Dirty Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 hei vinteren går i møte! og jeg har vurdert å selge bilen min! noe jeg garantert ikke kommer til å gjøre! siden jeg er så glad i bilen bilen er egentlig en 318 is 92 model som er ombygd til 320i med m50 motor bilen hadde rullet rett over 200tk når jeg byttet motor! den nye motoren\ girkassa bakstillinga hadde gått 130 tkm i følge speedometeren til bilen jeg tokk delene fra! men hvem vet`?, motoren går iallefall som bare det! godkjenning på biltilsynet ja! det er rett rundt svingen! sendte søknad til BT før ombyging. og fikk et JA til å starte ombyggingen! så har en smørbrødliste med ting som må gjøres før jeg kan viste bilen som jeg fikk av BT. bil er full rigga med ORG m3 styling. Innvedig: - m3 3.2 dørstrekk (oppsydeputer) - sport stoler i skin - M-tech Girkule i skinn - Lite søtt ratt i skin - Stoffmatter - håndbrekk i skinn - Midtarmlene - M-tech belte pute - carbon speedomter med crom ringer - + mye mer m tech dill tvendig: - M3 bakfanger - M3 frontfanger komplett - M-tech støtlister - M3 Sideskjørt - M3 speil, el. og oppv. - M3 Hekkfanger m/defuser - M3 GT leppe i Carbon - 97 grill med kromnyrer - M3 motorsport vinge - FK facelift baklykter - FK chrome angeleyes - FK chrome frontblinkers - 15" felger vinter - 17" felger sommer alt av styling er orginalt fra bmw! så hva kan jeg ta for bilen min uten å bli slaktet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 Pen bil, men en tidlig E36 med byttemotor står ikke veldig høyt i kurs hos meg iallefall. Jeg ville sagt en 60-75 avhengig av stand, men er du heldig og treffer på en like gal kjøper som Chrzz gjorde kan du jo sikkert få en halv million... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 26, 2007 Forfatter Share Skrevet September 26, 2007 Pen bil, men en tidlig E36 med byttemotor står ikke veldig høyt i kurs hos meg iallefall. Jeg ville sagt en 60-75 avhengig av stand, men er du heldig og treffer på en like gal kjøper som Chrzz gjorde kan du jo sikkert få en halv million... Jeg ser ikke problemet så lenge det er godkjent! men hadee sett for meg at jeg fikk rett over 70 lapper! men man vet jo aldri! er jo vinter og snart ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 Jeg ser ikke problemet så lenge det er godkjent! Tja... det blir liksom enda en bil... og i tillegg vet man aldri hvordan ombyggingsjobben er gjort. Njaaa, skeptisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 Enig med nissen her. Hadde ikke kjøpt en ombygd bil selv. Med mindre det hadde vært bygd hos et annerkjent firma med flere bilder underveis så man vet hva som er gjort. Eller fått sett hva som er gjort underveis selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 26, 2007 Forfatter Share Skrevet September 26, 2007 Skjønner hva dere mener men å bytte til en 320 motor er jo ikke akkuratt det store brukte 1 kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 brukte du en kveld på å bygge om til 320 motor? må det ikke andre fester, koblinger osv til for å få det til å funke da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 Skjønner hva dere mener men å bytte til en 320 motor er jo ikke akkuratt det store brukte 1 kveld! God peiling og godt verktøy da? Bare en sånn småting som å flytte batteriet bak tar jo fort en liten stund - selv om det kanskje ikke er så vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 så lenge det er godkjent ser ikke jeg store problemet heller. 318is og 320 er jo ganske like og mulig 320'n ligger litt høyere i listepris, men er ingen som har kasko på så billige biler uansett så er jo ingenting å tape der heller. Jeg ville nok gitt en 60 000kr for en slik bil siden den er i såpass god stand, men samtidig er av gamle typen uten passasjerairbag osv, men jeg mener du kan klare å få en 70- 75 000kr for denne hvis du treffer på riktig kjøper! Desverre er det vel litt feil årstid å selge bil på nå så er verre å finne kjøpere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 65.000 må være absolutt max for denne bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 26, 2007 Forfatter Share Skrevet September 26, 2007 Skjønner hva dere mener men å bytte til en 320 motor er jo ikke akkuratt det store brukte 1 kveld! God peiling og godt verktøy da? Bare en sånn småting som å flytte batteriet bak tar jo fort en liten stund - selv om det kanskje ikke er så vanskelig. hadde med meg en kompis med god peiling + luftferktøy da går alt mye fortere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 26, 2007 Forfatter Share Skrevet September 26, 2007 men for nok det jeg vil for bilen! rundt 70 lapper ca ! da er jeg fornøyd! ser jo at folk skal ha gull å grønne skoger for e36 fortiden så! eks! bilen er pen den! strøken ser den og ut til å være! men er det vader intriører som trekker prisen opp 40 tusen forhold til min eller at min er en orginalt 318is? eller er den bare høyt prisa? http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1612726&template=default#bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 jeg ville sagt 55-70 avhengig av tilstand på slitedeler og inntrykk av bilen ved besiktigelse. så lenge den er godkjent ombygd synes jeg det er greit, men det hadde vært kjekt med servicehefte på begge motorene. forøvrig har ikke vingen og leppa di noe med en m3 å gjøre. vingen var til valg på alle e36 coupe og leppa er fra rieger e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 men for nok det jeg vil for bilen! rundt 70 lapper ca ! da er jeg fornøyd! ser jo at folk skal ha gull å grønne skoger for e36 fortiden så!eks! bilen er pen den! strøken ser den og ut til å være! men er det vader intriører som trekker prisen opp 40 tusen forhold til min eller at min er en orginalt 318is? eller er den bare høyt prisa? http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1612726&template=default#bilder jeg vil si en kombinasjon av stereo,hjul,vader og høy utropspris. jeg ville satt den i omtrent samme klasse som din, lett og pent modifisert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 Skulle bare bytta ut den vinga med en M3GT, så hadde det vært tett opp mot perfekt! Er selv interessert i en slik bil når jeg en gang selger min, men er litt i tvil når det gjelder ombygde biler. Tviler ikke på at dere gjorde det skikkelig, men har en naturlig skepsis til det :/ De bilene som er helt ribba ned før de ble ombygd er jo som regel hvertfall rustfrie, men den er fremdeles ombygd. Og ja, vader-interiør trekker opp prisen, men ikke så mye som den du viste, selv om den helt sikkert er strøken. Desverre blir ofte prisene litt høyere på biler folk selger her, for de fleste er entusiaster som har et godt forhold til bilene sine. Det har hvertfall jeg Men du må hvertfall legge ut bilen her før du legger den på finn/auto.db hvis du skal selge den. Fortjener å gå til noen andre som liker pene biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå