Rogern Skrevet Oktober 10, 2007 Skrevet Oktober 10, 2007 skriv søknad til biltilsynet om hva du tenker å gjøre å håp på positivt svar
Rabies Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2007 ja, faen. det tenkte jeg ikke på. får gjøre det tror jeg.
TB328i Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 det er håp noen steder. ring til noen BT og hør om fremgangsmåte osv for godkjenning med 15% eff.økning etter den er godkjent kan du mate det du tør. da har du jo i vognkortet at det er turbo.
PenguiN- Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 "samle troppene"..hva, har troppene løpt til skogs før prosjektet starter?
Hyggmaister Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Rabies (og resten av folket): Skyter jeg meg selv (evt mr.rabies) i foten når jeg sier: - Trimm og bygg bilen ferdig, nye bremser, understell osv - Reis ned til Tyskland og skaff deg TÜW-papirer på bilen - Kjør hjem, sleng papira på bordet hos BT og godkjenn TÜW-papirene får du om tyskerne er fornøyd med standen på bilen, om den bremser godt nok til antall hk osv... Evt søk om ombygging med 15% økning, bygg om og programmer bilen på to måter: en der effektøkning er bremset til 15%, og en der den er maks. Ved godkjenning setter du den på bremsa versjon, så er det vroomvroom ut på veien og over på fullpower versjon. Enkelt gjengitt
Hyggmaister Skrevet Oktober 14, 2007 Skrevet Oktober 14, 2007 TÜV Damn, så feil kan man skrive Men er på en måte tilgitt, W er liksom så tysk
Rabies Skrevet Oktober 15, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2007 15% på 316 er jo ca 15-16 hk da. kan trykket stilles så lavt at den holdet seg på 117-118 hk?
Rabies Skrevet Oktober 15, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2007 har ''forsket'' litt og funnet ut at turbo blir for dyrt. må nok bli motorbytte så får jeg ha turbokonvertering til gode. tenkte på en 320. noen som har gjort dette og vet hva som må byttes annet enn bare motor, ledningsnett og girkasse?
Hyggmaister Skrevet Oktober 16, 2007 Skrevet Oktober 16, 2007 Søk og finn!! Alt ligger her inne på forumet om en bare bruker "søk i forumet"-knappen.
///Lasse.B Skrevet Oktober 16, 2007 Skrevet Oktober 16, 2007 hvilken moddel har du da? for etter 98 kom jo compacen med en 1,9l motor...den kan man vel få litt ut av? jeg har den men ekke no særlig trimme frik, sell om jeg har lyst =P edit: så at du hadde 94 mod nå
oddis Skrevet Oktober 16, 2007 Skrevet Oktober 16, 2007 Skal du forsøke å få det godkjent så sender du en detaljert søknad til Biltilsynet FØR du gjør noe som helst annet.
Dirty Skrevet Oktober 16, 2007 Skrevet Oktober 16, 2007 Skal du forsøke å få det godkjent så sender du en detaljert søknad til Biltilsynet FØR du gjør noe som helst annet. Tull ingenproblem å sende søknad, etter du har byttet motor! BT er bare intr i å se bilen før vis du holder på med større prosjektor , som eks 316 til m3. så det går fint! men somsakt skader ikke å sende inn søknaden først, men ingen must ja og det du må bytte for å få dette godkjent er endel du må bytte bremsene bak til større skiver \ eller skiver vis du har tromel. bytte dempere fjærer, stabstag framme og bak! speedometer! ledningsnett hjerne eksos mellomaksling! bygge om servoslangene. bensinslangene må du au gjøre litt lengere! du må ha kopi av vognkortet som motor og delene kommer fra! du må ha bilen på bmw for å ta skjekk , du må ta 4hjjulskontroll! det jeg kom på i farta! er endel mer!
Rabies Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2007 det er ikke noen som vet en omtrentlig pris på dette da. med en 1.8is. 20 lapper? 40? 50? .............. tenkte en litt mer sinna firer ville være enklere og godkjenne enn en sekser siden bilen min har fire originalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå