Gunnar Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 Tommy, SMG kommer vel ikke på nye M3en i det hele tatt? Det er vel en dobbelclutch-kasse tilsvarende 7-trinnskassa i E60 M5? Eller VWs kasser for den saks skyld..?
M3 Yngve Skrevet September 21, 2007 Forfatter Skrevet September 21, 2007 Det er meget god hjul vinkel org på M3 E46, men alt kan jo bli bedere, noen som har noe tips der??
TommyL Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 Tommy, SMG kommer vel ikke på nye M3en i det hele tatt? Det er vel en dobbelclutch-kasse tilsvarende 7-trinnskassa i E60 M5? Eller VWs kasser for den saks skyld..? Nei, det blir jo ikke akkurat den samme, det er klart... Men jeg har hørt endel på M3forum.com kaller den E60 M5 kassa SMG III...er det ikke en forbedret utgave av SMG II da...med dobbeltclutch? Og et annet navn? Er det den som kommer i M3'en tro? Eller er den helt nykonstruert? Jeg må si jeg er usikker på dette ja.... Men selve konseptet, med sekvensiell giring på rattet og elektrisk / hydraulisk clutch er vel det samme.
S.Arnesen Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 men uansett om kassa er dårlig eller bra osv osv, så er jo girkasser og drivverk veldig utsatt når det gjelder drifting, så du må nok regne med å bytte ut deler her og der uansett...
R Andersen Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 SMG II-kassa er holdbar. Det er vel kun hydraulikken man kan få problemer med, men er den byttet/oppgradert, så er det nok ingen fare. Loaded-CSL`n har kjørt på bane i 3 sesonger nå uten problemer, og den har kompressor og over 500 hk. Det er team som kjører med SMG i VLN (langdistansecup) i Tyskland, og de har ikke hatt problemer under de to sesongene de har brukt den, så det er vel bevis for att det er holdbare saker. Vil uansett anbefale deg å prøve begge deler før du bestemmer deg. Det er en smaksak, så det er best å gjøre seg opp en egen mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå