Dirty Skrevet September 19, 2007 Skrevet September 19, 2007 du snakker bare rundt deg!her er det snakk om å gjøre luftingen lettere slik at lufta skal komme ut! og lufte kommer lettere ut! når den står i bakke! kan godt være at jeg gjør galt! siden jeg har den i bakken! men det tviler jeg på har luftet masse biler! og er ikke alle som trengs å stå i bakke! bare de som er ekstra jævlige! derfor hjelper det å ha den i bakken
Odd-M Skrevet September 19, 2007 Skrevet September 19, 2007 Jeg synes det er DU som snakker rundt deg. Les dette og tenk grundig gjennom det før du kommer med en tilbakemelding: DET SKAL IKKE VÆRE NØDVENDIG Å PLASSERE BILEN I EN BAKKE FOR Å LUFTE!!!
Mauro Skrevet September 19, 2007 Skrevet September 19, 2007 Nei, jeg klapper ikke igjen. Hvis du hadde gjort det slik det er ment å gjøres så hadde du forstått at den bakken ikke er nødvendig. Hvis det ikke fungerer å lufte slik fabrikken har spesifisert det så er det noe annet galt med kjølekretsen. Det blir ikke luft helt uten grunn. Enten er det noe galt, ELLER så har uvitende tullinger gjort et tappert forsøkt å lufte etter væskebytte.. Skjønner ikke at det går ann å bli så sint bare pga delte meninger å en bakke.
SteffenM2 Skrevet September 19, 2007 Skrevet September 19, 2007 Jeg synes det er DU som snakker rundt deg. Les dette og tenk grundig gjennom det før du kommer med en tilbakemelding: DET SKAL IKKE VÆRE NØDVENDIG Å PLASSERE BILEN I EN BAKKE FOR Å LUFTE!!! Ingen har sagt at det er nødvendig, etter hva jeg har fått med meg. Men les her, så skal du få et eksempel. En flaske med vann, som ca. 4/5 delers full, hvor er lufta hen? Oppe eller nede i flaska? Joda, den er oppe. Fordi luft er lettere enn vann. Hvis du da tenker hvor vannet er i bilen, når du setter den i oppoverbakke, da leter vannet etter et sted å være, siden det ikke kan være under vannet, da leter det seg fram til over vannet. hvor er over vannet, jo der luftingen er. Litt merkelig forklart, du skjønte det sikkert uansett. Det er egentlig bare snakk om litt logikk.
Fliid Skrevet September 19, 2007 Skrevet September 19, 2007 Odd-M, du er rett å slett til å bli sprø av når det er snakk om lufting. Vi har vell kræsja før angående akkurat dette, men i motsetning til deg så ga jeg meg å ga faen i det du sa. Det syntes jeg du skal gjøre her. Du har kommet med forslaget ditt, la det være med det. Mange har gode erfaringer med å stå i bakke, mange har gode erfaringer med å stå på plant dekke. Gå deg en tur og kom tilbake når du har roet deg.
jensemann23 Skrevet September 19, 2007 Skrevet September 19, 2007 Henger meg på Fliid her og sier: Gå deg en LANG tur Odd M, og kom tilbake når du har roet deg. Jeg kan også bekrefte at det hjelper godt å sette bilen i bratt oppoverbakke:)
Boosti Skrevet September 19, 2007 Forfatter Skrevet September 19, 2007 Er det bare lufteskruen ved kjølevæske tanken, eller er det flere lufteskruer?
Boosti Skrevet September 19, 2007 Forfatter Skrevet September 19, 2007 Er bare den ja. Takk for raskt svar
Boosti Skrevet September 19, 2007 Forfatter Skrevet September 19, 2007 Prøvde og starte bilen igjen i dag, etter den har stått siden den kokte på mandag . Kjørte den drifts varm og latt den stå i 20min på tomgang , men den begynnte ikke og koke. Etter det har jeg kjørt hele kvelden, og tempraturen har stått på normal varme hele tida. Jeg prøvde også og lufte, men varmeapperatet blåser enda kaldt på tomgang. Det ryker heller ikke mye av den, og den går ikke dårligere.
Dirty Skrevet September 19, 2007 Skrevet September 19, 2007 hmm vis jeg ikke husker helt feil så sitter det vel en lufteskrue au på termostat huset? eller er det bare på m40b18 ?
-Sammy Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 Jeg også henger meg på at det hjelper å lufte i oppoverbakke. Dette fikk jeg fortalt av BMW mekaniker som har jobbet hos BMW Norge i over 20 år. Kom ikke å si at det -ikke- hjelper å ha bilen i oppoverbakke! Det gjør det nemmelig! Og det med bratte bakker ved bmw-verksteder... Det er bare vi som ikke har spesialutstyr bruker, nettopp fordi det hjelper på. Ta deg en grundig gåtur du Odd-M.. hmm vis jeg ikke husker helt feil så sitter det vel en lufteskrue au på termostat huset? eller er det bare på m40b18 ? I Haynes boken står det at det er på 4-syllindere, så regner med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå