Mexos Skrevet Oktober 9, 2007 Skrevet Oktober 9, 2007 Jeg og Too Fast på forumet her er litt usikre angående motorbyttene våre. Jeg driver og monterer en E30 318is motor i en E36 og han skal sette en 318Is E36 motor i en E30 som tidligere har hatt forgassermotor. Ledningsnettet til E30 motoren vil ikke passe med E36 Stikket og motsatt. Vi vurderer derfor å bytte ledningsnett slik at jeg får hans E36 motornett som jeg kan koble på min E30 318is motor slik at stikket passer til mitt e36 elnett, og han får mitt E30 318is motornett slik at det passer sticket til hans e30 elnett. (Dette ble veldig komplisert, men håper dere henger med så langt) Så kommer spørsmålene. Vil e36 elnettet passe e30 motoren og passer stikket til e36 stikket mitt i bilen? Vil E30 elnettet passe E36 motoren og passer stikket til E30 stikket hans i hans bil? Vi har tatt bilder av pluggene og de ser ut til å passe, men pluggen til motoren han har hatt i nå hadde noen færre pinner enn 318is nettet. Bilder for å demonstrere: Stikket i bilen hans og stikket til motoren han hadde i før (originalt) Stikket fra e30 elnettet mitt: Så har vi stikket fra e36 elnettet hans som jeg mener skal passe i min e36. Kan vi bare bytte og alt er plug & play? Må Too Fast eventuelt legge opp noen flere ledninger til sitt stikk i bilen for at alle pinnene fra e30 nettet skal få strømmen sin? Håper noen har svar til oss
VeniaF Skrevet Oktober 27, 2015 Skrevet Oktober 27, 2015 Hei, holder på å sette en e30 318is motor i en e36 318is da min har rådebank, men hvordan ble det med ledningsnettet, passet ledningsnettet fra e36 over på e30 motor? evt innsuget, måtte det byttes ?
E.C. Skrevet Oktober 27, 2015 Skrevet Oktober 27, 2015 Kan jeg spørre hvorfor du skal sette inn en e30 motor i en e36? Du kan finne deg en E36 motor på bruktmarkedet i løpet av en uke om ikke et par dager og da er det plug & play. Koster ikke noe særlig heller.
VeniaF Skrevet Oktober 27, 2015 Skrevet Oktober 27, 2015 Største grunnen er vel at jeg har en30 m42b18 stående da
VeniaF Skrevet Oktober 27, 2015 Skrevet Oktober 27, 2015 Men lurer fortsatt på om det ledningsnettet går overens fra e36 på e30 motor hvis jeg evt bytter om innsuget, har hørt at det eneste som mangler er 2 stk vacum sensorer på e30 som står i innsuget på e36 men det burde vel da gå bra da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå