Haug530D Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 Er det mulig å varme opp glassfiber med en varmepistol for å forme til en annen fasong?
Haug530D Skrevet September 29, 2007 Forfatter Skrevet September 29, 2007 Er nok ikkje nåke å prøve på. Hvorfor det? er snakk om ett varmeskjold, den ene veggen har litt feil vinkel, så jeg lurte på om det var mulig å varme opp for å rette på vinkelen litt, altså ikke helt som å forme det om til noe annet.
Gunnar Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 Prøv i vei du, men glassfiber er et herdet materiale..
Haug530D Skrevet September 29, 2007 Forfatter Skrevet September 29, 2007 Prøv i vei du, men glassfiber er et herdet materiale.. Ok, men hva kan skje hvis jeg varmer det opp? er snakk om å forandre vinkelen en 2-3 cm.
S.Arnesen Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 tror ikke det kommer til å skje noe som helst....kanskje bli bølgette
Ballder Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 Knekk det opp og mett det som blir porøst med polyester før du legger et tynt lag med matte og poly til slutt.
Haug530D Skrevet September 29, 2007 Forfatter Skrevet September 29, 2007 Knekk det opp og mett det som blir porøst med polyester før du legger et tynt lag med matte og poly til slutt. ok, jeg får prøve meg frem, er det foresten mulig å støpe ett varmeskjold hvis jeg lager en mal av en tynn blekkplate å støper på den, eller vil det feste seg til platen?
Ballder Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 Knekk det opp og mett det som blir porøst med polyester før du legger et tynt lag med matte og poly til slutt. ok, jeg får prøve meg frem, er det foresten mulig å støpe ett varmeskjold hvis jeg lager en mal av en tynn blekkplate å støper på den, eller vil det feste seg til platen? Det fester seg til det meste det stoffet der... Men hvorfor ikke lage et skjold i tynn alu da? Ser bedre ut også.
D.Toft Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 alu leder varme, men prøv å lag ett mal, legg alu folie på, og støp utenpå har selv støpt utenpå alufolie, gikk som bare det,
Spiritus Sancti Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 Knekk det opp og mett det som blir porøst med polyester før du legger et tynt lag med matte og poly til slutt. ok, jeg får prøve meg frem, er det foresten mulig å støpe ett varmeskjold hvis jeg lager en mal av en tynn blekkplate å støper på den, eller vil det feste seg til platen? Det fester seg ikke hvis du legger voks på først. 4-5 lag holder tenker jeg. Eller maskeringsteip.
Haug530D Skrevet September 29, 2007 Forfatter Skrevet September 29, 2007 alu leder varme, men prøv å lag ett mal, legg alu folie på, og støp utenpå har selv støpt utenpå alufolie, gikk som bare det, Høres bra ut det ja, ja hadde det ikke vært for at Alu leder varme så hadde jeg nok laget ett av alu for lenge siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå