Gå til innhold

Duell: E92 M3 vs Audi RS4


Chriso
 Share

Anbefalte innlegg

En liten video laget av AMS Sverige. Ikke spesielt dyptgående, men de har ihverfall latt lyden komme frem!, noe som sjelden er tilfellet hos Autofil (som heller skrur opp musikken når vi vil høre motorlyd)

Skru opp volumet, helst med headset eller skikkelige høytalere!

Duell: E92 M3 vs Audi RS4

(PS: bruk IE dersom du ikke får en glatt avspilling i feks Firefox)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Satt med ett lurt glis om munnen gjennom dette klippet, for noen herlige lyder f.eks 8) .

Men personelig syns jeg Audi'n ser kjedelig ut.

Skal ikke si meg helt uenig i den uttalelsen der nei! M3 frister uten tvil mest! En kommende RS5 blir vel mer utfordrende på det området..

Edit: Ikke misforstå meg, RS4 ser veldi bra ut som familiebil, og den låter jo som en NASCAR :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes oppsumeringen treffer spiker`n. Jeg har ikke prøvd M3/RS4 men de fleste andre modellene, og jeg mener, som de egentlig sier - Audi er nøytral, BMW er gøy. Jeg har kjørt morsomme Audi`er, men de har aldri snakket til "Alonso`n" i mæ på samme måte som BMW gjør i de respektive klassene.

BMW er dristig, og det er egentlig utrolig å se de salgstallene BMW leverer når man tenker på hvor mye større kundegruppe Audi egentlig burde treffe. A4 :!:

BMW appellerer vel egentlig til en helt annen person bak rattet enn en Audi sjåfør. Audi har kommet langt i sin streben etter å knekke BMW-koden(Valg-07 8) ), men jeg er temmelig sikker på at visse folk i toppen der har bremsen på i frykt for å trø helt ut av den trygge A4 verdenen. Tråkker de helt inn i BMW`s verden med RWD, 50/50 vekt, osv osv, så tror jeg Audi vil tape marked, ikke for at de blir dårligere, men rett og slett grunnet mindre kundegruppe. For jeg er temmelig sikker på at Audi ingeniørene er kapabel til å levere en RWD med ihvertfall tilnærmet like høy gøy faktor som BMW, det munner vel ut i vilje/fornuft.

Må også si noe om opplevelsene ved å oppsøke bilforhandlere. Inntil nå, når jeg har oppsøkt bilforhandlere så ser jeg nesten alltid motvilje mot å låne ut en demo/nybil. Bortsett fra hos BMW. Jeg har besøkt flere BMW forhandlere, og alle har sagt det samme, sitat: For oss så handler det om å få potensielle kunder, også framtidige, inn bak rattet for da selger bilen seg selv.

Synes dette er en viktig uttalelse, og sier kanskje mye om hvor trygg BMW føler seg i verdenen dynamiske biler

Ikke misforstå, jeg liker både Audi og Mercedes, men de er bare ikke like gøy/spennede. Er fortsatt ingen stor skribent, men jeg håper dere skjønte hva jeg mente, uenig eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW er dristig, og det er egentlig utrolig å se de salgstallene BMW leverer når man tenker på hvor mye større kundegruppe Audi egentlig burde treffe. A4 :!:

BMW appellerer vel egentlig til en helt annen person bak rattet enn en Audi sjåfør.

Dette er en heller tvilsom påstand iom. at alle de store tyske bilprodusentene i all hovedsak kjemper om de samme kundene. Det er kun virkelige entusiaster som interesserer seg for bilenes kjøreegenskaper på grensen av veigrepet. Ergo kjøper de færreste en BMW fordi den er bakhjulsdrevet, men fordi den tilbyr den grad av status og komfort de ønsker. For noen derimot er bakhjulstrekk en betingelse for at en bil skal ha en tilstrekkelig grad av kjøreglede, men det finnes nok av eksempler på biler med bakhjulstrekk som ikke har en stor grad av kjøreglede. Det er heller ikke alle BMW modellene som tilbyr en like stor grad av kjøreglede... enten fordi de er for tunge eller fordi de er for tunge med en for liten motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt en prikk lik RS4 og jeg syntes han svensken treffer spikeren på hodet. Utrolig lettkjørt bil og jeg tror det er den mest stabile bilen med litt krefter jeg har kjørt ved gasspådrag. Med 420 hester skulle man nesten tro den var et monster, men den er veldig snill. Lyden er helt utrolig feit, spesielt utenifra.

Så jeg er veldig spent på nye M3 i forhold. Om ting går som det skal får jeg testet den om ca 3 uker. Hvis den låter bedre enn RS4'en, så låter den sykt bra. Det tror jeg ikke på før jeg hører det. Men her i videoklippet kunne det faktisk høres sånn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW er dristig, og det er egentlig utrolig å se de salgstallene BMW leverer når man tenker på hvor mye større kundegruppe Audi egentlig burde treffe. A4 :!:

BMW appellerer vel egentlig til en helt annen person bak rattet enn en Audi sjåfør.

Dette er en heller tvilsom påstand iom. at alle de store tyske bilprodusentene i all hovedsak kjemper om de samme kundene. Det er kun virkelige entusiaster som interesserer seg for bilenes kjøreegenskaper på grensen av veigrepet. Ergo kjøper de færreste en BMW fordi den er bakhjulsdrevet, men fordi den tilbyr den grad av status og komfort de ønsker. For noen derimot er bakhjulstrekk en betingelse for at en bil skal ha en tilstrekkelig grad av kjøreglede, men det finnes nok av eksempler på biler med bakhjulstrekk som ikke har en stor grad av kjøreglede. Det er heller ikke alle BMW modellene som tilbyr en like stor grad av kjøreglede... enten fordi de er for tunge eller fordi de er for tunge med en for liten motor.

Tror du misforsto meg litt. Jeg mener selvsagt at Audi, Mercedes og BMW hører inn under luxusbilsegmentet, men det jeg mente, og kanskje du også må være enig i er at BMW tar større sjanser. Jeg mener det bare er å se på design. Nye A4 er en flott bil, men jeg tror ikke noen med hånda på hjertet kan si at designet er så veldig nyskapende. De trør veldig varsomt i ett tøft marked. Designet til BMW har fått en oppmerksomhet jeg knapt har sett maken til, spesielt i ett slik segment.

Jeg mente at A4 trolig appellerte til ett tradisjonsrikt marked hvor de ikke tar sjanser, mens BMW har kastet seg ut i ett marked med elsk eller hat. Jeg for min del liker det meste som kommer ut av BMW fabrikken i disse dager, og jeg merker også en MEGET HØY andel som ikke likte den nye retningen til BMW, som nå virkelig har latt sin elsk nettopp her.

Jeg legger fortsatt merke til alle som synes BMW er trasig pga bakhjulstrekk :!::?::-s . Men dette er utelukkende folk som kun tenker på bilen som A til B verktøy. Dette er de jeg kaller A4 eierne, og dette markedet er temmelig sikkert større enn det som BMW kastet seg ut i. Jeg mener fortsatt å merke at BMW har en langt høyere status blant seriøse bilentusiaster, og jeg tror dette nettopp spesielt kommer pga design og kjøreegenskaper og måten de har klart å pakke dette inn i relativt familievennlige bokser. Det er derfor ganske oppsiktsvekkende mente jeg da, at BMW selger så mye bil i ett så mye mindre "marked".

Tror også BMW er veldig flinke til å holde på sine kunder, og jeg mener man skal lete lenge etter mer fornøyde bilkunder. Akkurat dette tror jeg er mer avgjørende for BMW en f.eks Audi da de lettere appellerer til en større kundegruppe. Tror det er større utskifting av bilmerke blant Audi eiere enn hos BMW. Ingen påstand, men jeg vil tro det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...