Gå til innhold

Pusse og lakke felger

larserso
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har prøvd å søke litt etter dette, men kommer så mange resultater at det drukner i mengden.

Jeg har nå tatt av sommerdekkene på M-felgene som fulgte bilen og skal fikse disse da de er kantkjørte. Planen er å matte overflaten med våtpuss, bruke en metallplast(eller hva det heter) til å fylle hakk og pusse ned igjen før jeg lakkerer.

Er det noen som har tips til produkter jeg kan bruke og hvor jeg kan kjøpe dette i Oslo?

Hvor mye bør jeg pusse og med hvilken grovhet?

For vanlig pussing finnes det noen fine svamper som føyer seg lett og kommer godt til i bøyer og kroker. Finnes dette for våtpuss også?

Hvor får jeg kjøpt 2-komponent eller metallplast eller hva det nå heter som kan brukes?

Noe utstyr jeg bør ha for å forenkle jobben?

Finnes det egen felglakk som man ikke har klarlakk utenpå og er mer robust enn vanlig lakk?

Håper noen kan hjelpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom du bor i sørnorge er det billig å få rettet og lakkert felger! koster rundt 500,- for retting og shining av felgene, men om di er verdt må man nesten vurdere selv.

felgretting.no er en side jeg vet om :) lykke til, ps, gjør du det selv og hvis du har liten peiling på slikt kan det fort bli stygt og "jalla"! :) den som intet våger intet vinner heter deg visst også..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...