Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Har et lite problem med e36en min nu. Det sitter 2 fjører som holder på plass trommelen som sitter innafor skiva, den til håndbrekket. Problemet er at den ene fjøra vil ikke sitte ordentlig. Dette er snakk om stag som har to tupper i fronten som sitter på baksiden av bremseskjoldet som holder fjøra på plass. Så det jeg fant ut var at det hullet i bremseskjoldet som er kav røti :P så lurer på og bytte skjoldet til et litt mer strøkent et =P men det jeg lurte på var. Må man ut med hjullager og det som er for og bytte bremseskjold ? :)

Skrevet

Hm... må det på e30 hvertfall... men hvis ikke du vil bytte bremseskjold så veit jeg at det ihvertfall på truck, blir brukt ei litt spesiell skive med samme type hullet som på bremseskjoldet... hvis du skjønte no a det så får jeg håpe det var til hjelp;)

Skrevet

Hvis det bare er hullet som er rustet vekk, så kan du montere en slik skive som på mange biler brukes til å låse fjærene på forsiden.

På bmw så trer du pinnen inn fra forsiden og låser den i selve bremseskjoldet, mens på mange andre biler så trer du den inn fra baksiden og låser fjæren med slik løs skive med tilsvarende hull som du har/hadde i bremseskjoldet.

Hvis du først skal bytte bremseskjold, så ville jeg jukset litt og skjært opp ene siden slik at du kan tre det utenpå drivaksel/hjullager..Holder fint det, skal jo uansett skrues fast.

Dette fungerer også hvis du skal løsne bremserøret/slangen. Da røret og slangen er skjøtet via en brakkert i skjoldet.

Skrevet

Jeg skiftet Bremseskjold på En Opel omega jeg hadde tidligere, der kappet jeg skjoldet inn til midten av det, tok så å vrengte hele skjoldet over navet og sveiste det på, ellers måtte jeg ha tatt ut hele hjullageret og det er ett sant helvete på Opel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...