Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Sitter med en BMW 523 på hånd.. Vurderer sterkt å kjøpe den, men er litt skeptisk til km.stand.. Den er kjørt 178 000, selgeren hos forhandler, og mange flere sier at dette ikke har noe å si.. Men er selfølgelig litt skeptisk til dette..

Bilen ser ellers strøken ut. Det er en 1996 model, manuel kasse, 170hk, 2.5L motor..

Håper noen kan gi meg noen oppklarende ord :)

Skrevet

Bilen min er 2000 mod og har gått over 145.000. Jeg kjører ca 20.000 km i året, noe som er ganske vanlig. Synes ikke dette er mye for en 96 mod.

Km-stand gir kun en indikasjon på hvilken stand bilen er i, det er ikke en faktor som er av avgjørende betydning i seg selv. Det viktigste er at bilen er pent behandlet, fulgt alle servicer osv. Noen ganger kan det være bedre å kjøpe en bil som har gått så langt at dyre slitedeler har blitt byttet ut.

Se også på hvilke deler som normalt ryker på gitt km-stand, og sjekk når det ble byttet på denne bilen og om det er byttet. Evt hva du kan forvente deg av å måtte reparere ift km-standen.

Skrevet

tror du skal lete en del for å finne mange 96' som har gått kortere en det ja :) "normalen" for en 96' er vel 200K, ihvertfall de fleste jeg har kikket på. Viktigere at bilen er i god stand, enn at km-standen er lav :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...