Gå til innhold

Skifte ut blinklys foran, '99 E46

Petrez84
 Share

Anbefalte innlegg

Mulig dette er et litt "noob" spørsmål, men noen som kunne forklart meg hvordan man tar ut de såkalte "corner lenses" blinklysa, altså lysene på siden av hovedlysene, på en '99 E46 (318i sedan). Har kjøpt meg nye klare lysglass. Man trenger vel ikke ta av hovedlysene først, eller må det gjøres? Eneste annen mulighet jeg kunne se var å stikke noe langt og flatt inn ovenifra, og vippe på noe "gummiclips" der, men klarte ikke helt til å få det til å fungere heller...

Takker for svar! :P Er ganske så ny når det gjelder bilmodding...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36 har en hake på hovedlykten (den delen som blinken ligger "inntill") som du må presse innover mot hovedlykta, da "slipper" den taket på blinklyset og du drar den rett ut...tror kanskje det er noe liknende på E46? flatjern brukte jeg til å dytte inn "haka" ! :) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort dette på e46 coupe og det er veldig enkelt. Hvis du ser i manualen så tror jeg det er tegning og..

Du åpner panseret. Så ser du et hull over der lykta er. Nedi der et sted er det en slags tapp (klips) som du trykker ned med et skrujern, og blinklyset skvetter ut. Det er ikke den øverste tappen som du ser best, men den som er lenger ned.

Den tappen sitter på selve blinklyset,hvis du ser et bilde på nettet av denne så skjønner du kanskje letter hvordan du bør gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...