Stoppie_Master Skrevet Oktober 12, 2010 Skrevet Oktober 12, 2010 Tenker på og kjøpe piggfrie Kumho KC15 i 235/50-18 men aner ikke hvoran de blir til min E38??? Ellers så har jeg hatt god erfaring med Nokian Hakkapeliitta 5 med firkantpigg på A6 stv. Også har jeg et greit inntrykk av Dunlop sine piggfrie dekk på liten og stor personbil... Hadde Nokian hakka Q piggfritt på en granada engang, huff det var kjelke, så det spiller en rolle om hvilken bil og dekkstørrelse man skal ha.
Gunnar Skrevet Oktober 13, 2010 Skrevet Oktober 13, 2010 Blir vel en som en slede kan jeg tenke meg. Kjøpte nye Michelin X-Ice Xi2 til 1eren nå. Har tenkt masse på dekk, og ikke latt pris avgjøre noe som helst, og kom frem til at dette var det beste valget for oss, med tanke på at det kjøres mest på våt asfalt i vinterhalvåret. Syns Nokian og Conti har blitt så myke at de ikke er noe gode på asfalt lenger, mens Michelin-dekket har kommet best ut der, og Michelin-dekket ligger også helt tett opptil på is og snø i testene som har vært, så da tror jeg det blir det mest egna for oss. Så at Goodyear UG+ vant testen fra i vår, og det er nok også et godt alternativ.
Tom K Skrevet Oktober 13, 2010 Skrevet Oktober 13, 2010 Fikk med 4 nesten nye Pirelli icestorm 205/65x15 piggfrie til min E39, noen som har vært borti disse ?
Flextron Skrevet Oktober 13, 2010 Skrevet Oktober 13, 2010 Har hatt Continental winter viking2, i to år på Touringen og er fornøyd med dem. Disse er stort sett fri for pigger nå, men det har sin naturlige årsak Kjører i Nord Norge. Skal ha nye dekk nå, og da blir det Continental, eller Nokian Hakkapeliitta På firmabilen: en 2007 Renault Trafic, har jeg Nokian Hakkapeliitta, og er fornøyd med dem..
Tom K Skrevet Oktober 13, 2010 Skrevet Oktober 13, 2010 Da fant jeg jo egentlig svar her.. http://www.naf.no/Forbrukertester/Dekk/ ... frie-dekk/
j0lle Skrevet Oktober 13, 2010 Skrevet Oktober 13, 2010 Jepp, fin den testen der Tom K, men jeg som ikke kjører på hytta på fjellet hver hengl, og som nesten bare kjører i byen (tørt eller slaps), hva anbefales da? Kunne kanskje ha kostet på meg dekk til 8 laks, men jeg ser ikke helt behovet... (gjør sikkert det, den dagen jeg ligger i grøfta med nangkang dekk )
M-Tech Skrevet Oktober 13, 2010 Skrevet Oktober 13, 2010 Greit å se på den nyeste testen... http://www.naf.no/Forbrukertester/Dekk/ ... test-2010/
Gunnar Skrevet Oktober 13, 2010 Skrevet Oktober 13, 2010 Se på de individuelle testene og kjøp dekk etter eget behov. Kjører en f.eks. veldig mye på snø/isveier er det ikke sikkert en bør velge de samme dekkene som oss som bor langs kysten på sør og østlandet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå