Gå til innhold

Hva er bra lyd


 Share

Anbefalte innlegg

Skal sette i nye høytalere i hattehylle og sparkeplate på min 91 e34, så da lurer jeg på om noen vet hva som trøkker rimelig bra, og jeg har ikke tenkt og modifisere noe bare bruke orginale hull (ikke kappe eller herpe noen ting) Og tenkte sette i ny cd spiller type PLANET AUDIO , noen som kjenner til merket, virker grei og fargen passer til dashen uten for mye blanke knapper og krams.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje høyrt på focal, men det er eit bra merke.

Skal du ha sub, må du nesten ha forsterker til høgtalerene framme.

Det billigaste alternativet ditt er å kjøpe ny spiller, 2 vegs høgtalersystem framme og coaksial høgtalere bak. (3-5000,-)

Dropper du høgtalerene bak og vil ha ein sub istedet, vil det koste litt meir (7000,- +)

Prisene gjelder for utstyr som gir litt lydkvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nettop bytta ut alle orginalhøytalerene i bilen min med focal og 2 subber begge på 600w/rms og alpine headunit, spiller no sinsykt. kan ikke sittte i bilen på halvt volum. så jeg kan anbefale focal på det sterkeste. men husk at hvis du skal skifte spiller må du kjøpe en ISO plugg og ramme til cd spilleren hos en bmw forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svaret dragon, da tror jeg dropper høytalere bak, du sier sub, da må det vel være mulig og montere en der skiposen går ?, ser du har en 520 selv så jeg regner med du prater av erfaring, og hva putta du i sparkeplatene.

Jeg hadde Subben gjennom der med skiposen ja, funket bra det, Forsterkeren hang jeg opp under Hattehylla en Pyle618 som forøvrig er solgt til en på forummet her, i Sparkepanelene hadde jeg noen Lanzar 5.25 komponent høytalere, dritten med det hele var at de høytalerne ikke passet i orginalfestene og var ganske dype, lyden var grei men ikke optimal, hadde også det samme settet bak, men dette var ikke koplet til dette passet heller ikke, jeg har mistanke om at Focal er ett bedre valg og at de ørene på de høytalerne passer rett i. Alt utenom subben kjøpte jeg av SGCshop her på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du se hvordan jeg gjorde det i min e34 til den nette sum av et sted mellom 7-8000 ;)

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=46333&highlight=

20-1.jpg

DSCN11221.jpg

DSCN11211.jpg

Tar du kontakt med Nautiluz her på forumet kan han skaffe Focal til en litt rimeligere penge enn butikkpris.

Den konstruksjonen jeg har i bilen kom jeg frem til etter mye spm her på forumet. Dropp alt som har med 2-3-4-5-veis høytalere og sats på komponentsett forran. En bass bak skiposehullet og evt, hvis du har veldig lyst, bytt ut de orginale 5.25" i hattehyllen med noen av bedre kvalitet. Dette er vel den rimeligste løsningen du får i e34 som samtidig leverer bra lyd. Hold oss oppdatert med prosjektet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snasent ut lydopplegget dit stephan, nå har jeg fått mye bra innput så da er det bare og begynne å planlegge. takker igjen kara så får jeg komme tilbake med oppdateringer når det begynner å flaske seg, driver og ruster opp bilen med endel andre nye ting og, så penge flyr :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...