jensemann23 Skrevet September 26, 2007 Forfatter Share Skrevet September 26, 2007 tenker du på dette? http://www.abrahamsmotorsport.com/images/mtech2.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 det ratte er perfekt spør du meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2008 tar opp igjen prosjekttråden min: Jeg har nå fått snusen i følgende deler til ombyggingen: m50b25 motor- 4500,- bakstilling m/Skivebremser og calippere- 1200,- Ventilerte skivebremser foran m/calippere: 1000,- Komplette fjærer og dempere lett brukt: 1000,- Eksosanlegg: 1500,- Total: 9200,- MAngler stabstag foran, men det har de brukt på GS til 500 kroner. Har fått OK fra biltilsynet på å starte ombyggingen:) Synes det ble billig jeg, en snau 10.000 fraq 318i til 325i, godkjent! Håper hvertfall det blir godkjent:) regner med det, siden alle delene er originale. (bortsett fra diff, mellomaksling og girkasse, det er fra 318, men jeg tror ikke det blir noe problem.. Det har ingen kjøreteknisk funksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Januar 28, 2008 Share Skrevet Januar 28, 2008 Tror du kommer til å knerte girkasse og diff om du har litt uflaks og er ivrig å clutche igang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2008 hmm, hvertfall diffen. Girkassen skal være ganske lik som 325i kassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Januar 29, 2008 Share Skrevet Januar 29, 2008 Girkassa passer over, men innmaten er ikke lik er vel 220 getrag på 318 og 325 har 260 getrag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2008 fortsetter med denne tråden min nå: Har fått tak i motor ol. nå. Legger ut noen bilder:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekko Skrevet Juli 24, 2008 Share Skrevet Juli 24, 2008 Hmm, er det bare meg eller er ser den motoren ut som en 325 TDS ? :S kanskje det er jeg som loker, men iverfall trur nok du må bytte girkasse. Tåler nok ikke 2,5litern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Juli 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2008 Er ikke TDS nei. Hadde vært greit nok om det var det:) Blir nok girkassebytte etterhvert ja, men nå har jeg ikke annet, så må bruke den gamle kassa . Det er jo grei sak å bytte etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Juli 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2008 Nå er motoren i bilen, eksosen nesten på plass, mangler bare noen slanger som er på vei i posten nå Kanskje det blir oppstart i mårra kveld!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2008 Da var 4-ern ute ja: og 6-ern inne. Litt av en job, men fikk da startet opp i dag , men bare i 5 sekunder, da jeg ikke har kjølevann på motoren ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Shark- Skrevet Juli 30, 2008 Share Skrevet Juli 30, 2008 Hvor lang tid tok motorbytte sånn circus? Aldri byttet motor på BMW, men blir vel det snart. Skrur jo for Bertel O steen, Mercedes og Peugeot, sistnevnte er iallefall noe helt annet en bmw! Hva gjorde du med ledningsnett etc? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2008 ledningsnettet var totalt plug and play, alt passet over og var helt likt. Altså det var bare å plugge motorkontakten fra 6-ern rett i bilen og koble til pluss og jord, samt bytte hjerne. Det tok vel ca 2 dager effektivt. Jeg begynte på mandag , fikk ut motoren da. Satte inn 6-eren i går tirsdag, fikset eksos i går, og i morgen skal jeg montere fronten igjen, og finne plass til luftfilterboksen osv, og fylle kjølevæske, montere en slange osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Juli 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2008 fikk faen ikke kjøleslangen i dag heller:( GS har rotet med bestillingen min for andre gang på rad. Litt irriterende, men nå er den på vei med ekspress.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Juli 31, 2008 Share Skrevet Juli 31, 2008 Blir bra dette. Du får lage en liten filmsnutt når du er ferdig.. Inspirer til motorbytte selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå