Bjørnar_ Skrevet Februar 3, 2008 Share Skrevet Februar 3, 2008 Dæven døtte meg en fin bil, gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
premoy Skrevet Mars 6, 2008 Share Skrevet Mars 6, 2008 Ser rutene dine er sotet.... Har 3 kjappe ang dette:) Hvor fikk du gjort dette? Er bakruten sotet og? Pris? Ellers en råå bil!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mars 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2008 Ser rutene dine er sotet....Har 3 kjappe ang dette:) Hvor fikk du gjort dette? Er bakruten sotet og? Pris? Ellers en råå bil!!! Takk takk! Vinduene i fremdørene er det lagt solfilm på, type Sun-gard desert 40 (38%). Bakruta og vinduene i bakdørene har orginalt mørke ruter fra BMW. Dette ble gjort hos Riis bilglass, kostet 1600kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
premoy Skrevet Mars 6, 2008 Share Skrevet Mars 6, 2008 Ser rutene dine er sotet....Har 3 kjappe ang dette:) Hvor fikk du gjort dette? Er bakruten sotet og? Pris? Ellers en råå bil!!! Takk takk! Vinduene i fremdørene er det lagt solfilm på, type Sun-gard desert 40 (38%). Bakruta og vinduene i bakdørene har orginalt mørke ruter fra BMW. Dette ble gjort hos Riis bilglass, kostet 1600kr Ok.... Vurderer å sote men er ingen eller få som vil ta på seg å sote bakruten og samtidig holde garantien på sotingen.... Hvordan er d å kjøre med sotingen i mørket??? No er no ikke dine så veldig mørke da men redd for å sote for masse..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Mars 6, 2008 Share Skrevet Mars 6, 2008 hadde soting fra Riis på alle rutene mine utenom frontruta på min forige bil. de hadde garanti på alle rutene. de bakerste var så mørke at man så vidt kunne se inn og de foran så lyse at man kunne se inn, og det var ikke noe problem i mørket. ble litt værre om cupèlys var på inni bilen, da det reflekterte i sotefilmen. men på en nyere bil vil jeg anbefale og bruke en lys sotefilm, mørk folm blir fort "harry" E.H.D sin er perfekt i mine øyne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mars 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2008 Ok.... Vurderer å sote men er ingen eller få som vil ta på seg å sote bakruten og samtidig holde garantien på sotingen....Hvordan er d å kjøre med sotingen i mørket??? No er no ikke dine så veldig mørke da men redd for å sote for masse..... Hos meg er sotingen så passe lys at det går greit å se ut i mørke. Men jeg ville ikke hatt noe mørkere heller. Og så blir det en vanesak også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
premoy Skrevet Mars 6, 2008 Share Skrevet Mars 6, 2008 Ok.... Vurderer å sote men er ingen eller få som vil ta på seg å sote bakruten og samtidig holde garantien på sotingen....Hvordan er d å kjøre med sotingen i mørket??? No er no ikke dine så veldig mørke da men redd for å sote for masse..... Hos meg er sotingen så passe lys at det går greit å se ut i mørke. Men jeg ville ikke hatt noe mørkere heller. Og så blir det en vanesak også. hva seier gutta på biltilsynet ???? er det en grense på hva som er lovlig ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mars 7, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2008 hva seier gutta på biltilsynet ???? er det en grense på hva som er lovlig ?? Det er ikke lov med solfilm på vinduene i fremdørene. Det er derfor det er lurt med ganske lys film foran, slik at det ikke er så lett å se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 Hei larserso Har fått meg nytt kamera, Canon 40D På det første bilde (på s10) brukte jeg Canon EF-S 17-85 IS. På alle de andre brukte jeg min nye zoom, Canon EF 70-200 f/2.8L IS. Brukte stativ og lukkertid fra 0.5 sek til 30 sek. Blender fra f/2.8 til f/20. ISO 100 på alle bildene og hvitbalanse mellom 3000K og 3300K. Har nettop fått meg 20D med det orginale 18-55mm objektivet, samt Sigma 70-300mm F4-5.6 II objektiv og Sigma EF-500DG ST ekstern blitz. Jeg er i "utforskingsfasen" om man kan kalle det dette Driver å prøver å lære meg funkskjonene på kameraet. Har du noen gode starttips? Hvilket stativ har du? Har tenkt litt på dette stativet, ser jo litt genialt ut at du kan bøye det i alle retninger, men er ikke sikker på om det er 100% stabilt etter en del bruk, selv om det får veldig gode kritikker Ser også at de har et tilsvarendes i litt mer voksen utgave som har bæreevne på opptil 3 kg, den jeg linket til har bare bæreevne på 800 gram, er det nok? Ble noen spørsmål det.. Håper du har tid til å svare på noen av de EDIT: Du kan evt se på bildene på de siste sidene i E46 tråden i signaturen min for å se hva jeg bør forbedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mars 23, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2008 Har nettop fått meg 20D med det orginale 18-55mm objektivet, samt Sigma 70-300mm F4-5.6 II objektiv og Sigma EF-500DG ST ekstern blitz. Jeg er i "utforskingsfasen" om man kan kalle det dette Driver å prøver å lære meg funkskjonene på kameraet. Har du noen gode starttips? Hvilket stativ har