lurer på om det er til soltaket..
Padi Skrevet September 3, 2007 Forfatter Skrevet September 3, 2007 Hmmm Problemet er at jeg har ikke soltak hehe. nei ikke hvet jeg. Men takk for svar Glenn
Aroid Skrevet September 3, 2007 Skrevet September 3, 2007 har du Ac i bilen din? Vist du har det så kan det kom av det. drenering til Ac
Padi Skrevet September 3, 2007 Forfatter Skrevet September 3, 2007 jepp har klima i bilen. Men det som er rart er at det kommer fra begge kanalene. Også trodde jeg at fuktigheten som ac tok fra luften i kupeen gikk ut i eksosen... Glenn
Aroid Skrevet September 3, 2007 Skrevet September 3, 2007 det kan godt hend at det går i eksoen. jeg har bare sett det på noen biler at det står og dryper under bilen når dem stopper den. men usanett så er det rart at det kommer vann i fra kanalen. jeg selv vell ikke ha laget bilen sånn at det kommer vann inn dit for rusten trives vell der. men håper det kommer noen som har samma model som deg å veit ka det kommer av.
Haug530D Skrevet September 3, 2007 Skrevet September 3, 2007 det kan godt hend at det går i eksoen. jeg har bare sett det på noen biler at det står og dryper under bilen når dem stopper den.men usanett så er det rart at det kommer vann i fra kanalen. jeg selv vell ikke ha laget bilen sånn at det kommer vann inn dit for rusten trives vell der. men håper det kommer noen som har samma model som deg å veit ka det kommer av. Det kommer vann fra biler med Klima anlegg, er ikke dette du har sett da.
Aroid Skrevet September 3, 2007 Skrevet September 3, 2007 det kan godt hend at det går i eksoen. jeg har bare sett det på noen biler at det står og dryper under bilen når dem stopper den.men usanett så er det rart at det kommer vann i fra kanalen. jeg selv vell ikke ha laget bilen sånn at det kommer vann inn dit for rusten trives vell der. men håper det kommer noen som har samma model som deg å veit ka det kommer av. Det kommer vann fra biler med Klima anlegg, er ikke dette du har sett da. Jo var jo det jeg meint da. Har man ikke Ac vist man har Klima anlegg da?
Padi Skrevet September 3, 2007 Forfatter Skrevet September 3, 2007 ja det kommer jo vann fra biler med AC og klima hehe(men så jæ... mye hehe). Men jeg bøyde meg ned for å se og da så jeg at det kom ut fra klossen til jekkfeste hehe hmmmm. Ja jeg får bare se om det kommer noen med samme model og som gjerne har sett dette.. Takk for svar. Glenn
aloebiz.net Skrevet September 3, 2007 Skrevet September 3, 2007 Opplevde akkurat det samme på min forrige E39.. Det randt plutselig en GOD DEL vann ut fra hullet der klossen til jekkfestet sitter... tok av klossen og kjente oppi der med fingern.. ikke antydning til rust hvertfall.. så tror du kan ta det med ro
Padi Skrevet September 4, 2007 Forfatter Skrevet September 4, 2007 HEHE kjempe det aloebiz.net. takk for svar. Men det hadde vært litt kult og funnet ut av hvorfor det kom??? Glenn
aloebiz.net Skrevet September 4, 2007 Skrevet September 4, 2007 Vannet som rant ut av kanalen min var helt rent (klart).. Så vil kanskje tro det er kanalisert fra luftinntaket til klimaanlegget? Hadde det vært vann som sprutet fra veien vil jeg tro det var møkkete.. Prøv å ta en hageslange og spyl vann i grillen oppå panseret og se hva som skjer..
Padi Skrevet September 4, 2007 Forfatter Skrevet September 4, 2007 jepp det stemmer, det er helt klart vann. Ja jeg skal prøve og gjøre det.. :) Glenn
torfinn9990 Skrevet September 4, 2007 Skrevet September 4, 2007 Det kommer vel fra området rundt viskerne. Vannet fra frontruta renner jo ned gjennom karosseriet på de fleste biler og kommer ut nede ved kanalene. Spyl frontruta med vann og se hvor det kommer ut. Torfinn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå