Gå til innhold

ny lakk - ny fartshump :(

RoaldJ
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det skulle ikke vært lov å bygge opp humper av asfalt, de burde være laget av hardplast e.l. slik at alle hadde hatt samme form. da hadde man visst hva som ventet. en del av det som er bygd opp rundt omkring er helt på trynet, som å kjøre rett på en fortauskant. at det ikke er skilt ved dem er jo direkte livsfarlig, hva med utrykningskjøretøy? jævli lite lurt at sykebilen spretter av veien med kleine folk baki. idiotopplegg hele greia :stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at de ikke klarer å merke humpene på noen som helst måte. Selv om man holder fartsgrensa så er de ubehagelig å se en stor klump i veien 1 sekund før man kjører over. Nesten umulige å se dem på kveld-/nattestid.

Bra for vegvesenet at dette ikke er USA. De hadde vært saksøkt i filler for lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det der skjedd meg hadde jeg fått pengenene tilbake for skaden på ett eller annet vis. Ikke faen om jeg hadde gitt meg!

Fartsdumper _skal_ være merket! :evil:

Mener på at loven er sånn faktisk!

Fartsdumper i 30 sone må ikke være merket.

Er ikke pålagt å merke dem. Men hadde hastigheten på veien vert større så måtte dem merke dem :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fartsdumper i 30 sone må ikke være merket.

Er ikke pålagt å merke dem. Men hadde hastigheten på veien vert større så måtte dem merke dem :wink:

Det er fordi en fartshump SKAL lages slik at en orginal bil skal kunne kjøre over i 30 km/t uten å skrape nedi.

Men det kan du ikke med NOEN humper jeg kjenner til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit at dem byger farts bumper, der er jo sindsygt mange som ikke fatter at man ikke skal kjøre i 70-80 i tet bygget strøk med masser av småfolk omkring :evil:

Men de burde for h****** merke dem med hvite streker slik at man ser dem og har mulighet for å sette farten ned til 10-20 kmt som rent faktigst er nødvendigt.

Jeg kjøre mye i kasse bil med materialer i reol system, akkurat som mange tusinde andre gjør, er klin umuligt å kjøre lovlig hastighet over et eneste farts dump uten at man tømmer reolerne ut på gulvet :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der var høy! Var med å hoppe på en fartshump en gang for 3 år siden. Jeg og 3 kamerater var på guttetur på vei til oppdal for å stå på snowboard med skolen. Kjørte en kanonsenka opel vectra som i tillegg var fullpakket. Sjåføren så fartshumpen og ropte fort: skal vi bråbremse eller hoppe? Nyskjerrige og idiotiske som gutter i 18års alderen ofte er ble det så gitt full gass og vi traff vel fartshumpen i ca 70 km/t. Letta godt og herregud som vi lo etterpå :lol: Kjente det godt når vi landa, men landet heldigvis ganske beint så ble ikke no framsmell. Var jo bare en opel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan fortelle hvordan de kjører over de "puppene" med senka bil? Min er ikke veldig senka, men kan ikke kjøre rett over da den tar i under, å kjører man skjevt over dem er det jo en risiko for å ta kanalen/sideskjørt. Har lagd kø mer en en gang da jeg måtte vente på motgående trafikk for å kjøre midt "mellom" humpene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...