Sagen Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Vel, er jo som de sier.... Har du først hatt en BMW, er det vanskelig å gå til noe annet! Merker det nå, som jeg bare har et "transport-middel" tilgjengelig.... Har derfor nå begynt å planlegge kjøp av e38 til våren! Planen er å prøve finne en av de siste modellene, 2001 modell. Variant blir 730DA. Da jeg gikk på noen typiske feil på min tidligere e39, tenkte jeg få litt oversikt om det er noe jeg må være obs på ved dette kjøpet. Har gjort meg en ganske god mening om hva jeg vil ha, så da blir bare spørsmålet hvor enkelt det er å få tak i. Farge blir helsort, utenpå og inni. Ser for meg noe slikt: Vil gjerne ha M-understell, men alikevel ha komfort-setene...? Er det en vanskelig kombo, eller burde det gå an å finne? Ellers vil jeg helst ha FULL pakke på utstyrs-fronten: Nivåregulering Parkeringsensor foran Parkeringsensor bak Xenonlys CD-veksler Cruisekontroll DVD Elektriske seter m. memory Farget glass i frontrute Handsfree opplegg Kjørecomputer Klimaanlegg Webasto Multifunksjonsratt TV/Navigasjon 16x9 Original telefon Regnsensor Skinninteriør Komfortsseter Takluke Alarm El. rullegardiner bak Utifra standard utstyr, ser jeg for meg noen små endringer til: - Vinduer tonet helt frem - Tri-xenon - CCFL-angeleyes (hvis det er enkelt å åpne lyktene?) - Noen lekre sko med god kant. 19" eller 20". Lurer på om det hadde vært stilig med noen i sort og krom? Forslag? Formålet med innlegget her, er altså å sjekke ut om det er noe spesielt å passe på ved e38-kjøp? Er vel ikke så mye å tjene på import lenger, men får gjerne bedre utvalg? Takknemlig for innspill og tips! Blir sinnsykt digg å få BMW igjen!! Får bare håper vinteren går fort!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sagen Skrevet September 27, 2007 Forfatter Share Skrevet September 27, 2007 Fant forresten en nettside med info om import. Noen som vet om disse tingene stemmer? *****klippe/lime******* Hvorfor importere bil fra Tyskland? -------------------------------------------------------------------------------- Det har vært drevet privat bruktbil-import fra Tyskland i mange år. Tendensen med å importere bil fra Tyskland er stadig økende og det er ikke uten grunn. Utviklingen i Norge går i retning av biler med lavere kilometer stand, noe vi synes er fornuftig med tanke på gjenkjøps verdi. Noen punkter verd å merke seg når man skal importere bruktbil: Utvalget av bruktbiler er større i et land med 82 millioner innbyggere. - Mulighetene for å finne akkurat din bruktbil til den rette prisen er mangedoblet. Vedlikeholdet av bilen er generelt bedre. - Vedlikeholdskosnadene er langt rimeligere enn i Norge. En bruktbil fra Tyskland vil derfor ofte ha bedre kvalitet enn tilsvarende bil i Norge. Standarden på veinettet er som kjent langt bedre en i Norge. - Påvirker bilens slitasje over tid. Kjøper du bruktbil i Tyskland vil denne ofte ha opplevd mindre slitasje enn samme bil ville ha gjort i Norge. Klima er bedre for bilen i Tyskland. - Bilen har blant annet ikke de samme slitasjene med kaldstart, som en streng Norsk vinter bidrar med. Tyskere kjøper ny bil oftere enn normenn - Utviklingen går i dag i retning av nyere biler med lav kilometer stand. Noe vi synest er fornuftig med tanke pä gjenkjøps verdi. Tyskernes generelle ordensans. Kravet til regelmessig service hos merke forhandler er et must. - Konkuransen om og få solgt sin bruktbil i Tyskland er veldig stor. Uten normal dokumentasjon med service hefte er bilen's attraksjon vesentlig redusert i et Tysk bruktbil marked. Konklusjonen er at det har mye for seg å importere bruktbil fra Tyskland. *****klippe/lime******* Hørtes jo logisk ut her ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sagen Skrevet September 27, 2007 Forfatter Share Skrevet September 27, 2007 Var visst dobbelpost dette ser jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet September 28, 2007 Share Skrevet September 28, 2007 Er jo noe i det som skrives der, men der finns jo også mange Tyskere som ikke har råd til å vedlikeholde bilene dems, akurat som der finns mange Norske som ikke har det. Utvalget er helt klart mye større i Tyskland, og ofte bedre utstyrt biler. Hvis du kjøper hos forhandler er det ofte at de kan selge bilen uten moms, og samtidigt kan/bør man kunne prute prisen betrakteligt ned da garanti rep. jo aldrig vil vere muligt...... litt langt å kjøre. Hvis de bruker argumenter som at de er forpligtiget til å gi bruktbils garanti, da er det bare foreslå å skrive i kjøps kontrakten at bilen selges til opbygging eller vrak. Pass deg for Privat salg, dem tror altid dem kan få samme pris som forhandler skal ha, men self. uten garanti og greier. Tysk bil med en bulk blir ofte solgt mye billigere end en uten, og mange med bulk får dem aldrig fikset dernede. Det er for dyrt i forhold til bruktbils prisen å fikse det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet September 28, 2007 Share