Gå til innhold

pioneer cd spiller og støy.nå begynner jeg og bli lei


 Share

Anbefalte innlegg

kjøpte ny pioneer cdspiller for 1 uke siden ca...

og selvfølgelig har støyfilteret defekt nok en gang som på alle pioneer jeg har vært borti...

hva gjør jeg galt??

hvordan pleier dere jorde cdspilleren?

Der jeg kjøpte spilleren spurte jeg om det samme før jeg kjøpte.. og han mente at grunnen til filteret gikk var dårlig jord eller man kobler med spenning på...

jeg er bombesikker på at jeg har jordet den godt og jeg har ikke koblet med spenning på..

har ikke vært innom hos selger enda pga det skjedde i dag men jeg spurte selgeren før jeg kjøpte spilleren om det var garentisak om filteret var defekt men det var vist nok brukerfeil.

hva koster det og bytte støyfilteret?

uff.blir så frustrert :evil:

edit: hadde også vært greit og vite hvilke signalkabler som er best med tanke på støy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde pioneer jeg og før, opplevde flere ganger at når jeg satt inn spilleren i dash`en så låg det flere overflødige ledninger i chassiset og muligens laget støy, for når jeg isolerte alle ledningene forsvant støyen også:) kunna kansje sjekket det?

jeg jordet foresten den rammen spilleren sto i også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte ny pioneer cdspiller for 1 uke siden ca...

og selvfølgelig har støyfilteret defekt nok en gang som på alle pioneer jeg har vært borti...

hva gjør jeg galt??

hvordan pleier dere jorde cdspilleren?

Der jeg kjøpte spilleren spurte jeg om det samme før jeg kjøpte.. og han mente at grunnen til filteret gikk var dårlig jord eller man kobler med spenning på...

jeg er bombesikker på at jeg har jordet den godt og jeg har ikke koblet med spenning på..

har ikke vært innom hos selger enda pga det skjedde i dag men jeg spurte selgeren før jeg kjøpte spilleren om det var garentisak om filteret var defekt men det var vist nok brukerfeil.

hva koster det og bytte støyfilteret?

uff.blir så frustrert :evil:

edit: hadde også vært greit og vite hvilke signalkabler som er best med tanke på støy?

Jeg og har vert borti den driten der, og det var på min pioneer avic x1r, med prisen på den så ble jeg ganske bekymret. Men til min lettelse så fikk jeg reparasjoner dekt av garantien. Servicemannen sa at jeg ganske enkelt skulle legge en jord-ledning fra godset på spilleren til minus/jord på forsterker. Etter det så har jeg ikke hatt noen problemer :wink:

PS: -ikke- koble signalkabler med tenning på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jordingsdelen på RCAutgangene ofte ryker på Pioneerspillerene er dårlig jording på ekstern forsterker. Det som skjer da er at forsterkeren tar jording gjennom jordingsdelen på signalkabelen. Da vil jordingdelen på spilleren ryke. Det kan lett sjekkes som Arild G. skriver. Ta en ledningsstump og vikle rundt kappen på en av RCApluggene, så jorde den til f.eks chassis på spilleren. Forsvinner støyen er det det som jeg har skrevet over som er feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ikke cdspilleren plugget inn når jeg koblet.. jeg koblet alt opp før jeg satt inn cdspilleren...

jord til forsterker går rett i en bjelke i karroseriet...

jeg leverte inn cdspilleren i dag og fyren i stereobutikken var ute og så hvordan jeg hadde gjort det og mente at det var ivertfall mer en nok jord..

satt inn den gamle cdspilleren også.. men et eller annet stemmer ikke...

kan ikke skjønne hva som gir slik et enormt utslag..

bassen smeller som pokker og forsterkeren går i protect og alt...

tenker og bytte signalkablene og forsterkeren og for håpe det hjelper..

hva annet kan det være??

vil det kansje hjelpe og legge pluss og minus direkte fra batteriet til cdspiller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg altså jorde cdspilleren i chassiet?

trodda man kunne ødelegge noen av de elektroniske komponentene da?

men jeg for gjøre det også i samme slengen.

Jeg ser at i "bmw --> iso" kontakten er der jordledninger som går i chassi orginalt. Så jeg kan ikke skjønne at du kan forårsake noen skade ved å jorde spilleren selv. Men jeg jordet min direkte til minus på forsterker! ikke i chassi på bilen. Så jeg kan ikke si noe 100% sikkert om det er trygt eller ei med tanke på andre fintfølende komponenter. Be Nautiluz om hjelp, han er vel en av audio-gudene her inne på forumet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har pusset bort lakken..men lurer på om jeg ikke kan ha pusset godt nok.

mulig jeg bare har pusset ned til grunninga :oops:

har det foresten mye og si lengden på minus kabelen..?

jeg har en 35mm kabel på ca en halvmeter som går til ei fordelingsblokk med 2 stk 10" til hvær forsterker.. disse er også en helvmeter vær ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som en regel at om jordkablen er like tykk som +kablen skal denne være kortere enn +. Jord kabelen skal være så kort som mulig, altså at det minst mulig motstand i denne. Du du kunne nok oppgradert jordkabelen som går fra batteri til karosseri om du har ett kraftig anlegg.

Puss også vekk grunningen så du får frem metallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...