jensemann23 Skrevet September 21, 2007 Share Skrevet September 21, 2007 Har ikke hatt noe respons på annonse på finn.no på denne 91' 320i 182.000 km . Skulle jo være kurrant å selge for 33000? Noen synspunkter? http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11168847 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet September 21, 2007 Share Skrevet September 21, 2007 jeg kjøpte en slik i april med 80 000 mer på telleren, uten lakerte fangere og m3 speil. jeg betalte 32 000kr. jeg tror ikke prisen din er helt gal. forøvrig synes jeg du skal sette inn originalrattet og kaste de fæle gulvmattene! nå er det også biler som er til salg for en del mindre med samme årsmodell. http://finn.no/finn/car/object?finnkode ... 712D702485 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet September 21, 2007 Share Skrevet September 21, 2007 høres ikke håpløst prisa ut den nei. litt lite info til å vurdere nærmere da men. er jævli mange biler til salgs da, så det er generelt ikke lett hvis man ikke har noe spesielt. mange som sliter med å få solgt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet September 21, 2007 Share Skrevet September 21, 2007 Jepp er nok mange sånne biler å velge mellom derfor salget går tregt tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erl1d Skrevet September 21, 2007 Share Skrevet September 21, 2007 tror det ville ha hjulpet å satt inn original ratt, girspake, kastet ut de "mattene", vasket bilen utvendig og innvendig. Ellers så ser jo bilen fin ut den. Hvis du skriver at den kan vises i Trondheim, kan jo det være et pluss også, er vel sikkert lettere å få solgt bil i storbyene tipper jeg. Lykke til med salget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet September 21, 2007 Share Skrevet September 21, 2007 tror det ville ha hjulpet å satt inn original ratt, girspake, kastet ut de "mattene", vasket bilen utvendig og innvendig. Ellers så ser jo bilen fin ut den. Hvis du skriver at den kan vises i Trondheim, kan jo det være et pluss også, er vel sikkert lettere å få solgt bil i storbyene tipper jeg. Lykke til med salget Følg hans råd, så bør du få solgt bilen nokså lett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet September 22, 2007 Share Skrevet September 22, 2007 Vask bilen grundig utenpå og inni, og få tatt noen skikkelige bilder. Gå gjerne over i photshop og touch opp fargene litt osv, så den fremstår som strøken på bildene. Ikke dumt om den er nypolert når folk kommer og titter heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet September 22, 2007 Share Skrevet September 22, 2007 Dette er helt klart et eksempel på bil som ikke blir solgt pga dårlig annonse. Som skrevet over, er det stort utvalg i disse bilene, derfor må du gjøre noe for å fremheve din og få den til å stå ut av mengden. Dette gjør du med ren bil og gode bilder. Intriørbilder er et pluss, hvis det er ryddig og rent inni. Bort med alumatter, inn med originalratt hvis du har, vaske godt og rydde. Vask den godt utpå, tørk den, legg et lag med voks på for å få god glans. Rød bil kan bli jævlig fin med lite arbeid. Vask også inni dørkarmer og få dett med på bildene. Bruk autoglym bumpercare på alle plastdetaljer, denne fungerer også utmerket på lykter av plast, klin det på baklykter og framlykter. Når du er ferdig med vasking, polering etc finner du et bra sted å ta bilder. IKKE ta bilder av våt bil, eller at den står på samme sted som du vaska den. Finn et tørt underlag uten masse rot i bakgrunnen. Ikke stå rett opp og ned når du tar bildene, ta bilder som viser store deler av bilen, bøy deg ned sånn at du sitter i samme høyde som bilen og fyr løs. Ta bilde av alt du vil fremheve i bilen, feks komplett verktøysett. Når du er ferdig med bildene, kan du gå igang med å skrive annonsa. Det sies at et bilde sier mer enn 1000 ord, men de sier ingenting om historien til bilen. Vær ærlig, skriv ned alt du vet om bilen, historikk er viktig. Skriv gjerne hva som har vært ditt servicerituale, feks oljeskift hver 5000 km. Skriv annonsen slik at folk forstår at bilen er entusiasteid. Ikke skriv ting som "Annonseselgere kan knytte en stein fast til pungen å hive den på sjøen" Vær saklig, skriv korrekt norsk, og ikke bann i annonsen. Jeg styrer ivertfall unna når det står "Bilen er jævlig fin, og går som et helvete". Lykke til med salget. Her er et eksempel fra da jeg solgte lettsykkelen min. Den ble solgt på noen få dager. Skrev det meste i annonsen, og var veldig ærlig når kjøperen ringte og fortalte om hver minste filleting. Resultatet var at han kom fra østlandet og hentet sykkelen uten å prøvekjøre en gang. http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/request ... nr=1453471 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erl1d Skrevet September 22, 2007 Share Skrevet September 22, 2007 Kjempe gode tips dette Yngvejos ! Mener ikke dette er noe ekstrem eksempel på en dårlig annonse, men med noen enkle grep kan man gjøre en bil mye mer lettsolgt. Dette gjelder nok spesielt biler som det finnes mange av på markedet. Er MYE på finn.no og kikker etter biler og det er helt tragisk hvor mange useriøse eller dårlige annonser som ligger ute. Gjerne skrevet på dialekt, SMS-språk eller lignende med masse skrivefeil og useriøse kommentarer. Sikkert mulig å selge slike biler også, men kundekretsen blir jo deretter også. En annen ting som ble nevnt her er hvordan bilen fremstår når det kommer potensielle kjøpere. Var å kikket på en bil for en stund siden, som virket kurrant. Når jeg kom for å se var bilen full av alt mulig rot og personlige eiendeler overalt. Det ble ikke noe handel av det for å si det sånn! Solgte min gamle bil for en liten stund siden. Det var også en bil det ligger mange av ute på nettet, men den ble solgt dagen etter jeg la den ut, til den prisen jeg ville. Bare å ta frem svampen og twisten så forsvinner den nok fort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet September 22, 2007 Share Skrevet September 22, 2007 En annen ting som ble nevnt her er hvordan bilen fremstår når det kommer potensielle kjøpere. Var å kikket på en bil for en stund siden, som virket kurrant. Når jeg kom for å se var bilen full av alt mulig rot og personlige eiendeler overalt. Det ble ikke noe handel av det for å si det sånn! Solgte min gamle bil for en liten stund siden. Det var også en bil det ligger mange av ute på nettet, men den ble solgt dagen etter jeg la den ut, til den prisen jeg ville. Bare å ta frem svampen og twisten så forsvinner den nok fort Helt klart, bilen skal være polert og ryddig når folk kommer å ser. Det skal være sånn at man kan komme å se, prøvekjøre, skrive salgsmelding og ta den med seg. Ikke sånn at eieren må rydde den i timesvis for å få ut alt som ikke hører til bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå