Gå til innhold

Norske Politikere og deres tankegang

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er glad valgkampen er over for denne gang. Hvor mange av dere stemte? For min egen del så stemte jeg ikke. Forklaringen følger:

1: Her på Bimmers.no fant jeg en tråd som ledet meg til www.tu.no som hadde en artikkel om "Miljømaskin straffes medavgifter":

http://www.tu.no/samferdsel/article1099 ... rForm=true

2: I tillegg så leste jeg en artikkel i nyeste autofil om "Norges Farligste Europavei: E136 i Romsdalen". Etter min mening så er de fleste Europaveier i norge livsfarlige og så langt i fra Europavei standard som overhode mulig. Ufattelig at et land som Norge lett kunne laget en "10 på topp" liste av EUROPAS Farligste Europaveier, og alle veiene hadde vært i Norge.

3: Under valgkampen, og forsåvidt under hver valgkamp så hører jeg mye politiske diskusjoner i tv og radio, men uansett hvor mye de prater så hører jeg kun tomme lovord og personangrep. Jeg syntes de bruker ufattelig mye energi og VÅRE Skattepenger til å diskutere i stede for å samarbeide. Da mener jeg tiden de bruker hver dag på jobb når det ikke er valgkamp.

4: Bil er en flott ting. Men i forhold til f.eks eldrepolitikk og utdanningspolitikk og lignende så er det mindre viktig i det store bildet. Derimot så er det en fantastisk måte å vise hvordan Norske politikere tenker. For å være ærlig så virker det ikke som om de tenker i det hele tatt. Det virker som om Norge vil redde verden. MANGE millioner blir sendt til utlande, som er vel og bra, viss pengene noen gang kommer frem. I flere tilfeller viser det seg at det aldri skjer. Til å være et av verdens rikeste land så har hører jeg ofte fra politikerene at de aldri har nok penger. Hvor går alle skattepengene?

Konklusjon for de som orker å lese dette:

Jeg er ikke særlig politisk, men du ser enkelt hvordan politikerene tenker. BMW er en av favoritt merkene mine. Bil og MC er en stor hobby jeg har. Jeg skulle gjerne brukt stemmen min i år, men jeg føler stemmen min er ikke verdt noen ting. Derfor stemte jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tenker "etter boka", det er der feilen ligger. De har lest seg til hvordan politikk skal styres, men mangler den lille "erfaringen" hvis dere skjønner. De har gått seg selv til vann over hodet.

Det som irriterer meg mest er deres "svertepolitikk", hvor de bruker mye tid å ressurser på å sette motstandere i dårlig lys, i stedet for å bruke den tiden på å fremme sine egne saker.

Jeg har mistet all min tro til den norske politikken, men mye kan vi takke oss selv for ved at vi er så naive som vi er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi burde vel egentlig ikke klage på veistandarden selv om den ikke er den beste her i verden.

Det finnes alltids verre veistandarder i verden, for ikke å snakke om at de i noe eldre dager klarte seg med slik standard:

L72.gif

Men når det gjelder politikken generelt, så syns jeg det er et eneste stort møl.

For å få stemmer bruker de tid på å trakkasere de andre valgpartiene, og de lover gull og grønne skoger de ganske enkelt ikke holder til en hver tid.

Det snakkes også om forurensning og slikt, men de ser ikke noe problematikk med det de selv gjør?

Neida, de trykker opp flere TONN valgmateriell, de bruker biler, fly ++ for å nå frem, og ikke nok med det, de må på TV også hvilket bruker veldig mye strøm.

Vet jo at ikke tv`ene hadde blitt så veldig mye mindre brukt hadde det vært noe annet enn politikk på dem, men strøm er strøm, og ressurser er ressurser.

For ikke å snakke om alle disse menneskene som stemmer på de forskjellige partiene, alle som en er nødt til å komme seg til valglokalene, og da kjører de gjerne bil, sykkel eller tar buss, gang dette opp med flere tusenen mennesker, så blir det fort mye CO2!

Det er så mye med politikerne som er så opp ned hvis man først begynner å pirke, men er det noen som ser det da?

-Et fåtall.

Noe som er en selvfølge er jo det at skal noen ha fordeler av politikken, så må alltid NOEN ha ulempene også, men problemet der i gården er at enkelte KUN har ulemper, de blir sistprioritert.

Enkelte avgifter går ikke ned noen år, og opp et annet, men bare stiger og stiger og stiger.

Tenker da spesielt på oss stakkars traffikanter.

Nei jeg syns vi skulle gitt absolutt alle partiene en tupp i rævva og vist de hvordan politikk skulle vært.

ALT de tenker på er skole, barnehage, eldrehjem, idrettsarrangementer (slikt som OL f.eks), hjemløse dyr, hjemløse kuer og de som enkelt og greit sniker med skatten og trygda si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stephan.s:

"Jeg har mistet all min tro til den norske politikken, men mye kan vi takke oss selv for ved at vi er så naive som vi er."

Vi er kanskje naive, men jeg vil heller si oss Nordmenn er mer:" Fxxn nå stiger avgiften igjen, jaja ikke noe å gjøre med d............"

Det er faktisk noe å gjøre med det. Som flere her inne skrev: Politikerene trenger et skikkelig spark i ræva. Som nevnt denne såkalte klimakrisen. Jeg er enig i at småting som å la vannet renne mens mann pusser tennene og å ha lyset på i rom man ikke oppholder seg i er sløsing. Personlig så prøver jeg å være flink på slike små områder for til slutt så er det jeg som får gevinsten i lavere regninger.

Nybilavgiftene kunne jeg og flere her inne skrevet minst en bok om. At avgiftene er høye og belaster feil "del" av bilen vet vi alle, men det er dobbeltmoralen til politikerene som irreterer meg mest. Hk avgift? Kunne like gjerne hatt AC avgift, da motoren bruker litt mer drivstoff når AC brukes.

En eller annen plass leste jeg at dersom Norge hadde laget skikkelig vei mellom Bergen-oslo og Haugesund-Oslo, så hadde kostnaden av veien (skikkelig 2 felt hele veien mener jeg det var) blitt spart inn av ringvirkningene av de gode veien i løpet av 3 år. Nok sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, gidder ikke stemme så lenge politikk bare er komplett idioti satt i system.

Jeg har etter å ha bodd nesten 10 år i Danmark enda ikke stemmerett ved et Folketingsvalg (Stortingsvalg)... og jeg får det heller aldri så lenge jeg ikke ønsker å bli en dansk statsborger. Det ønsker jeg ikke så valget for meg er jo rimelig enkelt... :lol:

Når det er nevnt har jeg alltid vært interessert i politikk og betrakter meg selv som lyseblå i beste Kåre Willoch tradisjon. Jeg trodde at norsk politikk var håpløs, men da vi flyttet til Danmark ble jeg klokere. Norske politikere fremstår som hyggelige barnehagetanter/onkler i forhold til danske sluggere av noen kyniske meningsmakere. Det er en skittkasting, undergraving, manipulering og ikke minst selvhøytidelighet som virket sjokkerende for en stakkars nordmann som trodde han var tørr bak ørene i en alder av over 30 år. Jeg har kommet frem til at man skal være oppvokst med elendigheten for å finne den normal... dansk politikk er svineri på høyt nivå og absolut ikke noe for folk fra dannede hjem.

Man kan lure på hvordan det er mulig for et samfunn å falle så dypt, men jeg tror årsaken er at det er for vanskelig for velgerne å stille den enkelte politikker til regnskap for deres handlinger. Det går for lang tid mellom hver gang vi som velgere har muligheten for å sanksjonere i et valg... og når det er et valg er det for mye annet som krever oppmerksomheten. Dette vet profesjonelle politikkere (altså de politikkerne som har valgt politikken som deres eneste karrierevei) og her i Danmark går de da heller ikke av veien for å skifte parti midt i en folketingsperiode... noen har sogar sittet i en ministerstol for flere partier. Det er den ultimative forrakt for velgerne etter min mening... da viser man tydelig at man ikke føler noen forpliktelser overfor de som faktisk sørget for at man ble en folketingspolitikker. Situasjonen kan i overført betydning minne litt om ledere som bevilgir seg selv store opsjonsgaver, mens bedriften ellers går med underskudd eller må sparke ansatte pga. dårlig ledelse.

Det er en alles kamp mot alle der den sterkeste vinner... trist, lite intelligent og fair nok hvis det er det vi ønsker, men gjør vi det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi burde vel egentlig ikke klage på veistandarden selv om den ikke er den beste her i verden.

Det finnes alltids verre veistandarder i verden, for ikke å snakke om at de i noe eldre dager klarte seg med slik standard:

L72.gif

Men når det gjelder politikken generelt, så syns jeg det er et eneste stort møl.

For å få stemmer bruker de tid på å trakkasere de andre valgpartiene, og de lover gull og grønne skoger de ganske enkelt ikke holder til en hver tid.

Det snakkes også om forurensning og slikt, men de ser ikke noe problematikk med det de selv gjør?

Neida, de trykker opp flere TONN valgmateriell, de bruker biler, fly ++ for å nå frem, og ikke nok med det, de må på TV også hvilket bruker veldig mye strøm.

Vet jo at ikke tv`ene hadde blitt så veldig mye mindre brukt hadde det vært noe annet enn politikk på dem, men strøm er strøm, og ressurser er ressurser.

For ikke å snakke om alle disse menneskene som stemmer på de forskjellige partiene, alle som en er nødt til å komme seg til valglokalene, og da kjører de gjerne bil, sykkel eller tar buss, gang dette opp med flere tusenen mennesker, så blir det fort mye CO2!

Det er så mye med politikerne som er så opp ned hvis man først begynner å pirke, men er det noen som ser det da?

-Et fåtall.

Noe som er en selvfølge er jo det at skal noen ha fordeler av politikken, så må alltid NOEN ha ulempene også, men problemet der i gården er at enkelte KUN har ulemper, de blir sistprioritert.

Enkelte avgifter går ikke ned noen år, og opp et annet, men bare stiger og stiger og stiger.

Nei jeg syns vi skulle gitt absolutt alle partiene en tupp i rævva og vist de hvordan politikk skulle vært.

ALT de tenker på er skole, barnehage, eldrehjem, idrettsarrangementer (slikt som OL f.eks), hjemløse dyr, hjemløse kuer og de som enkelt og greit sniker med skatten og trygda si.

En liten kødd du...

Fint du verdtsetter skattepengene dine så lite, og godtar brudd på lovnader så lett...

Slike som deg som gjør at vi fortsatt står relativt nøytralt overfor det meste vi som samfunnsbefolkning blir utsatt for, er såååå lett og bare gi faen.. Med sånne som deg i bakgrunnen som "talsmann", blir vi bare svakere som et selvstendig samfunn.

Du gjør meg faen med kvlam.

Hører at politikerkverulansen har bitt deg i rævva.

PS: Leste bare de to første setningene du skrev...

Så du hadde mer og tilføye, men det jeg fikk med meg holdt nok til og bli forbannet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som gir f... i å stemme!

-Hva hvis alle hadde tenkt som dere? da hadde hvertfall alt gått på ræva i stakkars norge. Men ja, er enig i at politikerne trenger en tupp i ræva. Men er jo ingen som løfter en finger for noe. Alle bare nikker og godtar alt. Dette inkluderer selvfølgelig meg selv.

Den store oppgaven er bare å få med seg mange eller "alle" på en tja, hva skal man kalle det, -en demonstrasjon.

Frp her i gården!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke stemmer kan heller ikke klage, dere driter jo i hvordan det går. Da samtykker dere egentlig i at det er greit at f.eks SV eller Rødt styrer landet. Selv om man er uenig i mye av det alle partier sier er det alltid noen man syns er bedre enn andre, ingen har unnskyldning for ikke å stemme. Husk at "DEN SOM TIER SAMTYKKER" !!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L72.gif

-Et fåtall.

En liten kødd du...

Fint du verdtsetter skattepengene dine så lite, og godtar brudd på lovnader så lett...

Slike som deg som gjør at vi fortsatt står relativt nøytralt overfor det meste vi som samfunnsbefolkning blir utsatt for, er såååå lett og bare gi faen.. Med sånne som deg i bakgrunnen som "talsmann", blir vi bare svakere som et selvstendig samfunn.

Du gjør meg faen med kvlam.

Hører at politikerkverulansen har bitt deg i rævva.

PS: Leste bare de to første setningene du skrev...

Så du hadde mer og tilføye, men det jeg fikk med meg holdt nok til og bli forbannet..

Kanskje en idè å lese hele innlegget før du kommer med en sånn kommentar :?

Jeg stemte jeg også, men jeg stemmer ikke FRP i et kommunevalg. De farer rett og slett med for mye svada og driter ut FRP. Men når stortingsvalget nærmer seg så blir det nok FRP ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...