Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er nok ikkje nåke å prøve på.

Hvorfor det? er snakk om ett varmeskjold, den ene veggen har litt feil vinkel, så jeg lurte på om det var mulig å varme opp for å rette på vinkelen litt, altså ikke helt som å forme det om til noe annet.

Skrevet
Prøv i vei du, men glassfiber er et herdet materiale..

Ok, men hva kan skje hvis jeg varmer det opp? er snakk om å forandre vinkelen en 2-3 cm.

Skrevet
Knekk det opp og mett det som blir porøst med polyester før du legger et tynt lag med matte og poly til slutt.

ok, jeg får prøve meg frem, er det foresten mulig å støpe ett varmeskjold hvis jeg lager en mal av en tynn blekkplate å støper på den, eller vil det feste seg til platen?

Skrevet
Knekk det opp og mett det som blir porøst med polyester før du legger et tynt lag med matte og poly til slutt.

ok, jeg får prøve meg frem, er det foresten mulig å støpe ett varmeskjold hvis jeg lager en mal av en tynn blekkplate å støper på den, eller vil det feste seg til platen?

Det fester seg til det meste det stoffet der...

Men hvorfor ikke lage et skjold i tynn alu da?

Ser bedre ut også. :P

Skrevet

alu leder varme, men prøv å lag ett mal, legg alu folie på, og støp utenpå ;) har selv støpt utenpå alufolie, gikk som bare det,

Skrevet

Det fester seg ikke hvis du legger voks på først. 4-5 lag holder tenker jeg.

Eller maskeringsteip.

Skrevet
alu leder varme, men prøv å lag ett mal, legg alu folie på, og støp utenpå ;) har selv støpt utenpå alufolie, gikk som bare det,

Høres bra ut det ja, ja hadde det ikke vært for at Alu leder varme så hadde jeg nok laget ett av alu for lenge siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...