Gå til innhold

E46 3 ekra sportsratt med multifunsjoner

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

da har jeg montert inn M3 ratt med samme Airbag som skal være på det rattet her, Airbag lampen slukker som den skal :)

altså alt fungerer akkurat som med det rattet som jeg selger her.

Selv om Airbag ikke følger med så er det påmontert nødvendige motstandere som gjør at Airbaglampen ikke lyser.

Jeg kan også sende meg nøyaktif beskrivelse for hvordan du skal koble til Multifunsjoner på akkurat din bil slik at alt fungerer.

på de fleste modellene får du også da Cruisekontroll med på kjøpet ;)

burde være verdt pengene du gir for dette rattet her ;)

pris: 2500,- med Airbagcover, multifunsjonsknapper, slepering og beskrivelse om hvordan du kobler til multifunsj..

tlf: 45887888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir litt dumt å tenke på at hvis du krasjer så slår kanskje ikke airbagen ut, ennå dummere er det vis du vet at airbagen ikke slår ut fordi det ikke er noen airbag der...bare fordi du ville ha et tøft ratt.. :?

hmm dette er irrelevant i denne tråden!!! dette er en salgstråd og du behøver ikke å komme med usakligheter hvis du ikke er intr i å kjøpe den!

man kan kjøpe ratt uten airbag og det er ingen krav at du har det heller. dette rattet kan du kjøpe og bruke med en gang!! du kan senere montere inn Airbag når du finner en brukt airbag til salgs for en billig penge.

Resten av Airbagsystemet fungerer som det skal !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir litt dumt å tenke på at hvis du krasjer så slår kanskje ikke airbagen ut, ennå dummere er det vis du vet at airbagen ikke slår ut fordi det ikke er noen airbag der...bare fordi du ville ha et tøft ratt.. :?

hmm dette er irrelevant i denne tråden!!! dette er en salgstråd og du behøver ikke å komme med usakligheter hvis du ikke er intr i å kjøpe den!

man kan kjøpe ratt uten airbag og det er ingen krav at du har det heller. dette rattet kan du kjøpe og bruke med en gang!! du kan senere montere inn Airbag når du finner en brukt airbag til salgs for en billig penge.

Greit at du syns det er irrelevant, men jeg informere folk om de eventuelle komplikasjonene det å montere et slikt ratt i en e36 eller en e46 eldre enn 6 måned 2000. Det var da det nye airbagsystemet (2 stage) kom, som også ble introdusert sammen med det sportsrattet (med den runde typen airbag) som du prøver å selge. Dette systemet har en annen motstand, noe som gjør at den nye airbagen (2 stage) som du monterer i en bil me 1 stage system, kanskje ikke vil fungere.

Og det at airbaglyset ditt ikke lyser betyr nødvendigvis ikke at ting fungerer som det skal i et evt. krasj. Så det å si at resten av airbagsystemet ditt fungerer som det skal kan du ikke vite før du har krasjet :roll:

Dette syns jeg folk har rett på å få vite.

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbag fungerer som den skal !! 2 stegs eller ikke, spiller ingen rolle om den står på den ene eller den andre systemet. Airbag vil sprenges ut uansett.

når man kobler motstandere som erstatning for en Airbag så vil resten av systemet fungere som normalt !!

stopp spam av usakligheter, dette here begynner å bli komisk !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kverulant.. du har greid målet ditt, å ødelegge tråden!!! regner med at inge er interessert i å kjøpe nå lenger... grattis asshole!!!!

ang airbag så fungerer den slik at begge satsene går av på de gamle, mens de nye fungerer mere intelligent...

uansett så vil du få den jævla airbagen i trynet!!! enten den kan tenke eller ikke...

jeg jobber med dette til daglig, og driver med elektronikk.. vet sånn ca hva jeg driver med, og BMW er merket mitt frem for noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kansje jeg skulle hjelpe til og si at jeg har det samme rattet til salgs og med mitt følger det med airbag og prisen er meget gunstig. ;)

hehe ja det "hjalp" jo veldig mye :P mye tar du får din da? :lol:

men da sier vi høystbydenede, den med høyeste bud innen 1 uke fra nå av får kjøpt den ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kverulant.. du har greid målet ditt, å ødelegge tråden!!! regner med at inge er interessert i å kjøpe nå lenger... grattis asshole!!!!

ang airbag så fungerer den slik at begge satsene går av på de gamle, mens de nye fungerer mere intelligent...

uansett så vil du få den jævla airbagen i trynet!!! enten den kan tenke eller ikke...

jeg jobber med dette til daglig, og driver med elektronikk.. vet sånn ca hva jeg driver med, og BMW er merket mitt frem for noen..

Hei

Er vel ikke min feil at du prøver å lure folk til å kjøpe noe som kanskje ikke fungerer slik som du sier. Sånn sett så er det du selv som ødelegger din egen tråd.

Og jeg gjentar, har du krasjet og sett at airbagen slår ut?

Jeg jobber også med elektronikk, men det betyr ikke at jeg har peling på all elektronikk som fins, så det at du sier du driver med elektronikk gir meg ingen tro på at du vet om airbagen fungerer eller ikke.

Tror også du ødelegger for deg selv, ved evt. andre salg av bildeler på dette forumet med den måten du reagerer på...jeg ville ihvertfall ikke kjøpt noe av deg, det kan jeg si sikker.

Kan si til slutt at dette rattet passer 100% sikkert alle e46 fra 6 måned i 2000. Bare så det er klart.

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hei

Er vel ikke min feil at du prøver å lure folk til å kjøpe noe som kanskje ikke fungerer slik som du sier. Sånn sett så er det du selv som ødelegger din egen tråd.

Og jeg gjentar, har du krasjet og sett at airbagen slår ut?

Jeg jobber også med elektronikk, men det betyr ikke at jeg har peling på all elektronikk som fins, så det at du sier du driver med elektronikk gir meg ingen tro på at du vet om airbagen fungerer eller ikke.

Tror også du ødelegger for deg selv, ved evt. andre salg av bildeler på dette forumet med den måten du reagerer på...jeg ville ihvertfall ikke kjøpt noe av deg, det kan jeg si sikker.

Kan si til slutt at dette rattet passer 100% sikkert alle e46 fra 6 måned i 2000. Bare så det er klart.

Anders

hva var det du misforsto eller ikke ville forstå i denne tråden?

A: at rattet jeg selger som er uten Airbag, men med Airbagcover ikke vil sprenge ut??? vel du har rett i det for det er inge airbag der ...

B: at resten av systemet ikke vil fungere om man kobler til motstandere for å lure systemet til å tro at airbagen sitter der!??? vel resten av systemet vil fungere som normalt..

C: at Airbag av denne nyere typen ikke vil fungere på den gamle typen fordi??? vel det vil fungere som "normalt" .. altså du får Airbag i trynet, med full kraft samme hvor stor hastighet du kjører i...

D: finn noen andre å kverulere med :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer nyttig for oss som sitter og leser om man kan argumentere saklig og komme med henvisninger til hvor man har fått info fra.

Jeg har sett at det har vært diskutert hvorvidt et slikt ratt med ny type airbag vil funke på en eldre modell pga ulik motstand på airbag-saken. Men ingen har kommet med et bra svar, så det ligger en usikkerhet rundt dette på dette forumet her iallefall.

Synes nå selger her kunne håndtert kritikken annerledes. Har du ingenting å frykte så ingen grunn til å bli sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morteym:

dette er og forblir en salgstråd, skal man finne svaret på dette så please lag en egen topic i f.eks teknisk ;)

men jeg vil gjerne nevne at en Airbag er bare en tennsats med gass, som trenger en viss spenning for å ta av ;) den ene litt mere en den andre.. det gamle systemet gir spenning nok til at begge tennsatsene tar av på en gang.. dvs at den beregner ikke hastigheten på bilen for da må man også skifte ut airbag styreenhet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at du syns det er irrelevant, men jeg informere folk om de eventuelle komplikasjonene det å montere et slikt ratt i en e36 eller en e46 eldre enn 6 måned 2000. Det var da det nye airbagsystemet (2 stage) kom, som også ble introdusert sammen med det sportsrattet (med den runde typen airbag) som du prøver å selge. Dette systemet har en annen motstand, noe som gjør at den nye airbagen (2 stage) som du monterer i en bil me 1 stage system, kanskje ikke vil fungere.

Og det at airbaglyset ditt ikke lyser betyr nødvendigvis ikke at ting fungerer som det skal i et evt. krasj. Så det å si at resten av airbagsystemet ditt fungerer som det skal kan du ikke vite før du har krasjet :roll:

Dette syns jeg folk har rett på å få vite.

Anders

kommenterer det som jeg har markert i rødt :)

hmm sitter du bak din PC og finner på ting her ??? dette er jo bare tøv jo ;)

jeg oppfordrer alle til å heller lese å lære en å forsøke å belære noe som ikke lar seg bestride.. nemmelig fakta :) please

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...