Skrevet September 28, 2007 En ting er sikkert, E38 er en mektig bil å kjøre lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sagen Skrevet September 28, 2007 Forfatter Share Skrevet September 28, 2007 Er det noen som evt kjenner til en forhandler her på østlandet, som tar imot "bestilling" og importerer bil for deg? Blir det import, har jeg nemlig lyst å ha med en garanti, for de grunnene nevnt over her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet September 28, 2007 Share Skrevet September 28, 2007 Prøv ATbil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas 750iL Skrevet September 28, 2007 Share Skrevet September 28, 2007 www.ATbil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet September 28, 2007 Share Skrevet September 28, 2007 Å skulle du ombestemme deg å gå for en 730d 99 mod så er det bare å ta kontakt. Har kjøpt hus til 2,9 mill....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sagen Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Å skulle du ombestemme deg å gå for en 730d 99 mod så er det bare å ta kontakt.Har kjøpt hus til 2,9 mill....... Frister jo absolutt det også, men er nok en stund fram i tid før det blir bilkjøp. Men hadde jo uansett vært kjekt å høre hva du har gjort med bilen din.... Kanskje jeg får noen gode idèer selv av det? Har du en post med info om bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Oktober 1, 2007 Share Skrevet Oktober 1, 2007 Kommer til å legge ut en prosjekttråd om bilen om ikke alt for lenge. Har noen planer Har jo gjort noen småting allerede også. Har ikke noe lån på bilen så blir nok muligens å beholde den, er meget godt fornøyd med bilen som pendler bil, men skule gjerne hatt 4wd. Får se om jeg ikke legger ut bilen på autodb bare for å lodde stemningen. Kan ihverfall anbefale 730d av hele mitt hjerte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Oktober 1, 2007 Share Skrevet Oktober 1, 2007 Kommer til å legge ut en prosjekttråd om bilen om ikke alt for lenge.Har noen planer Har jo gjort noen småting allerede også. Har ikke noe lån på bilen så blir nok muligens å beholde den, er meget godt fornøyd med bilen som pendler bil, men skule gjerne hatt 4wd. Får se om jeg ikke legger ut bilen på autodb bare for å lodde stemningen. Kan ihverfall anbefale 730d av hele mitt hjerte. Missunder deg 730d.. det er en vanvittig motor! Går stille å pent og har et drag uten like Og alt dette pakket inn i BMWs peneste design.. DRØM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Oktober 1, 2007 Share Skrevet Oktober 1, 2007 For å pense det litt inn på kjøp av E38 som trådstarter spør om, så er jo en av fordelene med å kjøpe 730d at den i tilegg til andre E38 ikke bare har et karroseri som er helt nydelig, men også har en meget behagelig og sterk motor. Har hatt denne motoren i E39 og nå E38 og jeg er meget fornøyd både med forbruk og "styrke". I tilegg er 730d som regel alltid meget godt utstyrte biler. Dette er en av de tingene jeg virkelig setter pris på med min egen også. Den er etter mine opplysninger levert med alt utsyr levert i 99 bortsett fra varme i rattet. Når du kjører mellom 100 og 180 km per dag med opptil flere fergestrekninger, til ulike tider, seter man pris på blant annet tv, tekst tv, masasje seter, automatisk blending av alle speil, innebygd 3 kanals garasjeportåpner, automatisk åpning lukking av bagasjerom, RDC, PDC, ASC osv osv. Ting som gjerne regnes som kjekt å ha, men faktisk er meget nyttig når du kjører mye. 7 serien er på tross av sin størrelse en meget lett kjørt bil. De er heller ikke spesielt dyre. Regner med at min ville blitt annonsert til vel 280 000 hos en forhandler, dvs en mye lavere inbyttepris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sagen Skrevet Oktober 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Merker det var litt selvpining å starte denne tråden, så lenge før jeg skal kjøpe bilen! HAR LYST PÅ DEN NÅÅ!! Men er jo greit å få en skikkelig oversikt over både utstyr og muligheter, samt evt ting man må passe på ved salg. Har et spesifikt spørsmål her. Ble e38 levert i kombinasjonen sportsunderstell og el komfortseter med massasje? Eller blir det automatisk sportsseter med det understellet? mhane: Hvor holder du til forresten? Da bilen jeg skal ha blir veldig lik din, hadde det vært kjekt å kikke litt nærmere på en. edit: ser jo nå at det står Molde i profilen din.... Du får heller si ifra om du er i Oslo-traktene med sleden din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sagen Skrevet Oktober 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Er det forresten noen som kan si litt om orginal-anlegget i e38? Er det noen spesielle versjoner der man bør passe på, eller er de ganske like. Dette vil jo da gjelde for 2001 mod, med 16x9-Navi. Hvordan er det evt å koble en aktivsub til org-spilleren her? Er det lagt opp for det, eller må man i gang med forsterker og slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå