Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, er vel dette kan kaller på "geekspråket" for eid. Jeg som synes M3'en er syk nok, helt til man her ser hvor stor forskjell det er.

Tar man kameravinkelen med i betraktningen, ser man at det er ganske jevnt over målstreken. M3'n gruser Bugattien i starten pga "race starteren", men når Bugattien først kommer i siget, buldrer den avgårde som et brutalt monster! Hadde testen startet ved 100km/t hadde vel forskjellen blitt enda tydeligere.

Skrevet

kan ikke ha brukt race starteren vel??? så på fifth gear når han testa den da var det bare såvidt litt hjulspinn, han her legger jo blårøyk og hører han ligger på sperra... Men bugattien gir han jo ett sekunds forsprang:)

Men M3'en har mye fetere lyd da!

Skrevet

Bugattien i følge toppgear bruker hele 12 min på å tømme en 100 liters tank ved full gass hele tiden.

Ved en stille start ved siden av en Mclauren F1 og man lar F1 kjøre opp til 140 miles i timen før man starter å kjøre Bugattien så skal den enda klare å slå F1 til 200 miles i timen..

M3 er ikke noe i forhold til denne Bugattien.. Kul test, men helt uvirkelig.

Skrevet
Bugattien i følge toppgear bruker hele 12 min på å tømme en 100 liters tank ved full gass hele tiden.

Ved en stille start ved siden av en Mclauren F1 og man lar F1 kjøre opp til 140 miles i timen før man starter å kjøre Bugattien så skal den enda klare å slå F1 til 200 miles i timen..

M3 er ikke noe i forhold til denne Bugattien.. Kul test, men helt uvirkelig.

He he, igjen så snakker man om 2 vidt forskjellige biler. Den ene bygd kun for toppfart, den andre ett forsøk på å skape den ultimate sportsbil. Men til tross for sin relativt høye alder holder F1 fortsatt koken, og vel så det. At Veyron er kjappere i aks er en ting, at de markedsfører med den tregeste tiden hvor man begynner å "krype" opp mot toppfarten til F1 er nærmest villeding. Veyron valser inn ca.7-8sek på de siste 60miles`a. Nesten like mye som F1 bruker på de første 140miles. Grunnen er enkel, hadde man slengt på to turboer på F1 så hadde den parkert Veyron, men det ville nok stridet fælt med konseptet til F1, kjøremaskin nr.1.

For å få ting litt i perspektiv, kjørte ikke VS-Motor kvartmila på 7,64 med sin "M3", eller rundt der? Hadde vel da 293km/t om jeg ikke husker feil.

Veyron bruker til sammenligning "hele" 7,4 til "flaue"200km/t MED 4WD :!:8)

Det handler om markedsføring, og mange tror at denne tiden automatisk gjør bilen bedre en F1. Det er klart en bragd det de har gjort med Veyron, på toppfart, men det står langt høyere respekt av prosjektet McLaren F1 synes jeg.

Skrevet

Vel, er vel dette kan kaller på "geekspråket" for eid. Jeg som synes M3'en er syk nok, helt til man her ser hvor stor forskjell det er.

Tar man kameravinkelen med i betraktningen, ser man at det er ganske jevnt over målstreken. M3'n gruser Bugattien i starten pga "race starteren", men når Bugattien først kommer i siget, buldrer den avgårde som et brutalt monster! Hadde testen startet ved 100km/t hadde vel forskjellen blitt enda tydeligere.

feil. bugattien gir nesten ikke gass i starten engang. om den vil, så knuser den m3 på alle strekninger, ledelse fra første cm.

se fra 2min og utover i denne filmen:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...