Prephobia Skrevet September 26, 2007 Skrevet September 26, 2007 Hei. En kammerat skal kjøpe seg en 525 76 mod. Den gamle eigeren av bilen sa at bilen slakker litt av på 4500rpm, og at det skylles litt slakt registerkjede. Han påstod og at dette var like lett og stramme som med reimdrift. Er dette tilfelle at der er strammehjul på registerkjede, eller må eg ha heilt nytt kjede for og få det stramt nokk? Har ikkje skrudd på biler med kjede, er dette vanskelegt og stramme(?) evt. skifte? Takker for svar!
Haug530D Skrevet September 26, 2007 Skrevet September 26, 2007 Er du sikker på at det er kjede? jeg skiftet reim, når jeg hadde en 85 modell 520, er det reim så kan man stramme er det kjede er det som regel er hydraulisk strammer som blir oppstrammet av oljen.
Prephobia Skrevet September 26, 2007 Forfatter Skrevet September 26, 2007 Har vore inne på Autodata og sett, der stod der kjede, men gjekk ikkje ann å gå inn og se på informasjonen. Trur kanskje -->520 har reim og 525--> har kjede
Prephobia Skrevet September 26, 2007 Forfatter Skrevet September 26, 2007 E er det kjede er det som regel er hydraulisk strammer som blir oppstrammet av oljen. Hvordan fungerer denne, vist kjede er for slakt, då må eg vel skifte ut kjedet...? Eller kan det ver den strammeren som er defekt då?
Tsbusa Skrevet September 26, 2007 Skrevet September 26, 2007 E er det kjede er det som regel er hydraulisk strammer som blir oppstrammet av oljen. Hvordan fungerer denne, vist kjede er for slakt, då må eg vel skifte ut kjedet...? Eller kan det ver den strammeren som er defekt då? Skifter som regel kjedestrammeren, da den har "plastikk" på anleggsflaten, som slitest etter tid. Blir ikke problemet borte, er det mulig at kjeden er så slakk blitt at du må bytte den også.
Superbeetle Skrevet September 26, 2007 Skrevet September 26, 2007 På en bil fra 1976 så hadde iallefall jeg byttet alt. Kjede, strammer og drev.. Har disse M20? For da er det iallefall reg reim. Hvis den er slakk, så tror jeg den også fortjener en utskifting..
Inline six Skrevet September 26, 2007 Skrevet September 26, 2007 Ja e12 525 har kjede da det er m30b25 i disse, ikke m20
///MoePower Skrevet September 26, 2007 Skrevet September 26, 2007 Det er riktig som det sies, frem til i 1985 i allefall, så hadde 525`ene M30B25 motorer før de ble skiftet ut med M20B25`ere. Og M30 har registerkjede ja. Du kan bytte kjedestrammeren som noen har nevnt før her, men når dere først er igang anbefaler jeg å bytte registerkjedet også, så er det gjort.
Haug530D Skrevet September 26, 2007 Skrevet September 26, 2007 Det er riktig som det sies, frem til i 1985 i allefall, så hadde 525`ene M30B25 motorer før de ble skiftet ut med M20B25`ere.Og M30 har registerkjede ja. Du kan bytte kjedestrammeren som noen har nevnt før her, men når dere først er igang anbefaler jeg å bytte registerkjedet også, så er det gjort. Jupp, men det du bør bytte er Kjede, tannhjul, strammer og kjedeføringer hvis det er det, Er kjeden slitt så er tannhjulene slitt også, kjede og hjul slites likt, har du noen gang skifet drev på en moped/motorsykkel så ser du hva jeg snakker om.
02 Touring Skrevet September 26, 2007 Skrevet September 26, 2007 525i E 12 og E28 har alltid hatt M30 motor . 525E hadde M20. og 3 serien har M20
Prephobia Skrevet September 26, 2007 Forfatter Skrevet September 26, 2007 Kor får eg kjøpt dette? Orginalt er sikkert dyrt, vist di i heila tatt klarer og skaffe delene..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå