T.R.Melum Skrevet September 12, 2007 Skrevet September 12, 2007 Men hva hjelper det at bensinforbruket reduseres mikroskopisk når du etter chipping blir anbefalt å kjøre 98okt som tilgjengjeld er mye dyrere!? Hvorfor de anbefaler og gjøre slikt er for meg totalt uforstående. Til meg sa de at det var pga at den originale motorstyringen er stilt inn slik at den skal fungerer som et kompromiss på ulike drivstoffkvaliteter. Etter chipping skulle den være stilt inn optimalt for 98okt.
Ballder Skrevet September 12, 2007 Skrevet September 12, 2007 Hmm.. Så de tuller til med oppgavene bankesensorer har altså? Da burde det være mulig for dem og opplyse om, og la kunde velge hvilket oktantall dem skal bruke og optimalisere den for det. Men men. Er det slik, så er det slik. På min orginale 520 (96) så kjører jeg stadig vekk på 92 oktan. Kan ikke si jeg merker en dritt forskjell på draget kontra 98 okt.
Kurt Andre Skrevet September 12, 2007 Skrevet September 12, 2007 jeg lurte på og gjøre det på min, men kjenner en som driver med det og han sa som dereandre her at det er penger ut av vinduet, så droppet det fort.
CEJ Skrevet September 12, 2007 Skrevet September 12, 2007 Men hva hjelper det at bensinforbruket reduseres mikroskopisk når du etter chipping blir anbefalt å kjøre 98okt som tilgjengjeld er mye dyrere!? Det kan du da velge når chippen blir laget, om den skal være optimalisert for 95oktan eller 98 oktan.. jeg for min del kjører med 98oktan.. ja det er litt dyrere.. blir så mye som 5-10kr mer for en tank..men så bruker bilen også mindre bensin. men reduserer ihvertfall faren for rådebank.. kommer selvfølgelig helt ann på åssen man kjører, og hva som er gjort med bilen.. men å kjøre med 95oktan og en bil som er trimmet opp f.eks 50hk er ikke spess lurt.. men skal du kun chippe bilen og få 10hk mer, så gjør det da ingenting å kjøre på 95..
2mMy Skrevet September 12, 2007 Skrevet September 12, 2007 eneste jeg hører dem sier med chip er at gass respones blir betraktelig bedre! blir liksom ikke så mye lagg på gasspedalen! =) skulle gjerne prøvd en chip! =)
Haug530D Skrevet September 12, 2007 Skrevet September 12, 2007 En bilmotor som kjører på 95 oktan vil få en annen tenning hvis den blir kjørt på 98 oktan, dette blir nok justert i de fleste nyere Bmw'er men hvis man optimaliserer for 98 så vil den nok utnytte drivstoff forbruk å sånn mye bedre, kan tenke meg at man merker en chip men det er nok minimalt om man ikke har gjort andre ting med bilen som Grenrør,sportsfilter,Effektanlegg skifte til sportskammer etc...
Mr.M3 Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 Dette er en bil som BMW ikke har spandert noe ekstra på derfor så er akselerasjonen helt på bånn. Tross at det sitter en sekser i den så skjer det svært lite når man gir gass. Kjørekomforten ligger vel sånn midt på tre. Har man kjørt biler som Saab eller Alfa Romeo så føles nok BMW som en gammel bil. Det positive med den er at den er ganske trafikksikker og så har den noen praktiske løsninger som vindusluke i bagasjerommet.
Tubi Skrevet September 14, 2007 Forfatter Skrevet September 14, 2007 Nettopp! Før jeg kjøpte denne hadde jeg hatt noen Alfa'er, og de føles rett og slett som Ferrari i forhold!
Odd-M Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 Du har nå valgt det absolutt slappeste motoralternativet også. Stor, tung og marginalt motorisert bil satt opp for komfort gir ikke sportsbilassosiasjoner.
bjalle Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 Nettopp! Før jeg kjøpte denne hadde jeg hatt noen Alfa'er, og de føles rett og slett som Ferrari i forhold! Sammenligner du med samme årsmodell på begge bilene,har du prøvd en e39 med titanlister,ringer i instrument,helskinn innredning,navigasjon,tlf osv.Har også prøvd alfa,fin bil men var som å sitte i ett plastikk bur.
Aizman Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 Hmm..Så de tuller til med oppgavene bankesensorer har altså? Da burde det være mulig for dem og opplyse om, og la kunde velge hvilket oktantall dem skal bruke og optimalisere den for det. Men men. Er det slik, så er det slik. På min orginale 520 (96) så kjører jeg stadig vekk på 92 oktan. Kan ikke si jeg merker en dritt forskjell på draget kontra 98 okt. da tror jeg det er noe galt med bilen din. For man får et betraktelig bedre moment på lavt turtall v å bruke 98oktan i forhold til 95. Dette gjelder alle m52 og m54 motorer. Det står til og med i instruksjonsboka at man får bedre ytelse v å bruke 98oktan! for meg så virker det som jeg fikk 20-30nm mer bare ved å bruke 98. å slik funker d på bilene til mange av kompisen mine med samme motorer. Man skal virkelig merke stor forskjell på dette. men d funker ikke på m50 så d er sagt. d har jeg også prøvd.
Mikke1981 Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 Jeg vill oxo tro som det blir sakt at vis man har i tillegg Grenrør,sportsfilter,Effektanlegg sportskammer vill det være mer å hente av en chip.
Mr.M3 Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 Du har nå valgt det absolutt slappeste motoralternativet også. Stor, tung og marginalt motorisert bil satt opp for komfort gir ikke sportsbilassosiasjoner. Er vel egentlig ingen BMW'r det er noe skikkelig sprek motor på bortsett fra M og Alpineserien. Jeg har testkjørt 328i og ble svært skuffet over hvor dårlig den gikk. Tung og treg på giringen, rett og slett farlig å kjøre forbi med da den hadde så dårlig akselerasjon.
Odd-M Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 Dårlig i forhold til hva da, om jeg tør spørre? Vi vanlig dødelige med referansepunkt blant normale biler regner 328 som en meget sprek bil, enten vi snakker om E36 el E46. Du bør være særdeles bortskjemt med effekt hvis dette blir for slapt til vanlige forbikjøringer. Jeg er enig i at M50- og M52-motorer har en lat karrakter og føles tregere enn de egentlig er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå