Gå til innhold

Prøveskilt i tyskland?

Øystein E30 M3
 Share

Anbefalte innlegg

Tyske prøveskilt får du ved å henvende deg på det tyske biltilsynet. Skal du ha tollskilt må du også vise bilen for godkjenning på biltilsynet. Tollskilt gjelder til du er komt heim på tunet ditt,prøveskilt gjelder de dagene du har betalt for og KUN i Tyskland!

Viss du køyrer igjennom et anna land må du få prøveskilt i det landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg tyske prøveskilt som du kjører med til den tyske grensen. Da setter du på norske prøveskilt som du kan kjøre helt hjem med. Tyske tollskilt er dyre!

Det varierer faktisk noe voldsomt. Av en eller annen grunn så fikk vi tollskilt for samme pris som 5 dagers prøveskilt på en av bilene vi hentet nå i helga. Men normalt ligger eksportskilta på 190-250 euro alt inklusive..

BTW: Vi passerte faktisk en luring rett nord for Essen. Han kjørte en 3 dørs toyota yaris med norske prøveskilter.. Håper for han sin skyld at han ikke ble stoppet før han nådde grensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tyske tollskilter koster 35 euro for en mnd har kvittering her.... de gjelder i hele skjengen og kan bruker i norgen 3 virkedager etter annkomst norge, da må du levere de når du betaler den norske momsen.

35 euro for en måned? Nå lurer jeg virkelig på hvor og når du har kjøpt skilter. Får ikke engang forsikring for en måned for den summen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..ble mye att og frem her! Men hvor kan jeg få tak i slike tollskilt da? Kan jeg ordne det via mail osv eller må jeg besøke "biltilsynet" i tyskland når jeg kommer ned? Eg forferdelig usikker på hele turen.. Er ikke bare,bare dette import opplegget.. ikke for meg som aldrig har gjort det før vertfall!!

Takker for all hjelp jeg kan få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..ble mye att og frem her! Men hvor kan jeg få tak i slike tollskilt da? Kan jeg ordne det via mail osv eller må jeg besøke "biltilsynet" i tyskland når jeg kommer ned? Eg forferdelig usikker på hele turen.. Er ikke bare,bare dette import opplegget.. ikke for meg som aldrig har gjort det før vertfall!!

Takker for all hjelp jeg kan få!

Beste tipset jeg kan gi: Spør selgeren. Som regel vet de som har en bil hvordan dette gjøres, og ikke minst hvor. Ikke alltid skiltmakerne og biltilsyn ligger på samme sted. Av og til må man på enda et sted for å tegne forsikring.. Det siste gjelder kun om man skal ha tollskilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tyske tollskilter koster 35 euro for en mnd har kvittering her.... de gjelder i hele skjengen og kan bruker i norgen 3 virkedager etter annkomst norge, da må du levere de når du betaler den norske momsen.

Dette er riktig... kom hjem fra tyskland me bilen min igår! 35 euro koster skiltene! men eksportpapirer og diverse andre ting koster litt! kommer ca på 160 euro for alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg tyske prøveskilt som du kjører med til den tyske grensen. Da setter du på norske prøveskilt som du kan kjøre helt hjem med. Tyske tollskilt er dyre!

Norske prøveskilt fungerer jo ikke i Danmark...

Kjøp deg 10 dagers tollskilter, det koster deg noen hundrelapper, men da kan du kjøre helt hjem, og du er forsikret.

Første virkedag må disse av.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...