Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vel ganske lett å se at det sitter en IC der og turbo, hvis den er montert nedover når de løfter opp bilen på bukken.

Usikker på om de løfter opp bilen og sjekker nøye over alt, men gjorde ihvertfall det når jeg skulle godkjenne min gamle bil med senkesett.

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det! Var en kompis av meg som var hos BT med sin Mazda, da han kom ut hadde mangellappen vokst med 2-3 mangler til. Er vel ikke så paranoid at du risker skilta for et par fjærer vel?

Skrevet

De gangene du trenger å ha senkingen i vognkortet er vel bare når du blir stoppa i teknisk og EU-kontroll, og da får du nok problemer uansett... Bedre å drøye det så lenge som mulig ;)

Skrevet

Bullshit, jeg har blitt stoppa flere ganger med Volvoen min og de har ikke sakt ordet senke sett en gang. Bare å passe på å ha noe som de kan henge seg opp i uten å tenke og noe som tar mindre tid å bytte, som for mye støy eller sota ruter.

Eu kontrollen har jeg tatt nå to ganger med kappa framfjærer, de har bare spørt om jeg har papirene på fjærene. Ja sier jeg, så var det ikke mer mas om det.

Skrevet

fekk nettopp eu-godkjent min e-30 med senkefjærer. viste papir på fjærene og så var alt greit.. Spurte om eg skulle reise til biltilsynet å få det inn i vognkortet, men det var ikkje nødvendig. Dessuten koster det vel noken lapper å få dette gjort...

Skrevet

Det er vel ikke akkurat nødvendig å ha godkjent fjørene når man allikevel har turbo på bilen.. At senkefjærene ikke står i vognkortet burde være din minste bekymring :)

Du KAN selvfølgelig være heldig på BT og få en gjøk som bare jekker opp bilen litt og gløtter med lommelykta, men sjangsen er neppe særlig stor.

Skrevet

Å dra til Bt er bare idioti å rein dummhet. Ja, de kommer til å åpne panseret og dermed se med engang at her er det muffens ute å går. Dermed så endre du med en bil uten skilter istede. Og det er jo morro! Hold deg\dere klar av BT og vent til eventuelt en kontroll. Greit det er mange gjøker ute å går, men så mange er det ikke og disse har ikke fått jobb hos BT, uansett hvor mange historier folk har og komme med. Sånn er det;) Lykke til

Skrevet

Vet ikke hvordan praksisen er, siden pappa har fått oppdraget å vise min på begge senkesettene.

Men det er vel en viss fare for at de åpner panseret for å sjekke at toppboltene på demperene er skrudd ordentlig fast.

Skrevet

hvis du drar dit og bestiller time for å godkjenne et senkesett, hvorfor skal de da lukke opp panseret og skjekke andre ting? du har bestilt time for godkjenning av settet og ikke noe annet..

Skrevet

på gammelgranada'n var de ikke i nærheten av panseret. bare løftet opp bilen, gikk under med ei lommelykt og sjekka at nummrene som står på fjerene stemmer med dem i Tüv papira. også sjekket dem da at antall ringer stemte. ;)

Skrevet
på gammelgranada'n var de ikke i nærheten av panseret. bare løftet opp bilen, gikk under med ei lommelykt og sjekka at nummrene som står på fjerene stemmer med dem i Tüv papira. også sjekket dem da at antall ringer stemte. ;)

Samme her på min e46 :)

Skrevet

er ikke fordi jeg har noia pga at jeg ikke har det i vognkortet.. men dem krever at jeg har det i vognkortet når jeg skal på eu kontroll.. turbo det bryr dem seg ikke noe om på eu kontrollen.. det står ikke noe om det i sjekk lista dems.. har godkjent bil med turbo før. men takk for ¨rådene folkens :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...