Gå til innhold

Min E90 med carbonstæsj | - SOLGT -


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

Har sottet å sett litt på EXIF filene til bildene dine.. Ser at på de bildene som har veldig klart fokuspunkt og er nokså uskarpe i bakgrunnen for mye dybde i bildet har du brukt ganske lang "focal length".. Er dette et godt triks for å få god dybde i bildet?

Heller gå langt unna og så zomme en del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 859
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jo lenger "focal lenght" er, jo mer har jeg zoomt. Og jo mer jeg zoomer jo mer uskarp blir bakgrunnen.

Men det som egentlig bestemmer dybdeskarpheten er jo blenderåpningen, "F Number" som det står i EXIF.

Stor blenderåpning, dvs lite f tall (f.eks f/2.8) gir liten dybdeskarphet og veldig uskarp bakgrunn.

Motsatt med liten blenderåpning, dvs stort f tall (f.eks f/22) gir stor dybdeskarphet og bakgrunn er nesten like starp som forgrunnen.

Håper du forsto noe av dette.

Har du flere spørmål så bare fyr løs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du Canon?

I så fall velg Av innstillingen på funksjonshjulet. Da velger du blenderåpningen og kamera velger den lukkertiden som gir korrekt eksponering. Du endre blenderåpning ved å vri på hjulet rett bak utløserknappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
En inspirasjon å se på bildene. Selv om jeg personlig synes det ble litt mye PS på disse :)

Jeg er absolutt ikke noen prof i PS og hadde nettopp lært noe nytt, så det ble kanskje litt overdrevent, men men.

OBS, døren på bilde nr. 2 er IKKE Photoshop :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært "riktig" og flott E90 dette og som ser usedvanlig vedlikeholdt ut! Synes det blir noe "pinglete" med orginal 320d eksos på E90, men når du fikk på ny eksos så var det prikken over i-en 8)

Og den flotte bilen blir jo forsterket av proffe bilder. Sinnsykt stilige bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...