Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nå har jeg aldri kjørt akkurat den type 3-serie.

Men om dekkene er brede nok, du har litt sving på hjulene, og ikke sparer på clutchen går det lett som en lek. (ihvertfall på min gamle E36 316i)

Brede dekk=bedre grep

Tja, når man går fra 185 til 235 profil blir vel tyngdepunktet mer jevnt fordelt?

Fikk høre det av selger. Correct me if I'm wrong...

Slipper ihvertfall mye lettere med 235 dekk kontra originale 185!

Normalt så skal bredere dekk tilsi bedre veigrep men kvalitet og egenskaper på dekka er også avgjørende 8)

Skrevet

Tja, når man går fra 185 til 235 profil blir vel tyngdepunktet mer jevnt fordelt?

Fikk høre det av selger. Correct me if I'm wrong...

Slipper ihvertfall mye lettere med 235 dekk kontra originale 185!

Når nar kjører 185 dekk så er der som regel en mye høyere profil på dekket, d.v.s at det er mer gummi som vil gi etter når den får belastning, kontra et 235 dekk med f.eks 45 profil som blir mye mere momentant, med mindre gummi som skal beveges før den slipper..

Skrevet
ingen som legger merke til at dette er en 318 e46 facelift den har jo 2liter motor med 143hk! denne har bedre ytelser en 320 e46 med 150 hesteren! så den er jo liksom ikke såå slapp heller!

Skulle akkurat til å si det samme! Kan vel sammenligne denne motoren litt med min fars 2.0L 141hk mazda 6 og den er faktisk ganske sprek. Spinner fort med litt gass uten at jeg prøver med 215 dekka hans uten antispinn inne. Den har ikke de dyreste dekka og det har sikkert ikke han på videoen her heller. Så Dette er fullt mulig :) Er nok verre med en e36 318m40 motor ;) Men ser på filmen at han må virkelig tyne bilen også. 4er motorene er ikke så vanskelig å spinne med da de har effekten tidligere på registeret :) de fleste er vel enig i at en 318is er kjappere i lyskryssene enn en 320. f.eks :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...