Gå til innhold

SJEKK NYHETENE PÅ TVNORGE KL 22.30 I kveld

boost
 Share

Anbefalte innlegg

Eg er en av de "byggene" som ikkje har bidratt med avgift(enda). Blir ikkje gratis for meg før i 2012 desverre :stupid:

Pr dags dato koster det meg ca 119000kr pluss minus,og det har eg ikkje på mitt nuværende budsjett...hehe...

No veit eg ikkje noke om den SX'n,kansje den er nyligt importert? Viss den er over 10 år i Norge lurer eg veldig på om Tollvesenet kan sette fram slike krav sjølv om bilen ikkje er godkjent med de hk som den har. Trudde det først og fremst vart en sak for Biltilsynet og forsikringsselskapet då pga "falske" opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

har lest noe om at hvis man blir tatt, så blir man straffet hardt, og da får du ikke bruksfradraget som en vanlig 10 år gammal bil ville hatt, men må evt betale 100%

Dette hørtes rart ut.. har du noe link til hvor du leste det?

For en ting er jo at forsikringa IKKE gjelder ved trimming av motor til over det tilatte i vognkort, men en annen ting er jo at de faktisk sa på klippet at GRUNNEN til forsikringsopphøret var den dokumenterte farten på ulykkestedet (!).

Man kan jo lure, etter å ha betalt de 150k + han fikk i bot at han ville få godkjent bilen sin med de hk'ene, men det tror jeg ganske sikkert det vil bli et NEI på..

Men jeg ser det iallefall som veldig merkelig at en 10år gammel bil i Norge ved en eventull avkjøring skulle få hk avgift fra Tollvesenet (som den er fritatt for!). Jeg ser det som mye høyere sjanse at evt forsikringsselskapet vil gå til rettslige skritt.

Rent issolert sett er det helt på trynet å få tileggsavgift for mer hk, da dette utelukkende burde gått etter forurensing (Co2). Føler at BT prøver å stattuere et eksempel av dette, tatt i betraktning de ressurser de har brukt på denne bilen.

ja, en 10 år gammel bil er i utgangspunktet fritatt for avgift! så er det jeg lurer litt på da, om man kræsjer med en trimmet gammel bil og må betale avgift, og få null fradrag som straff!? har man en nyere bil la oss si 7 år da, så slipper man vel unna med omtrent 75% om man går å registrerer effekten lovlig! men hvis man da kræsjer med denne bilen, så straffer dem deg med 0% fradrag og straffegebyr i tillegg!? (veldig usikker på dette :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, for en fet reportasje...synd for eiere at ikke bunnpanna gikk slik at biltilsynets forskjere kunne skrudd opp dævenskapet og hørt et høyt helvettes KABOM og sått der med skjegget i postkassa!

Det står jo i en av artiklene at olja hadde blitt tappa, men at Biltilsynet hadde peilet olja og finni det ut. Så hadde det ikke vært for at BT hadde peila olja hadde han slippi unna benkinga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker på meg som at omstendighetene rundt ulykken/personen (vært i politiets søkelys før, råkjører med full bil uten lappen etc) gjør at politi og BT kjører en hard linje mot han.

Tviler på at det samme hadde skjedd ved en liknende avkjøring der fører og bil hadde vært "clean".

De som har datasprut kan nappe ut ECU boksen ved et "uhell" der bilen blir innbragt. Evt en effektiv startsperre.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...