R Andersen Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 Den testen til Bilsport har vært diskutert på svenske fora (finner selvsagat ikke det nå), og den GT`n var visstnok ikke helt frisk, derfor de dårlige tidene. Det var flere ting også med bilene som gjorde att testen ikke var helt riktig, men det husker jeg ikke hva var.
Gunnar Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 Uansett kan det vel ikke være noe tvil om at 3.2 går noe bedre enn 3.0, om ikke GT..
320it Skrevet September 22, 2007 Forfatter Skrevet September 22, 2007 men vanos problemene på 3.2 bør jo være grunn nok til ikke å gå for den? eller man kan legge av litt $ i måneden, så man har til hver gang den ryker.
Gunnar Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 Så stort problem har jeg ingen tro på at det er. Har hørt om like mange 3.0/GT-ras som 3.2.. og ingen av de har jeg hørt mange om.
kazynor Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 hva er egentlig VANOS? må bare spør lissom
Øyvind L. Skrevet September 23, 2007 Skrevet September 23, 2007 men vanos problemene på 3.2 bør jo være grunn nok til ikke å gå for den?eller man kan legge av litt $ i måneden, så man har til hver gang den ryker. Er ikke noe vanos problem på S50B32. Dette er et problem som er blitt blåst opp på nettet. Enkelte motorer fikke problemer med vanos, men etter at den er byttet er du kvitt problemet.. S50B32 er en bedre motor, den har bedre bunndrag og er hissigere i toppen. Minuset med den er at den er dyr i innkjøt. S50B30 er en kjempe motor det og, den går også bra. Har selv en B30 motor i E30M3 og den går ca som en E36M3 3,2l i aks, men i toppfart sliter E30 med luftmotsanden.
320it Skrevet September 23, 2007 Forfatter Skrevet September 23, 2007 hørte om en som bytta vanosen 3 ganger på 50000 km. men om det er sant vet jeg ikke..
Øyvind L. Skrevet September 23, 2007 Skrevet September 23, 2007 Jeg tipper du har hørt det ifra noen som har hørt eller lest det på nettet på en utenland side som ikke finnes mere!!! Det tror jeg ingenting på, men selvfølgelig så finnes det alltid unntak med folk som kjører tom for olje eller at de går inn for å ødelegge den. Bytte vanos var forbedret slik at den ikke skulle gå istykker igjen.. BMW var kjent med problemet og underlevrandørene fikset opp i svakheten. Tim Røsand i BMWCCN kjørte 180000(tror jeg det var) på sin originale vanos før han måtte bytte den. Han kjørte mye på bane i norge og tyskland med den M3en.
R Andersen Skrevet September 23, 2007 Skrevet September 23, 2007 hørte om en som bytta vanosen 3 ganger på 50000 km.men om det er sant vet jeg ikke.. Jeg har hørt om folk som har kjørt over 250 000 uten å bytte.. Alt er mulig, men den gjennomsnittlige 3.2 motoren holder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå