Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Lag selv... :wink:

Det kunne jeg ha gjort, men da ser det så amatør messig ut :oops:

Takk til Dragonlove 8) men syns det såg litt amatørmessig ut det der å :? Men du skal se jeg finner ett som jeg vil ha hehe. jeg har leita masse på tysk ebay men å skrive x-pipe det kom jeg ikke på :roll:

Skrevet
hva skal man med sånn kobling som det til?

Det er for å balansere eksosen, jeg har to grenrør som kommer ned hvis jeg legger på ett x rør etter de så går hvert eksos puff ut i to rør i stedet for ett dermed så får eksosen større volum og boltre seg i.

Jeg skal ha to relativt små rør (2 x 2,5") i stedet for ett stort da for stort rør skaper turbulens som gir motstand for eksosen.

hmm skal se litt på de frakt tipsa som ble lagt fram her 8)

Skrevet
hva skal man med sånn kobling som det til?

Det er for å balansere eksosen, jeg har to grenrør som kommer ned hvis jeg legger på ett x rør etter de så går hvert eksos puff ut i to rør i stedet for ett dermed så får eksosen større volum og boltre seg i.

Jeg skal ha to relativt små rør (2 x 2,5") i stedet for ett stort da for stort rør skaper turbulens som gir motstand for eksosen.

hmm skal se litt på de frakt tipsa som ble lagt fram her 8)

Hvorfor gir et stort rør turbulens?

Såvidt jeg kan huske skapes turbules av hindringer eller at hastigheten blir for høy. Ved for høy hastighet vil motstanden ytterst mot veggene bli så stor at atomene vil "svive" inn mot midten og lage turbulens. Dette kan du se på en vanlig vannkran. Liten åpning gir blankt vann, men bånn gass gir hvitt vann (turbulens) :D

Skrevet

Hvis du tar av filteret på tuppen av vannkranen så skal du se att vannet blir blankt igjen 8)

Etter å ha lest div literatur om emnet eksos rør så har jeg funnet ut att to middels rør er det mest effektive for min eksos mengde.

Men hvis du ser en som blåser røyk ringer så ser du att luften i midten av røret (munnen) har mye høyere fart enn det ut mot ytterkant av røret. så røykringen vi da ser er vell ett resultat av turbulens. min teori er da att hvis røret er for stort så vil du få saktegående luft i ytterkant som igjen skaper turbulens. om jeg har rett er en helt annen sak 8) Poenget må være å få lik fart på all røyken som er i røret og det vil jeg tro mann oppnår med ett passelig rør ikke for stort og ikke for lite.

Hvis noen har kjempe kontroll på emnet så feel free to explain 8)

Jeg er bare ute etter det perfekte eksos rør 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...