Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå har ikke jeg lest hele tråden , men kort får du laget hos den leverandøren du har abb. fra. bare å oppsøke en sjappe som selger abb så fikser de et på tre sek.

Et helt slikt kort putter du i kortleseren i bagasjerommet,og ikke i lesern under telefonen...nummer og annen info må du legge inne selv , men du kan få de som lager kort til deg til å kopiere fra den du bruker i det "fri" slik at all info ligger i det du putter i bimmern.

Nå kan det hende at jeg har bæsja på leggen siden jeg ikke leste hele tråden , så hvis jeg har det så får dere ha meg unnskyldt for min latskap

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kjenneren:

Det stemmer det at kortet sitter der. Men for de av oss som er litt trege med å få tak i simkort før Telenor legger om sine prosedyrer , sliter vi litt.

Det andre er om det er en import bil eller ny "norsk" bil.

Tredje er hvilken modell dette er. Var om mulig en liten forandring i 99-00.

Skal tydeligvis ikke være lett, skjønner du :wink:

Og Jolly:

Ville kanskje hatt nytte av å lese hele tråden :roll:

Skrevet

Ja men nå har jeg lest hele tråden. jeg har sågar lagt inn noen innlegg i den før. Men det er nå greit.

Når dere får sim kortet i posten eller i butikken fra telenor eller netcom eller hva det måtte være , så pirker dere det ut fra kortet som har størrelse som et kredittkort.

Skal dere bruke sim kortet i bilen , så må dere ikke gjøre det. La det være som det er.

Om dere ikke har et slikt sim kort , så får dere produsert et i hvilken som helst mobil butikk.

Bildet som ligger vedlagt her er fra venstre del av bagasjerommet. Der er dekselet vippet ned med et enkelt håndgrep og kortleseren er i venstre kant av den modulen som er avbildet.

Demme er skrudd/fetet i festebraketten som er av type gullfarget stål. Den er skrudd opp under venstre innerskjerm.

ixa80mfrhkfa85ew0upb.jpg

Jeg har hatt ute kortet en gang etter at jeg satt det i , og brukte vel ca. 2 minutter på inn og ut.

legger også opp to bilder av sim kort. tele2 sim'en kan ikke brukes. Men ser dere på T-mobile kortet så er det slik kortene var i "gamle" dager. Det er også slik der er i opprinnelsen , før de blir "pellet" ut og blir slik som tele2 kortene ser ut.

zq9ztocehodjg9wjftyz.jpg

p0nr6the2iwb3tzts0jx.jpg

Kan fortsatt hende jeg har bæsja på leggen , men det får så være.

Skrevet
Sitter ikke sim kort lesern under tlf på E39 før 2001? Jeg har den gamle typen tlf i min. Den fastmonterte før bluetooth.

Der sitter simkort lesern under tlf. i midtarmlene foran.

Har også den telefonen i min E38, med kortleser under telefonen, men jeg har også kortleser bak innenfor CD-skifteren, og det er den eneste det nye NetCom-kortet fungerer i..

Fra utstyrslista mi:

629 CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT

Skrevet

OK det var da kjipt. Jeg har sjekka bak før på min og jeg har ikke noen kortleser der. Kun foran.

Har også nappa ut sim kortet fra den store kort holderen, var eneste mulighet for å få kopiert over kontakter. Gikk fint å presse den på plass igjen i den store delen, var bare litt tricky å lirke den inn i kort lesern.

Når kom Telenor med nye sim kort som ikke virker da? Jeg tror kortet mitt er ganske nytt. Fikk det i jan/feb i år.

Edit: Min er import bil vel å merke. Vet ikke om det har noe å si.

Skrevet

Okey. La oss få det klart. Jeg har prøvd 3 nye sim kort , uten å ta det ut av holderen som er levert fra telenor. Og disse var flett nye, men telefonen gir beskjed om at den ikke vil akseptere dem.

Har og prøvd to gamle sim kort som er ettermontert i i såkalt holder. Disse reagerer telefonen min på og godtar dem, men problemet mitt er at Telenor ikke vil reåpne noen av disse kortene pga at de har vært innaktive i over ett år.

Så ett par direkte spørmål. Fine bilder, men det ser virkelig ikke ut som om dette er fra en touring????? Det er vel litt av saken her.

Det neste er modellen. Er dette en evt nyere touring enn 1997 modell?

Hvis nei på det første og ja på det siste, så er jeg like langt. :cry:

Skrevet

Nei - Ja. men du bør ikke være like langt for det. Den kortholderen som du ser bilde av er den samme på 1996 mod som det er på 2000 mod. Den er plassert bake i venstre kant i bagasjerommet ditt.

Men jeg skal prøve å finne ut eksakt hvor det er på stv. og komme tilbake i denne tråden med forklaring. På din bil er det kun her du kan putte inn et slikt kort samtidig som det funker. Kortholder under telf. er ikke dugandes.

Så...gi meg litt tid

Skrevet

Dette er det offisielle svaret jeg fikk på å åpne det gamle kortet mitt.

Det lar seg dessverre ikke gjøre å gjenåpne ett gammelt simkort på nummeret ditt. Grunnen jeg fikk fra teknisk avdeling var litt flytende, men sånn kort fortalt så er det for gammel kryptering på disse kortene som er utdatert, og den går ikke an å oppdatere på noe vis, samt at en såkalt nettaktivering er fjernet på disse kortene. Dvs at selv om vi hadde fått lagt det til på abonnementet ditt fysisk, så ville du ikke fått noe dekning på kortet, da den basestasjonen som du til enhver tid er knyttet opp mot, ikke ville skjønt hva det var som prøvde å ta kontakt. :|

Beklager dette, og beklager at det har tatt litt tid å få ett svar på saken.

Med vennlig hilsen

Og hvis du får til dettem Jolly, da har jeg veeeldig god tid. :wink:

Skrevet

Alt dette skjønner jeg. Men du trenger ikke et gammelt kort. La meg si det på en annen måte. Jeg har en Sony Ericsson w880i med siste generasjons sim brikke i. Til denne så laget jeg et tvillingkort som jeg har putta i kortleseren bak i bilen. Ikke i den under telefonen.Der fikk ikke jeg heller noen kort til å virke.Dette er et standard kort som ikke er fremstilt på noen spesiell måte.

Kort typen spiller ingen rolle.

Tror det som er VIKTIG her er å finne kortholderen som sitter i bagasjerommet på bilen din.

Ettersom jeg forstår så finner du ikke denne finner. Om jeg ikke finner ut av det i kveld , så har jeg en bil på jobben og den skal jeg om så er plukke fra hverandre i morra , for jeg kan ikke skjønne at dette skal være så himla vanskelig.

Skrevet

DanH, Rett bak den venstre hjulbuen i touringen er det et rom. Åpne opp, bøy deg ned og titt opp i det - rett over hjulbuen sitter GSM-modulen som jolly la inn bilde av. Stikk kortet i der og kos deg med BMW GSM... ;)

Skrevet

Pokker og. Nå har jeg vært hos en kompis og sjekka og så ligger svaret her ?? :D

Supert mr.admin.

Var SÅ sikker på det lå på samme plassen som i sedan.

Og jaggu hadde jeg rett.

Og jaggu var det godt.

PPffuuhh.

8)

Skrevet

Gunnar og Jolly

Har rom på venstre side. Og regner med at det er det rommet som veksler og navi står, eller???

I så tilfelle så har jeg sett noen ganger der. Derfor jeg ble litt ivrig her.

Mulig det går an å bli sveiseblind på begge øynene samtidig. :lol:

men uansett, hvis det er i dette rommet, klarer jeg ikke finne kort modulen det er snakk om. Men nå får det vente til jeg kommer hjem igjen. Reiste i havet.

Men hvis noen skulle ha en touring 97 modell og ett fotoapparat i næreheten, så ville det jo være fint med bilde. :lol:

Da ville det jo være mye enklere for blinde å finne frem. :D

Skrevet

Hvis du ikke finner det nå.....så hjelper det ikke med bilder. Nå vet du hvilken side det er på , hvilken luke du skal se etter , hvor - inne i denne luka du skal titte , hvordan boksen ser ut , hvilken side i boksen du skal putte kortet , hva slags kort du skal bruke , osv.osv.

Nå tror jeg du trenger en hund som er trent opp til slike oppgaver.

Enten det eller så får du brette ut hele blindestokken din slik at du når frem.

Nå gir jeg opp. Nå har jeg titta i en maken bil til det du har , og sett hvor denne boksen befinner seg. Og fant den lett. Med alle disse hintene , så burde det ikke være vanskelig for deg heller.

Lykke til.

Skrevet

Okey. :lol: ¨

Sakl brette ut blindestokken når jeg kommer hjem. Så kanjeg jo heller komme tilbake hvis jeg fortsatt ikke finner den.......................

Takk for engasjementet, i alle fall . :D

Skrevet

Ta med deg briller og lommelykt og lys opp i denne luka.. ;)

Du MÅ ha GSM-modul, og da er det der den sitter. Det er jo den som styrer alt såvidt jeg har skjønt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...