du? Har tenkt litt på dette stativet, ser jo litt genialt ut at du kan bøye det i alle retninger, men er ikke sikker på om det er 100% stabilt etter en del bruk, selv om det får veldig gode kritikker Ser også at de har et tilsvarendes i litt mer voksen utgave som har bæreevne på opptil 3 kg, den jeg linket til har bare bæreevne på 800 gram, er det nok? Ble noen spørsmål det.. Håper du har tid til å svare på noen av de EDIT: Du kan evt se på bildene på de siste sidene i E46 tråden i signaturen min for å se hva jeg bør forbedre Hei, velkommen i Canon klubben Når det gjelder stativ, har jeg et helt vanlig ett, ikke noe fancy merke. Det Gorillapod stativet har jeg ikke prøvd, men kunne godt hatt det som et ekstra stativ, problemet er at det er så lavt og hvis bæreevnen er 800g er det litt lite. Dine bilder så bra ut de og i slikke tilfeller er det bedre med et vanlig stativ i forhold til Gorilla stativet (vanskelig å få festet høyt på en åpen parkeringsplass). Når det gjelder tips, så prøv å ha mest mulig kontroll på blender og lukkertid og fokuspunkt, ikke ta bilder på full auto. Jeg pleier å bruke Av, P og M innstillingene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mars 23, 2008 Share Skrevet Mars 23, 2008 Hei, velkommen i Canon klubben Når det gjelder stativ, har jeg et helt vanlig ett, ikke noe fancy merke. Det Gorillapod stativet har jeg ikke prøvd, men kunne godt hatt det som et ekstra stativ, problemet er at det er så lavt og hvis bæreevnen er 800g er det litt lite. Dine bilder så bra ut de og i slikke tilfeller er det bedre med et vanlig stativ i forhold til Gorilla stativet (vanskelig å få festet høyt på en åpen parkeringsplass). Når det gjelder tips, så prøv å ha mest mulig kontroll på blender og lukkertid og fokuspunkt, ikke ta bilder på full auto. Jeg pleier å bruke Av, P og M innstillingene. Takk for det Takk for inspillene, du har jo et godt poeng der med parkeringsplassen. Tenkte jeg ikke på. Får vel låne meg et stativ av noen og se hvordan jeg er fornøyd med dette før jeg kjøper noe Gorillapod stativ Tror jeg tok de første 5 bildene på auto, etter dette har jeg kun eksprimentert med disse fire (M, AV, TV og P) funksjonene ja. Har prøvd i alle de forskjellige for å finne ut hva de forskjellige funksjonene gjør. Så nå må jeg bare lære meg å bruke de skikkelig. Er bildene dine innom photoshop før du poster her, eller er de urørt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mars 23, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2008 Takk for det Takk for inspillene, du har jo et godt poeng der med parkeringsplassen. Tenkte jeg ikke på. Får vel låne meg et stativ av noen og se hvordan jeg er fornøyd med dette før jeg kjøper noe Gorillapod stativ Tror jeg tok de første 5 bildene på auto, etter dette har jeg kun eksprimentert med disse fire (M, AV, TV og P) funksjonene ja. Har prøvd i alle de forskjellige for å finne ut hva de forskjellige funksjonene gjør. Så nå må jeg bare lære meg å bruke de skikkelig. Er bildene dine innom photoshop før du poster her, eller er de urørt? Ja det er best å bruke de 4 innstillingene. Kort fortalt så funker de slik. P: Kamera velger både lukkertid og blender for korrekt eksponering. Av: Du velger blender og kamera velger den lukkertiden som gir korrekt eksponering. Tv: Du velger lukkertid og kamera velger den blender som gir korrekt eksponering. M: Du velger både blender og lukkertid for å få korrekt eksponering. Jeg bruker dette i tilfeller der du må under- eller overeksponere. F.eks å ta bilde av månen, da må du undereksponere masse, hvis ikke blir månen altfor lys. Men alt dette viste du kanskje. Har nettopp fått Photoshop CS3, har tidligere brukt Photoshop Elements. Så alle bildene har vært gjennom PS ja, utenat det betyr at det er gjordt så mye med de. Her er et kjekt program som gjør at du kan lese EXIF filen på bilder som andre har postet på nettet. Da ser du info om kamera, lukkertid, blender, dato, linse osv. http://www.opanda.com/en/iexif/download.htm bare last ned, installer og så høyreklikk på et bilde og velg View EXIF/GPS/..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mars 23, 2008 Share Skrevet Mars 23, 2008 Nja, viste sånn noenlunde det du sa der om de 4 funksjonene, men kjekt at du konne forklare det så fint! Har selv Photoshop CS2, men er ikke noen trollman der heller enda, men prøver å lære meg de mest nødvenige funksjonene. Skal prøve det programmet du viser til her. Kan lære mye av å se på bildene til andre. Vinkler, fargekombinasjoner etc.. U name it Men takk for infoen så langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mars 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2008 Her er noen vårbilder av polert bil med sommerhjul. Disse har igjen måtte vike plassen for vinterhjula etter at vinteren gjorde sitt grusomme comeback. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mars 25, 2008 Share Skrevet Mars 25, 2008 sava å digg bil skikkelig flott Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå