Gå til innhold

E46 320D manuell til digital klima

c_h_k
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har sett på en E46 med manuell AC(kald luft med kompressor).

Så lurte litt på dette med å bare bytte display enheten foran for å få automatisk klima.

I teorien burde vel dette bare være å bytte modulen foran uten alt det andre? Trodde det spjeld greiene var for de som ikke har AC/klima i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere som FAKTISK har fått til dette gi meg delenr. på klima modulen hver og en av dere har?

ser det er vanvittig mange utgåtte delnr på denne enheten.. og blitt erstattet av nye og nye hele veien.. se link: http://bmwfans.info/original/E46/Lim/316i%201.9-M43/ECE/L/N/1999/10/mg-64/ill-64_0921/

og hvilken av disse 2 enhetene på bildene under her har dere? alpha78 og trådstarter...

7qg9s5noyp5jqvulj3ov.jpg

cjepvdbh99ldwclsd5t8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du spør trådstarter er i allefall den øverste med manuell kontroll av sirkulering, mens den nederste er med automatisk kontroll av sirkulering (om du kommer inn i en tunell med eksos finner anlegget eksosen og switcher selv). Begge disse var tilgjengelige i 99 i alle fall. Vil tro den automatiske trenger sensor i filter eller noe for å virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den øverste på bildet. Vet ikke hvilke av disse som er delenr

KB1039964

BH07U7802

I hånboken til bilen min står det at jeg opprinnelig hadde klima med den manuelle "kjedelige boksen". Sikkert derfor det var en lett sak å skifte om til automatisk klima. Alt av kabler var likt på boksene og alt virker som det skal. Enten ligger sensorene fra før av i bilen eller så er det på panelet, for luftrykket reguleres automatisk ned når den treffer ønsket temperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Er manuelt klima det samme som manuelt Ac? Jeg hadde vertfall manuelt klima ifølge instruksjonsboka før jeg skiftet til automatisk klima

Ja det er nok det samme.. men manuelt klima er vel navnet som blir brukt...

Da har jeg bestilt en slik en så får vi håpe det er alt jeg trenger.

1000 spenn på Koed var ikke så gale. Har manuel panel i dag med AC.

kjennern... husk å kom med tilbakemld da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...